Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

Jak absolventi hodnotí náplň MBA studia? Zjistili jsme v unikátním průzkumu!

Jsou absolventi MBA studia spokojeni s jeho obsahovou náplní? Jak hodnotí odbornou a…

 Přední část prvního čistě elektrického vozu Škoda Vision iV
Přední část prvního čistě elektrického vozu Škoda Vision iV
Autor: čtk

Škodě Auto loni klesl zisk pod 30 miliard korun. Do českých závodů investovala 12,8 miliardy

20. března, 14:40 - čtk
 Přední část prvního čistě elektrického vozu Škoda Vision iV
Přední část prvního čistě elektrického vozu Škoda Vision iV
Autor: čtk
20. března, 14:40

Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o devět procent na 28,89 miliardy korun. Tržby naopak vzrostly o dvě procenta na rekordních 416,7 miliardy korun. Největší česká automobilka zvýšila dodávky zákazníkům o 4,4 procenta na 1,254 milionu aut. Do svých českých závodů loni investovala více než 500 milionů eur (asi 12,8 miliardy korun). V příštích čtyřech letech investuje dvě miliardy eur (asi 51,2 miliardy korun) do elektromobility a nových řešení mobility.

Výsledky zahrnují hospodaření mateřské Škody Auto bez zahraničních účastí v Německu, Slovensku, Indii a Rusku. Celá skupina zvýšila tržby o 4,4 procenta na 17,3 miliardy eur (443 miliard korun) a provozní zisk jí klesl o 14,6 procenta na 1,377 miliardy eur (35,3 miliardy korun).

Hospodaření firmy ovlivnily podle předsedy představenstva Bernharda Maiera vysoké investice do nových technologií, jako je elektromobilita a digitalizace, přechod na nový cyklus měření emisí WLTP či geopolitické faktory, zejména celní válka USA a Číny či nadcházející brexit.

„V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen,“ uvedl Maier.

na objednávku Kia Ceed Sportswagon
Benzín
Manuální
Motor:
1.4 CVVT/73 kW
Výbava:
Cool
7 527 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 kombi
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI 88 kW
Výbava:
Trikolor
4 730 Kč
s DPH
na objednávku Mazda 3 sedan
Hybrid
Manuální
Motor:
2.0 Skyactiv G/90 kW
Výbava:
G122
510 482 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Passat
Benzín
Manuální
Motor:
1.5 TSI 110 kW
Výbava:
Business
585 810 Kč
s DPH
na objednávku Volvo XC60
Nafta
Manuální
Motor:
D3
Výbava:
Momentum
984 777 Kč
s DPH
na objednávku BMW M4 Coupé
Benzín
Manuální
Motor:
M4 Coupé
Výbava:
M4
1 500 590 Kč
s DPH
na objednávku Škoda Kamiq
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 TSI/70 kW
Výbava:
Ambition
360 905 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Passat
Benzín
Manuální
Motor:
1.5 TSI 110 kW
Výbava:
Business
7 264 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 Fastback
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI/88 kW
Výbava:
Komfort
419 990 Kč
s DPH
skladem Hyundai Tucson
Benzín
Manuální
Motor:
1.6 GDi 97 kW
Výbava:
TUCSON
499 990 Kč
s DPH
skladem Audi Q7
Nafta
Automatická
Motor:
50 TDI quattro 210 kW
Výbava:
Q7
2 179 830 Kč
s DPH
na objednávku BMW 2 Coupé
Benzín
Automatická
Motor:
M240i AT Sport
Výbava:
Sériové provedení
933 192 Kč
s DPH

Výrazný nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala automobilka v Evropě (4,9 procenta) a na růstových trzích v Číně (4,9 procenta) a Rusku (30,7 procenta). Hlavními motory růstu jsou nadále SUV modely Kodiaq (149 200 aut) a Karoq (115 700 vozů), bestsellerem značky zůstává Škoda Octavia s celosvětovým prodejem 388 200 aut.


Poměr cena výkon? U Němců vede Škoda


S 341 tisíci dodanými vozy zákazníkům je Čína nadále celosvětově nejvýznamnějším trhem značky. V Německu, na největším evropském trhu a zároveň druhém největším trhu značky, zaznamenala automobilka 176 600 dodaných vozů, což v porovnání s minulým rokem představuje nárůst o 1,9 procenta. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 93 600 vozů, což je pokles o 1400 aut.

I když lze letos předpokládat postupné zmírnění nepříznivého vlivu přechodu na nová homologační kritéria, není podle analytika Czech Fund Lukáše Kovandy možné očekávat silnou vzpruhu automobilového segmentu v EU ani v případě firma Škoda Auto. „Je však třeba uvážit, že její prodeje v uplynulých letech lámaly rekord za rekordem a z dlouhodobého hlediska je její výkon bezpříkladně výborný. Čína přestává být stále rostoucím odbytištěm, ale budou to v příštích letech levné automobily čínských značek, které budou představovat sílící konkurenci evropským automobilkám, včetně Škody. Nelze navíc očekávat výrazný pokles dynamiky personálních nákladů, jelikož například v České republice mzdy i letos stále porostou nadprůměrným tempem, jen mírně slabším než loni,“ míní analytik.

