zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - SNADNÁ ZRANITELNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Autor: EPA-EFE/ Profimedia

Jak snížit emise: Němci zvažují zdražení benzínu i tvrdé kvóty na elektroauta

22. března 2019, 10:23  -  František Novák
Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Hnutí Greenpeace požaduje zákaz benzínových a naftových aut v Německu.
Autor: EPA-EFE/ Profimedia
22. března 2019, 10:23

V Berlíně se diskutuje o tom, jak má Německo splnit závazky pařížské dohody a snížit emise v dopravě. Jedním z návrhů je vyšší zdanění benzínu i nafty a tvrdé kvóty pro elektromobily, jež by určily jejich pevný počet. Ministr dopravy se obává, že zdražení pohonných hmot by vyvolalo protesty žlutých vest jako ve Francii.

Německá vládní komise, která má předložit zprávu o opatřeních pro snižování emisí v dopravě, se nemůže shodnout na krocích, které k výraznému snížení produkce skleníkových plynů povedou. Materiál by přitom měl být hotov nejpozději do pátku 29. března.

Zástupci ekologických organizací požadují omezení maximální rychlosti na silnicích, zdražení benzínu a nafty a pevně stanovené kvóty pro prodej elektromobilů. Německý ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) zatím přísná opatření odmítá, obává se příliš velkých dopadů na německou ekonomiku i společnost. Varuje také před tím, že se v Německu rozšíří protestní hnutí žlutých vest, které vzniklo loni ve Francii kvůli oznámenému zvýšení spotřební daně na pohonné hmoty.


Nová Marianne: matka dvou dětí se stala tváří žlutých vest


Německý deník Süddeutsche Zeitung napsal, že jádrem sporu je omezení 20 milionů tun oxidu uhličitého ročně. Německo musí v dopravě do roku 2030 snížit emise o 60 procent ze 163 milionů tun CO2 na 98 milionů tun. Poklesu o 40 milionů tun má země dosáhnout podporou prodeje elektrických vozů, zlepšením veřejné dopravy a podporou železnic. Zbývajících 20 milionů se má ušetřit represivními kroky.

Ekologické organizace a automobilová sdružení k materiálu vznesly 600 připomínek a pozměňovacích návrhů. Objem emisí skleníkových plynů pocházejících z dopravy se v posledních letech nedaří snižovat. I když jsou automobily úspornější, tím že ekonomika roste, najezdí se na silnicích a dálnicích více kilometrů.

Scheuer zatím vehementně odmítá opatření, jež se dotknou řidičů. Snížení rychlosti na dálnicích, které požadují ekologické organizace, je uvedeno v materiálu pouze jako poznámka od čarou. Ministerstvo také odmítá, aby se zvyšovala cena pohonných hmot.

Scheuer naopak podporuje větší využívání biopaliv a syntetických paliv. Odpůrci ale tvrdí, že využívání například syntetického benzínu ve velkých objemech je utopií.

Stále nepanuje shoda na tom, kolik by v Německu mělo v roce 2030 jezdit elektromobilů. Podle různých scénářů by to mělo být od 6 až do 14 milionů elektrických aut. Už dřívější plány německé vlády o tom, že v roce 2020 bude v Německu jezdit milion aut na elektřinu, selhaly. Na začátku roku 2019 to bylo celkem 97 tisíc plně elektrických aut. Vozů na hybridní pohon bylo v Německu sto tisíc.

Nejočekávanější elektromobily roku 2019:

Harley i Porsche: pět nejočekávanějších elektrovozidel

Dále čtěte:

Nejprodávanější elektroauta všech dob: kdo ukázal ostatním záda?

Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování

Automobilky: z živitele invalidním důchodcem

Škodě Auto loni klesl zisk pod 30 miliard korun. Do českých závodů investovala 12,8 miliardy

Pojede na fotony. Jak bude vypadat auto poháněné sluncem?

Poměr cena výkon? U Němců vede Škoda

Škoda do dvou let uvede dvacet nových modelů. První elektromobil nabídne letos


Čtěte také

 Kandidáti na předsedu KDU-ČSL: europoslanec Tomáš Zdechovský, předseda lidoveckého poslaneckého klubu a místopředseda strany Jan Bartošek a poslanec Marian Jurečka,

Hledá se krizový manažer. Dva veteráni a nováček se utkají o post šéfa lidovců

KDU-ČSL volí nového předsedu. Střetnou se poslanci Marian Jurečka, Jan Bartošek a…

před 7 hodinami

Microsoft, ilustrační foto

Bezpečností chyba v Microsoftu. Ze serverů uniklo 250 milionů tajných záznamů

Špatná konfigurace serverů způsobila, že si mohl kdokoliv přečíst záznam komunikace mezi…

23. ledna 2020

 Zlato - ilustrační foto

Těžaři zlata zelenají. Investoři chtějí obchodovat s kovem s nulovou uhlíkovou stopou

Svět investic do zlata má nový trend. Dal by se nazvat touhou po zeleném zlatě. Nejde tu…

23. ledna 2020

Praha Ilustrační foto

Mariánský sloup se zřejmě vrátí na Staroměstské náměstí, návrh podpořili zastupitelé

Na pražské Staroměstské náměstí se zřejmě vrátí Mariánský sloup v podobě repliky, kterou…

23. ledna 2020

 Hypotéka - ilustrační foto

Nejhorší výsledky za pět let. Objem hypoték loni klesl o 17 procent

Objem poskytnutých hypoték klesl loni o 17 procent na 181,6 miliardy korun a jejich počet…

23. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Jak se daní příjmy z kapitálového majetku
Auta
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Skladem, ale za tři čtvrtě milionu. Suzuki Jimny je nedostatek, z Evropy asi odejde
Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat bude dalších 7 novinek včetně konkurence pro ID.3
Toyota: Elektromobily se v Evropě nevyplatí, budeme se držet hybridů
Maserati představuje novu limitovanou edici a nový paket GT Sport. V Evropě se ale nedočkáme
Hry pro příležitostné hráče