Návrh, který má omezit emise oxidu uhličitého u nových osobních automobilů, představila Evropská komise. Limit by měl u nových vozů klesnout na 130 gramů na kilometr do roku 2012. Podle Komise je snížení emisí nezbytné kvůli boji proti globálnímu oteplování. Automobiloví výrobci však návrh odmítají a hrozí, že přinese výrazné zdražení aut.
Návrh, který má omezit emise oxidu uhličitého u nových osobních automobilů, představila Evropská komise. Limit by měl u nových vozů klesnout na 130 gramů na kilometr do roku 2012. Podle Komise je snížení emisí nezbytné kvůli boji proti globálnímu oteplování. Automobiloví výrobci však návrh odmítají a hrozí, že přinese výrazné zdražení aut.
Přestože Brusel v návrhu částečně zmírnil požadavky, přineslo by jejich uskutečnění revoluci v celém automobilovém průmyslu. Znamenalo by především ústup velkých automobilů s vysokou spotřebou a razantní nástup malých a úsporných vozů. V současnosti auta vypouštějí do ovzduší průměrně 160 gramů CO2 na kilometr.