Volkswagen chce být jednička v elektrické mobilitě. Na rozvoj dá 37 miliard eur

17. listopadu, 16:10 - čtk
17. listopadu, 16:10

Největší evropská automobilka Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard korun). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu korun). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022, který dnes schválila dozorčí rada. Plán má pomoci automobilce přeměnit se na předního světového výrobce elektromobilů. Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda Auto.

„S nyní přijatým okruhem plánování pokládáme základy, aby se z Volkswagenu stala do roku 2025 světová jednička v oblasti elektrické mobility,“ uvedl generální ředitel Matthias Müller v prohlášení, které bylo zveřejněno po zasedání dozorčí rady.

Až do skandálu s emisemi aut s naftovým motorem, který vypukl před dvěma lety, se automobilka vozům na elektrický pohon a samořízeným vozidlům nijak důrazně nevěnovala. Podvody s emisemi a nové kvóty na elektrické vozy v Číně však zahájily strategický přesun k novým technologiím. Volkswagen se nyní zavázal nabídnout do roku 2030 elektrickou verzi ke každému ze svých 300 modelů.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Dozorčí rada také schválila návrhy na optimalizaci výroby a pracovní síly v továrnách, což má zlepšit výkonnost. V rámci tohoto plánu závod v německém Cvikově bude přeměněn a bude se orientovat čistě na výrobu elektrických vozů na platformě MEB. Od konce roku 2018 se výroba vozů značky Passat soustředí do závodu v Emdenu. Značka Golf pak bude od nové generace svázána se závodem ve Wolfsburgu.

Miliardové náklady spojené se skandálem a expanze do oblasti elektrických vozů zvýšily v rámci skupiny napětí. Nesoulad panuje v pohledu na oblast zisků, pracovních míst či na míru centrální kontroly a autonomie 12 značek koncernu. V médiích se v říjnu objevily spekulace, že koncern by mohl přesunout část produkce Škody Auto do Německa. Vedení a odbory prý také chtějí, aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

Dále čtěte:

Němci už nekupují diesely, prodejci bojují o přežití

Noční můra automobilek: solární město na Floridě nechce ani auta. Ostatní se mají přidat

Křižáci bojující proti dieselu. Nepohodlná organizace je financována nejen z Bruselu

Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Jak vysoký je minimální důchod?
Valorizace 2018: kolik si od ledna důchodci polepší?
Jak se bude v roce 2018 počítat čistá mzda v ČR a jak na Slovensku?
Auta
Renault Sport lákal na velké vánoční překvapení. Výsledek…
„Ostrá“ Škoda Fabia se nakonec jmenuje R5. Na chvíli to bude jediný čtyřválec v nabídce
Jak postupovat při přepisu a odhlášení vozidla
Je vám 760 koní v Chevroletu Corvette ZR1 málo? Hennessey nabízí přes 1200 koní
Ares Panther je reinkarnace De Tomaso Pantera s technikou Lamborghini
Technologie
Vánoční tip: Poslouchejte české koledy po celý den z internetového rádia
AMD vydává „adrenalinový“ ovladač pro Radeony: spousta novinek, OSD, mobilní aplikace
6 tipů na nejlepší přehrávače do obýváku [Vánoce 2017]
Francouzská vláda schválila úplný zákaz používání mobilů ve školách. Platí od září 2018
DVB-T2 chytne již 97,2 % domácností. Na pokrytí čekají jen jižní Čechy
Hry pro příležitostné hráče