Obchvat Březiněvsi chce Praha postavit bez posudku o ekologickém dopadu

06. listopadu 2017, 12:54 - čtk
06. listopadu 2017, 12:54

Projekt obchvatu Březiněvsi, který plánuje hlavní město, nebude podle rozhodnutí magistrátu dále posuzován podle zákona o hodnocení vlivů na životní prostředí (EIA). Posouzení požadují radnice i někteří občané Ďáblic a Čakovic, přes jejichž území má nová silnice vést. Podle projektu by se mělo začít stavět v příštím roce a hotovo má být v roce 2020. Obchvat dlouhou dobu prosazuje březiněveská radnice, která si od něj slibuje snížení tranzitní dopravy přes městskou část.

Podle projektu by se mělo začít stavět v příštím roce a hotovo má být v roce 2020. Obchvat dlouhou dobu prosazuje březiněveská radnice, která si od něj slibuje snížení tranzitní dopravy přes městskou část.

Podle odboru ochrany prostředí magistrátu, který projekt posuzoval, nebude silnice znamenat zhoršení ovzduší v obydlených oblastech. „Z provedených modelových výpočtů je zřejmé, že záměr nebude mít významný negativní vliv na městské části Praha-Ďáblice a Praha-Čakovice a obce Líbeznice a Bořanovice,“ píše se v odůvodnění. Podle zpracovaných studií to samé platí pro hlukovou zátěž a případný vliv na krajinu a přírodu.

Projednání EIA pro silnici požadovaly Ďáblice a Čakovice. Investor, kterým je hlavní město, podle nich dostatečně neprokázal, že záměr nebude mít negativní vliv na zdraví obyvatel a životní prostředí.

Dvoupruhová komunikace o délce zhruba dvou a půl kilometru má vést na východ okolo Březiněvsi. Na jih od městké části se bude kruhovým objezdem odpojovat ze stávající silnice II/243 od Ďáblic, dále povede podél zástavby a napojí se opět kruhovým objezdem na stejnou komunikaci. Pro dopravní napojení obce bude v celé délce obchvatu sedm křižovatek.

Zahájení výstavby se předpokládá v roce 2018 a její dokončení v roce 2020. Důvodem projektu je neuspokojivá dopravní situace v Březiněvsi, kterou prochází frekventovaná silnice II/243. Obchvat by měl zlepšit prostředí v centru obce a také podpořit stavbu komerčních a rezidentních staveb na východní straně Březiněvsi. Stavbu má na starosti městská Technická správa komunikací, financovat ji bude magistrát.

Proces EIA se rozděluje na takzvané zjišťovací řízení, jehož závěrem je rozhodnutí, zda posuzovaný záměr má či nemá významný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví. Pokud úřad usoudí, že ano, následuje takzvaná velká EIA, pro kterou musí investor nechat zpracovat kompletní dokumentaci a jejíž součástí je veřejné projednání.

Čtěte také:

Vydejte zákaz stavění na trase Pražského okruhu. Vzkazuje Praha 6 magistrátu

Pražská koalice se dohodla. Vypracuje studii alternativní trasy městského okruhu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Co je dobré vědět o operativním leasingu?
4 věci, co nás naučila tento týden poradna
V oblíbených destinacích je litr benzínu dražší až o 9 korun. Kde natankovat na cestě k moři?
Auta
Retro: BMW M1 po 40 letech stále marně čeká na duchovního…
15 věcí, které o Facebooku možná nevíte, ale Zuckerberg o vás ano
BMW řady 8 má digitální kokpit, pohon všech kol a karbonovou konstrukci
Proč auta používají dvě hlavní světla? A proč se nechytlo ani řešení z Tatry 603?
Galerie: Nejúspěšnější závodní auta v 24 h Le Mans
Technologie
Steam Link přichází na Android TV. Streamuje hry ve 4K při 60 snímcích
Nekompatibilita na socketu AM4: z některých desek zmizí podpora starších procesorů
Nvidia začala s výrobci karet chystat vydání nové generace GeForce. Možná umí HDMI 2.1
Osm hodin spánku nestačí. Lidé by si měli zdřímnout i v práci
NZXT H200: elegantní mITX skříň (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče