Škoda Auto bude v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem

17. listopadu 2017, 18:57 - čtk
17. listopadu 2017, 18:57

Škoda Auto bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem. Od roku 2019 bude v Boleslavi vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in hybridy. První elektrifikovaný sériový model značky Škoda na trh vstoupí již v roce 2019. Půjde o Škodu Superb s plug-in hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky v závodě v Kvasinách. Výroba vozů s klasickým pohonem ale bude v Mladé Boleslavi pokračovat i po roce 2020.

V roce 2020 přibude k plug-in hybridu Superb první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu v Šanghaji automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.

Škoda plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. „Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v zaměstnance společnosti Škoda Auto. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Škoda Auto
Automobilka provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1,127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

Elektrifikace modelů značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří podle firmy mezi důležité pilíře Strategie 2025. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb souvisejících s mobilitou.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Mateřský koncern Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard korun). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu korun). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022, který dnes schválila dozorčí rada. Plán má pomoci automobilce stát se předním světovým výrobcem elektromobilů.

Dále čtěte:

Němci už nekupují diesely, prodejci bojují o přežití

Noční můra automobilek: solární město na Floridě nechce ani auta. Ostatní se mají přidat

Křižáci bojující proti dieselu. Nepohodlná organizace je financována nejen z Bruselu

Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Daňová poradna: nejčastější dotazy
Předdůchod a daně: kdo, co, jak a kolik?
Sever proti Jihu I: ekonomické srovnání Korejí
Kdy musí studenti odevzdat daňové přiznání?
10 příkladů, kdy můžete, nebo nemůžete uplatnit slevu na manželku
Auta
Basový koncert: Svezli jsme se legendární lokomotivou t 478…
Nové generace Porsche 911 budou mít volant a udrží si základní filozofii modelu
Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Diesel se do Porsche Cayenne přeci jen vrátí. Zatím se ale neví, kdy
Život po životě: 70 let repasí a výroby výměnných náhradních dílů (nejen) na škodovky
Technologie
Opera 52 beta: hromadné akce s otevřenými weby a efektivnější blokování reklam
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming – zlatý střed mezi GTX 1070 a GTX 1080 (uživatelská recenze)
Čínská konkurence na trhu pamětí je tu. Firma Xi’an UniIC začala prodávat moduly DDR4
Desky formátu Mini-STX by se mohly vyrábět i pro procesory AMD, zvažuje to ASRock
Který notebook vybrat? Poradíme s levnými, mainstreamovými i herními modely
Hry pro příležitostné hráče