První obří letoun Airbus 380, který do komerčního provozu nasadí Singapore Airlines, nebude mít výrobcem uváděných 555 sedadel, ale ještě méně než 480 míst v nejpohodlnější konfiguraci pro tři přepravní třídy. Jana Hrdličková z českého zastoupení Singapore Airlines to vysvětluje tak, že ke změně firmu donutila konkurence. „Vždy jsme tvrdili, že budeme mít méně sedadel, než uvádí výrobce. Každé aerolinky mají oddělené smlouvy se společnostmi, které pro ně sedadla budují,“ doplňuje ji Peter Tomasch z německého zastoupení Singapore Airlines ve Frankfurtu nad Mohanem. „Počet sedadel není byznys Airbusu.“
Výrobce kromě A 380-700 pro 480 lidí nabízí verzi A 380-800 pro 555 cestujících a sestavu A 380-900 pro 656 pasažérů. Společnost Qantas si ale například objednala variantu s 523 sedadly.
Testovací letoun A 380 má již nalétáno přes tisíc hodin. Celkem jich musí absolvovat 2500, z toho posledních 300 hodin v zatížení na běžných linkách. Součástí zkoušek byly lednové lety do kanadského Nunavutu, kde se přistávalo v minus 30 stupních Celsia, od června letošního roku stroj létá z Toulouse do Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech. Tam se teploty sunou až ke 45 stupňům nad nulou. Tvrdá práce pro dvacet zkušebních pilotů a jedenatřicet inženýrů.
V Hamburku se uskutečnil také evakuační test. Celkem 853 pasažérů a 20 členů posádky dokázalo opustit letadlo z obou pater za 78 vteřin, přičemž stanovený limit činil 90 vteřin. Zkouška se uskutečnila za naprosté tmy s využitím 16 nouzových východů. Jak evropská Agentura pro bezpečnost v letecké dopravě, tak americký Federální úřad pro letectví, jejichž zástupci se testu zúčastnili, homologovaly 853 sedadel jako maximální kapacitu letadla. Historie letectví tím zaznamenala další rekord.
Singapurská letecká společnost zvýšila počet objednávek na letoun A 380 z deseti na devatenáct, na šest dalších má podepsanou opci. Podle ceníku by měla za letadla zaplatit 7,5 miliardy dolarů. První komerční let na světě se uskuteční na trase ze Singapuru do Sydney. „Ale bohužel zatím nevíme kdy. Airbus jen potvrdil, že první letoun dodá do prosince 2006,“ posteskl si Peter Tomasch.