Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Autor: EPA-EFE/ Profimedia

Jak snížit emise: Němci zvažují zdražení benzínu i tvrdé kvóty na elektroauta

22. března, 10:23  -  František Novák
Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Autor: EPA-EFE/ Profimedia
22. března, 10:23

V Berlíně se diskutuje o tom, jak má Německo splnit závazky pařížské dohody a snížit emise v dopravě. Jedním z návrhů je vyšší zdanění benzínu i nafty a tvrdé kvóty pro elektromobily, jež by určily jejich pevný počet. Ministr dopravy se obává, že zdražení pohonných hmot by vyvolalo protesty žlutých vest jako ve Francii.

Německá vládní komise, která má předložit zprávu o opatřeních pro snižování emisí v dopravě, se nemůže shodnout na krocích, které k výraznému snížení produkce skleníkových plynů povedou. Materiál by přitom měl být hotov nejpozději do pátku 29. března.

Zástupci ekologických organizací požadují omezení maximální rychlosti na silnicích, zdražení benzínu a nafty a pevně stanovené kvóty pro prodej elektromobilů. Německý ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) zatím přísná opatření odmítá, obává se příliš velkých dopadů na německou ekonomiku i společnost. Varuje také před tím, že se v Německu rozšíří protestní hnutí žlutých vest, které vzniklo loni ve Francii kvůli oznámenému zvýšení spotřební daně na pohonné hmoty.


Nová Marianne: matka dvou dětí se stala tváří žlutých vest


Německý deník Süddeutsche Zeitung napsal, že jádrem sporu je omezení 20 milionů tun oxidu uhličitého ročně. Německo musí v dopravě do roku 2030 snížit emise o 60 procent ze 163 milionů tun CO2 na 98 milionů tun. Poklesu o 40 milionů tun má země dosáhnout podporou prodeje elektrických vozů, zlepšením veřejné dopravy a podporou železnic. Zbývajících 20 milionů se má ušetřit represivními kroky.

Ekologické organizace a automobilová sdružení k materiálu vznesly 600 připomínek a pozměňovacích návrhů. Objem emisí skleníkových plynů pocházejících z dopravy se v posledních letech nedaří snižovat. I když jsou automobily úspornější, tím že ekonomika roste, najezdí se na silnicích a dálnicích více kilometrů.

Scheuer zatím vehementně odmítá opatření, jež se dotknou řidičů. Snížení rychlosti na dálnicích, které požadují ekologické organizace, je uvedeno v materiálu pouze jako poznámka od čarou. Ministerstvo také odmítá, aby se zvyšovala cena pohonných hmot.

Scheuer naopak podporuje větší využívání biopaliv a syntetických paliv. Odpůrci ale tvrdí, že využívání například syntetického benzínu ve velkých objemech je utopií.

Stále nepanuje shoda na tom, kolik by v Německu mělo v roce 2030 jezdit elektromobilů. Podle různých scénářů by to mělo být od 6 až do 14 milionů elektrických aut. Už dřívější plány německé vlády o tom, že v roce 2020 bude v Německu jezdit milion aut na elektřinu, selhaly. Na začátku roku 2019 to bylo celkem 97 tisíc plně elektrických aut. Vozů na hybridní pohon bylo v Německu sto tisíc.

Nejočekávanější elektromobily roku 2019:

Harley i Porsche: pět nejočekávanějších elektrovozidel

Dále čtěte:

Nejprodávanější elektroauta všech dob: kdo ukázal ostatním záda?

Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování

Automobilky: z živitele invalidním důchodcem

Škodě Auto loni klesl zisk pod 30 miliard korun. Do českých závodů investovala 12,8 miliardy

Pojede na fotony. Jak bude vypadat auto poháněné sluncem?

Poměr cena výkon? U Němců vede Škoda

Škoda do dvou let uvede dvacet nových modelů. První elektromobil nabídne letos


Čtěte také

Lithiové baterie, ilustrační foto

Internet věcí bude potřebovat napájení pro bilion senzorů. Lithium nebude stačit

Britská společnost ARM, jež vyvíjí počítačové procesory, tvrdí, že v následujících letech…

před 47 minutami

Události Alexander Ač.

Klimatolog Ač: Potřebujeme uhlíkovou daň a další systémové změny, sázet stromy nestačí

Klimatolog a ekolog Alexander Ač z brněnského Ústav výzkumu globální změny Akademie věd…

před 47 minutami

Americký voják, ilustrační foto

Kritika přítomnosti vojáků USA v Německu sílí. Přesunou se Američané do Polska?

Americké jednotky přišly německé daňové poplatníky na 240 milionů eur (6,2 miliardy korun…

před 1 hodinou

 Americký prezident Donald Trump

Žádný jiný prezident USA neudělal tolik pro Izrael jako já, chlubí se Trump

Žádný jiný prezident Spojených států toho podle Donalda Trumpa neudělal pro Izrael tolik…

před 1 hodinou

Události  Mikroplasty, ilustrační foto

Mikroplasty ve vodě představují minimální zdravotní riziko, tvrdí Světová zdravotnická organizace

Množství mikroskopických částic plastu, které se v současné chvíli vyskytuje v pitné vodě…

před 1 hodinou

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Je Česko kryptoměnovou těžební velmocí? Jak začít těžit?
Bouráme - kam s azbestem a dalším nebezpečným odpadem?
Jak ovlivní výši mateřské zkrácený úvazek nebo nemocenská
Komentář: Pokud v Itálii nastane varianta rozpočtového provizoria, automaticky se zvýší DPH
Jak se zbavit hrabošů? Jaké jsou alternativy k jedům?
Auta
Plně elektrické MPV a minibus Mercedes-Benz EQV
Škoda Kamiq pomůže značce ovládnout další segment trhu. Jednu věc umí lépe než BMW
Tohle je policejní auto budoucnosti. Má umělou inteligenci a rozpozná policistu i hledaného zločince
Mercedes EQV je velkoprostorové prémiové MPV, na které vám řidičský průkaz skupiny B skoro nestačí
Nové Audi RS 6 Avant bylo odhaleno. Výkonem ani dynamikou na třídu E nestačí, i když má 600 koní
Hry pro příležitostné hráče