zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studium MBA přináší unikátní znalosti i šanci na vyšší plat

Vzdělání je v dnešní době jedním ze stavebních kamenů úspěšného a plnohodnotného života.…

Pořiďte si levně produkty Apple

Značka Apple je pro výjimečné, iPhony mají styl, iMACy dokonalou grafiku, vše se…

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: Liftago

Pražané si oblíbili alternativní taxislužby, oceňují nižší cenu a dobrou dostupnost

10. června 2019, 11:50 - čtk
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: Liftago
10. června 2019, 11:50

Zhruba polovina Pražanů, kteří jezdí vozem taxi, vyzkoušela v posledních třech letech alternativní taxislužby. Využívají je díky nižší ceně přepravy, možnosti platit kartou či dostupnosti. Vyplývá to z průzkumu Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) ve spolupráci s výzkumnou agenturou IPSOS.

Tři čtvrtiny dotázaných by podle průzkumu nesouhlasily s tím, aby se alternativní taxislužby, jako jsou například Uber nebo Bolt, v Praze vyhláškou zakázaly. První alternativní taxislužba vstoupila na český trh před pěti lety.

Zjednodušená pravidla taxislužby ve prospěch alternativních přepravců obsahuje vládní novela o silniční dopravě. Na konci dubna ji v prvním kole projednávání podpořila Sněmovna. Vozidla taxislužeb například nebudou muset mít povinně taxametr, protože postačí mobilní aplikace. Budou muset být vybaveny evidenční nálepkou, nikoli střešní svítilnou. A taxikáři nebudou muset podstupovat zkoušky z místopisu. Proti novele je Sdružení českých taxikářů, které tvrdí, že sníží profesionalitu řidičů, znevýhodní ty tradiční a nebude řidiče možné kontrolovat. Proti novele několikrát protestovali. Podle průzkumu IPSOS ale s protesty nesouhlasí tři čtvrtiny Pražanů.

Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza míní, že alternativní dopravci garantují zejména pro turisty lepší služby, na které jsou zvyklí a umí si je jednoduše objednat. „Alternativní služby výrazně zatlačily na klasické taxikáře. Dnes i klasická taxislužba je výrazně slušnější a bezpečnější, než byla,“ řekl. Z průzkumu podle Prouzy také vyplývá, že lidé chtějí mít alespoň základní jistotu o registraci řidiče, o tom, že platí daně a v případě problémů je možné ho dohledat.

Za pozitivní změnu novely zákona Prouza považuje, že by taxikáři nebyli omezeni jen na jedno město. „Ve chvíli, kdy bude nějaký velký festival v Ostravě nebo Českém Krumlově, budou moct přijet lidé, kteří budou chtít podnikat a přivydělat si,“ dodal Prouza.


Carsharing na vzestupu: přichází italská Anytime, sdílení aut chystá RegioJet i Praha


Téměř 70 procent dotázaných se domnívá, že by lidem prospělo více možností osobní přepravy. Pro využívání alternativních taxislužeb je zejména mladá generace, plyne dál z průzkumu. Na 38 procent Pražanů alternativní služby nevyužilo. „Všichni alternativní taxislužby znají, ale na druhou stranu ne všichni využívají. Příčinou je, že každá věková skupina si hledá cestu k využívání těchto služeb postupně,“ poznamenal ředitel komunikace agentury Ipsos Tomáš Macků.

V Praze podle údajů magistrátu působí 9800 taxikářů, další skoro 3000 šoférů jezdí pro alternativní přepravce Uber a Bolt (dříve Taxify).

Dále čtěte:

Airbnb na kolech chce navždy změnit přístup k vlastnictví aut. Okouzlil i Daimler

Uber pokračuje v investicích před vstupem na burzu. Jeho ztráta přesáhla miliardu dolarů

Retro v mobilu. Škodovka Margaret vozila zákazníky Liftaga zadarmo

Uber má zájem o doručovatele potravin Deliveroo. Stálo by ho to přes dvě miliardy dolarů


Čtěte také

Praha  Nemocnice Na Bulovce, ilustrační foto

Praha chce se státem směnit majetek za miliardy. Jde například o budovy nemocnice Na Bulovce

Hlavní město má nemovitosti za několik miliard korun, který by chtělo směnit za pozemky a…

před 5 hodinami

 Peníze, ilustrační foto

Mzdy v Česku: pomaleji, ale ještě porostou

Zvyšování mezd v Česku se jen tak nezastaví, leda by přišla hluboká recese.

před 5 hodinami

 Zásobník plynu MND

Komentář: Šmejdi křičí, chyťte šmejda

Na ten telefonát lze jen těžko zapomenout. Podle hlasu volal mladý muž, místy se zajíkal…

před 5 hodinami

 Vídeňské plány. Letiště ve Vídni patří mezi největší v regionu. Přesto investuje do svého dalšího rozvoje.

Letiště ve středu Evropy investují stovky miliard. Praha chytá konec provazu

Když premiér Andrej Babiš a ministryně financí Alena Schillerová před časem představovali…

před 5 hodinami

 Letiště Karlovy Vary

Přecpaná Ruzyně? Ztrátová regionální letiště cítí jednu z posledních šancí

Těch třiatřicet sytě červených zetorů na promrzlé a opuštěné ploše nejde přehlédnout.…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Zdravotní pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Fintech a proměna bankovního světa
Nemusíte si náhodou tento rok vyměnit řidičák?
Auta
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje…
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU
BMW 320d bude standardně mild-hybrid. Stejný pohon dostanou i modely X3 a X4
Hry pro příležitostné hráče