NEHODY Nákup moderních aut se negativně i pozitivně promítá v nehodovosti. Při nehodách rostou způsobené škody. Bezpečnostní výbava nových vozů ale pomáhá snižovat počet mrtvých. V roce 2004 meziročně klesl o osm procent. Během loňského roku umřelo v Česku v důsledku dopravních nehod 1215 osob.
NEHODY
Nákup moderních aut se negativně i pozitivně promítá v nehodovosti. Při nehodách rostou způsobené škody. Bezpečnostní výbava nových vozů ale pomáhá snižovat počet mrtvých. V roce 2004 meziročně klesl o osm procent.
Během loňského roku umřelo v Česku v důsledku dopravních nehod 1215 osob. To je o stovku méně než v roce 2003. „Počet usmrcených osob byl loni čtvrtý nejnižší od roku 1990,“ zdůrazňuje Josef Tesařík z ředitelství dopravní policie. Výrazně klesá také počet těžce i lehce zraněných.
Podle policie je důvodem zejména to, že vzrůstá počet nových, bezpečnějších automobilů. Ve vozech vyrobených po roce 2000 zemřou přibližně čtyři osoby na tisícovku nehod. Naopak u automobilů vyrobených před rokem 1980 je riziko dvojnásobné. Mezi vozy s nejhorší pověstí patří Škoda 120. Policie poukazuje na to, že k bezpečnosti nových aut přispívají zejména airbagy nebo ABS.
Celkový počet dopravních nehod stagnuje. Oproti loňsku zaznamenal jen nepatrný nárůst 0,3 procenta. Škody při nehodách ale vzrostly téměř o čtyři procenta a překročily hranici devíti a půl miliardy korun. Na vozovém parku České republiky mají totiž stále větší podíl nové vozy, které jsou dražší.
Nejkritičtějším měsícem byl loni říjen, kdy došlo k více než 17 664 nehodám a zemřelo 143 lidí. Statisticky nejproblémovější fází dne bylo období kolem třetí hodiny odpolední, kdy se odehrálo nejvíce nehod.
Pramen: Dopravní policie ČR