Konec rebelie. Licenci u řidičů bude po Uberu požadovat i Taxify - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Konec rebelie. Licenci u řidičů bude po Uberu požadovat i Taxify

,
Konec rebelie. Licenci u řidičů bude po Uberu požadovat i Taxify
Zdroj: Archiv

Přichází konec taxikářské války s úřady a soudy. Poté, co na jaře ustoupil Uber a jeho řidiči už jezdí s taxikářskou licencí, se ke stejnému kroku nyní odhodlal i druhý velký hráč trhu, estonský Taxify. Obě platformy se potýkaly se soudními zákazy, Taxify kvůli tomu přestal fungovat v krajských městech, zůstal jen v Praze.

Filozofickou debatu nad tím, jestli je Uber či Taxify taxikářskou firmou, nebo není, vyhrály soudy a úřady. Rebelové sklaply paty, před pár dny jako poslední vzdorující firma Taxify, kterou v roce 2013 založil devatenáctiletý student střední školy Markus Villig. „K tomuto kroku jsme se rozhodli v návaznosti na dialog s úřady a chystanou novelu zákona o silniční dopravě, jehož změnu vítáme. Přistoupíme již nyní k aktivní kontrole těchto povinností partnerských řidičů i přesto, že to po nás současná legislativa nevyžaduje,“ řekl šéf českého a slovenského Taxify Roman Sysel.

Rétoricky si sice zástupci technologických firem stojí stále za svým, technicky vzato budou ale jejich řidiči klasickými taxikáři. Od prvního dne letošního roku ke schválení své registrace v aplikaci Taxify musejí nahrát průkaz řidiče taxislužby, mít vozidlo zapsané v evidenci vozidel taxislužby a nahrát koncesovanou živnost na silniční motorovou dopravu pro přepravu do devíti osob.

O tom, že společnost Taxify nesmí dál jezdit v Praze, dokud nebude dodržovat zákonné podmínky pro taxi, rozhodl loni v prosinci nepravomocně Městský soud v Praze, podle kterého firma provozuje přepravní služby, a musí tak dodržovat zákonné podmínky pro taxikáře. Podobné rozhodnutí padlo už na podzim kvůli provozu v krajských městech. Firma kvůli tomu čelila i exekuci.

Novou podobu zákona upravující taxislužbu má už ministerstvo dopravy připravenou. Podobně jako na Slovensku už nebude povinný taxametr (stačí aplikace) nebo žlutá svítilna pro ty řidiče, kteří jezdí na objednání přes aplikaci. Povinná bude naopak známka za 500 korun nebo pojištění odpovědnosti za pasažéry.

Dále čtěte:

Airbnb na kolech chce navždy změnit přístup k vlastnictví aut. Okouzlil i Daimler

Uber pokračuje v investicích před vstupem na burzu. Jeho ztráta přesáhla miliardu dolarů

Retro v mobilu. Škodovka Margaret vozila zákazníky Liftaga zadarmo

Uber má zájem o doručovatele potravin Deliveroo. Stálo by ho to přes dvě miliardy dolarů

Ohodnoťte tento článek
Diskuze