V roce 2018 zvýšila Škoda celosvětově hmotné investice meziročně o více než 22 procent na 896 milionů eur (asi 22,9 miliardy korun), peníze směřovaly do nových produktů, pohonných a bateriových technologií a do dalšího rozvoje výrobních závodů. V loňském roce směřovaly investice v České republice například do nové lakovny v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nebo do výkonnějších datových center. Do výzkumu a vývoje investovala firma v loňském roce 859 milionů eur (téměř 22 miliard korun), meziročně o 46,8 procenta více. Tyto prostředky posloužily například na plnění přísnějších emisních norem nebo vývoj nových modelů i v rámci koncernové spolupráce.

Škoda Auto
Firma provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35 tisíc lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Do konce roku 2022 představí automobilka více než 30 nových modelů, víc než deset z nich částečně nebo plně elektrifikovaných. Do roku 2025 plánuje automobilka investovat zhruba jednu miliardu eur (25,6 miliardy korun) do takzvané internacionalizace, do které patří například rozvoj na indickém trhu, kde Škoda Auto převzala zodpovědnost za celý koncern Volkswagen.

Kromě investic do nových technologií počítá automobilka s příchodem elektromobility také s investicemi do vzdělávání současných zaměstnanců, v příštích třech letech chce do vzdělávání investovat 120 milionů eur (asi tři miliardy korun). Dalších 32 milionů eur (zhruba 819 milionů korun) plánuje Škoda vydat na výstavbu interní dobíjecí infrastruktury s téměř 7000 dobíjecími body ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Infrastruktura bude sloužit především zaměstnancům automobilky.

„I v roce 2019 počítáme zejména na některých klíčových trzích se silným protivětrem. Abychom těmto negativním vlivům aktivně a cíleně čelili, zavedla společnost Škoda Auto už v prvním pololetí roku 2018 rozsáhlý Performance program, který bude při jeho plném účinku od roku 2020 přinášet ročně úsporu ve výši 500 milionů eur,“ řekl člen představenstva Klaus-Dieter Schürmann. Podle něj ale i přes úspory bude firma masivně investovat do elektrifikace modelové palety.

Dále čtěte:

Jako ve sci-fi filmu. Ve skladu Škody Auto ve Kvasinách pomáhají roboti

Konec dealerů? Auta se budou brzy nakupovat hlavně online, věští Google

Elektrický koncept Škoda Vision iV naznačuje, jak bude vypadat interiér Škodovek

V Mladé Boleslavi začala výroba nového modelu Škoda Scala

Škoda do dvou let uvede dvacet nových modelů. První elektromobil nabídne letos


Čtěte také

Psí krmivo, ilustrační foto

Byznys do éry klimatické hysterie: udělejte z domácích mazlíčků vegany

Kam až může dojít téměř fanatické úsilí o snižování uhlíkové stopy? Na Západě se množí…

před 2 hodinami

Události  V sibiřském městě Kiseljovsk padá vinou nedaleké těžby uhlí černý sníh

Pryč od ekologické katastrofy. Obyvatelé sibiřského města s černým sněhem usilují o azyl v Kanadě

Obyvatelé ruského města Kiseljovsk, které se nechvalně proslavilo tím, že na něj kvůli…

před 2 hodinami

 Dřevo, ilustrační foto

Krize na trhu s lesními pozemky: i špatná cena by dnes byla špičková

Lesy dnes vlastníkům nic nevydělávají, ceny pozemků se prodávají za minima.

před 8 hodinami

 Prezident Miloš Zeman a premiér Andrej Babiš

Zeman: Pokud bude Babišovo stíhání obnoveno, zastavím ho

Prezident Miloš Zeman plánuje zastavit případné stíhání premiéra Andreje Babiše (ANO) v…

19. září 2019

Praha  Budova magistrátu Hlavního města Prahy

Vyšší příjmy a méně investic. Praha měla za první pololetí přebytek 8,7 miliardy korun

V prvním pololetí letošního roku skončilo hospodaření Prahy přebytkem 8,66 miliardy korun…

19. září 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
9 mýtů ohledně dluhu na zdravotním pojištění
Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?
Abyste nebyli u pracovního pohovoru překvapeni…
Státní svátky 2019 - jak vycházejí podzimní svátky a Vánoce?
Kdy klesnou ceny bytů v ČR ve městech a na venkově
Auta
Malé auto za velké peníze. Dětské autíčko Bugatti Bebe…
Další automobilka přichází s koloběžkou. „Mercedes mezi koloběžkami“ si budete moci koupit už za pár měsíců
Srovnávací test H-D FXDR 114 vs. Ducati Diavel 1260 S: Mistři sprintu
Tesla už se na Nürburgringu cítí jako doma. Nejen že je (asi) rychlejší než Taycan, ale má tu i své nabíječky
Fiat o víkendu oslaví 120. výročí výstavou v Trojském zámku. Těšte se na nejméně 300 aut
Hry pro příležitostné hráče