(reakce na článek v Profitu č. 10/2007) Po přečtení článku o administrativní zátěži podnikatelů jsem zkusil spočítat, kolik podobné věci stojí naši firmu. Jsme projekční kancelář s třemi jednateli a pěti zaměstnanci. Jsou to tisíce a možná desetitisíce korun ročně na různá vámi zmíněná oznámení.
(reakce na článek v Profitu č. 10/2007)
Po přečtení článku o administrativní zátěži podnikatelů jsem zkusil spočítat, kolik podobné věci stojí naši firmu. Jsme projekční kancelář s třemi jednateli a pěti zaměstnanci. Jsou to tisíce a možná desetitisíce korun ročně na různá vámi zmíněná oznámení.
Podotýkám, že jde o výdaje spojené s vlastním provozem naší firmy, kanceláří, zaměstnanci a podobně - nepočítám do toho různá oznámení a povolení, související s konkrétními zakázkami pro klienty. K tomu je ale nutné počítat další tisíce a možná desetitisíce korun vydávané za něco, co by mělo být zdarma: aktuální texty zákonů a hlavně stavebních a technických norem.
Že bych tento účet - jen hrubým odhadem jsem to spočítal na více než 50 tisíc korun ročně -poslal státu? Vždyť ten po mně dodržování těch zákonů a norem vyžaduje. Kdybych se zabýval jen tím, co potřebuji k podnikání, mám o to vyšší zisk.