Titulem mezinárodní dodávka roku – International Van of the Year 2010 – se letos honosí Nissan NV200. Profit otestoval vůz, který cenově začíná na 373 660 korunách, v užitkové verzi Van.
Autor: Nissan
Model NV200 je zcela nová dodávka, která nenavazuje na žádného předchůdce. Na konci loňského roku se začala prodávat v Japonsku a letos i v Evropě. Překvapivě získala prestižní titul světové dodávky roku: „Porotu zaujala především skutečnost, že společnost Nissan vytvořila kompaktní lehké užitkové vozidlo, které stanovuje nové standardy z hlediska vnitřního prostoru vzhledem k vnějším rozměrům,“ uvádí oficiální vyjádření poroty. Jaké je toto auto v praxi?
Vůz se prodává ve verzích Van a Combi, Profit otestoval nákladní variantu Van. Je určena především řemeslníkům a rozvážkovým společnostem. Náš vůz měl jen jednu řadu sedadel a za ní nákladní korbu. Po obou stranách této skříně byly posuvné dveře, vzadu pak dvoukřídlové dveře pro nakládání větších předmětů.
| TECHNICKÉ ÚDAJE |
| model - Nissan NV200 1,5 dCi typ vozu - pětidveřová dodávka motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 63 kilowattů max. rychlost - 158 km/h zrychlení 0-100 km/h - neuvedeno spotřeba - 5,2 l/100 km korba - 4,2 m3 cena s DPH - 412 930 Kč |
Dvoumístnou kabinu jsme vyhodnotili jako slušný standard užitkového segmentu. Sedačky nabízejí pohodlný vzpřímený posed, ale sklápět se kvůli dělicí přepážce mezi kokpitem a skříní nedají. Palubní deska vypadá pěkně, ale zapomeňte na měkčené materiály, pod volantem i na dveřích vládnou tvrdé plasty. Volant měl netradiční vodorovné posazení, zvláštní byla i skutečnost, že jsme při startování museli mít sešlápnutou brzdu. Jízda s naším NV200 byla jinak příjemná, krátké manuální pětistupňové řazení přesné, naftový turbodiesel trochu hlučný na dálnici, ale úsporný. Jako velkou výhodu auta jsme mohli označit perfektní výhled z kabiny, díky postranním oknům skříně je dobře vidět i do slepých úhlů. Většina skříňových dodávek tento komfort nenabízí. Dobře se nám jezdilo hlavně ve městě, kde jsme mohli využívat jedenáctimetrový průměr otáčení.
A co korba? Na první pohled vypadá mohutně. Délka celého vozidla je 4,4 m výška 1,86 a šířka 1,69 metru. Nákladový prostor o délce přes 2 metry je dostatečně velký pro převoz dvou standardních europalet. Užitečný objem skříně činí 4,2 m3, zdálo se nám, že se do ní vejde i větší motocykl, který běžně vozíme ve Škodě 1203. Ale NV200 se v tomto testu ukázal menší než „dvanáctsettrojka“. Skútr dlouhý 2,2 metru musel jet po vlastní ose, a to i kvůli výšce, která přesahovala 1,36 metru.
Nissan NV200 jsme tak vyhodnotili jako dodávku vhodnou pro rozvážku zboží, v městských ulicích je mrštný a nepije moc nafty. V pěti nebo sedmimístné osobní variantě může suplovat i rodinný vůz. Je vhodný pro řemeslníky, kteří nemusejí vozit předměty delší než dva metry. Pro delší náklad, jako byl třeba výše uvedený motocykl, je lepší zvolit větší auto.
| JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
| NV200 je malá dodávka pro městský provoz, uveze dvě europalety zboží a ještě utáhne 640 kilogramů těžký nebrzděný vozík. Z auta je dobrý výhled a má malý průměr otáčení. Nehodí se pro převážení předmětů delších než dva metry. Solidní je výbava, která v základu zahrnuje elektricky ovládaná okénka a vnější zrcátka, palubní počítač a klimatizaci. |
