Společnost Jan Becher-Karlovarská Becherovka výrazně posílila své místo na trhu. V České republice se totiž stává prodejcem známých světových značek alkoholu jako je Malibu, Beefeater nebo Ballantines. "Náš podíl na trhu se tím zvyšuje na devět procent a v prodeji lihovin se stáváme tuzemskou dvojkou," sdělil marketingový ředitel firmy Vlastimil Špelda.
Lídrem českého trhu zůstává i nadále společnost Stock Plzeň.
Obohacení portfolia Becherovky je důsledkem spojení dvou obřích nadnárodních společností. Významného světového hráče Allied Domecq totiž převzala francouzská skupina Pernord Ricard. Ta vlastní mimo jiné právě českou Becherovku.
Pernord Ricard se díky akvizici stala druhým největším světovým prodejcem lihovin a pod její křídla se stěhují mnohé slavné značky alkoholu.
Mezi ty, které bude díky akvizici v tuzemsku distribuovat Becherovka, patří třeba i šampaňské Champagne Perrier-Jouet nebo Champagne Mumm. „Dovážené značky tak představují již 24 procent našeho portfolia. To je téměř dvakrát více než před akvizicí,“ konstatoval obchodní ředitel Becherovky Jiří Salaj.
Česká republika je přitom specifická tím, že naprostá většina alkoholu pochází od tuzemských producentů. Dováží se zatím jen zhruba 16 procent celkového množství konzumovaných lihovin. Přitom ve spotřebě jsme naopak na špici. Průměrný Čech vypije zhruba devět litrů lihovin ročně, zatímco ve srovnatelných evropských zemích se konzumace pohybuje v rozmezí pět až sedm litrů na hlavu.