Volkswagen chce být jednička v elektrické mobilitě. Na rozvoj dá 37 miliard eur

17. listopadu 2017, 16:10 - čtk
17. listopadu 2017, 16:10

Největší evropská automobilka Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard korun). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu korun). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022, který dnes schválila dozorčí rada. Plán má pomoci automobilce přeměnit se na předního světového výrobce elektromobilů. Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda Auto.

„S nyní přijatým okruhem plánování pokládáme základy, aby se z Volkswagenu stala do roku 2025 světová jednička v oblasti elektrické mobility,“ uvedl generální ředitel Matthias Müller v prohlášení, které bylo zveřejněno po zasedání dozorčí rady.

Až do skandálu s emisemi aut s naftovým motorem, který vypukl před dvěma lety, se automobilka vozům na elektrický pohon a samořízeným vozidlům nijak důrazně nevěnovala. Podvody s emisemi a nové kvóty na elektrické vozy v Číně však zahájily strategický přesun k novým technologiím. Volkswagen se nyní zavázal nabídnout do roku 2030 elektrickou verzi ke každému ze svých 300 modelů.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Dozorčí rada také schválila návrhy na optimalizaci výroby a pracovní síly v továrnách, což má zlepšit výkonnost. V rámci tohoto plánu závod v německém Cvikově bude přeměněn a bude se orientovat čistě na výrobu elektrických vozů na platformě MEB. Od konce roku 2018 se výroba vozů značky Passat soustředí do závodu v Emdenu. Značka Golf pak bude od nové generace svázána se závodem ve Wolfsburgu.

Miliardové náklady spojené se skandálem a expanze do oblasti elektrických vozů zvýšily v rámci skupiny napětí. Nesoulad panuje v pohledu na oblast zisků, pracovních míst či na míru centrální kontroly a autonomie 12 značek koncernu. V médiích se v říjnu objevily spekulace, že koncern by mohl přesunout část produkce Škody Auto do Německa. Vedení a odbory prý také chtějí, aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

Dále čtěte:

Němci už nekupují diesely, prodejci bojují o přežití

Noční můra automobilek: solární město na Floridě nechce ani auta. Ostatní se mají přidat

Křižáci bojující proti dieselu. Nepohodlná organizace je financována nejen z Bruselu

Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Vrácení daní 2018 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kolik si můžete vybrat dovolené, když máte novou práci a jste ve zkušební době
Kolik stojí lístky na Mistrovství světa v hokeji?
Je lepší na dovolené platit kartou, nebo peníze směnit?
Zaplatit daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. května
Auta
Proč stupnice tachometru tak moc přesahují skutečnou…
Gmail dostává největší aktualizaci za posledních 7 let. Co umí a jak vypadá?
Galerie: Tohle je 10 nejlepších interiérů roku 2018
Hyundai i20 dostal facelift, dvouspojkový automat a verzi Active
BMW iX3 je SUV X3 bez ledvinek a s pouze elektrickým pohonem
Technologie
V Ostravě budou nejmodernější tramvaje. Mají klimatizaci, USB a Wi-Fi
Dobrá zpráva. Nové smartphony už budou vycházet jen s Androidem 8.0+
TSMC předbíhá Intel o generaci, odstartovalo masovou výrobu čipů na 7nm procesu
Britský vynálezce připravuje děti na život s kryptoměnami
Xiaomi uvádí Mi 6X. Boduje cenou, ale má nepochopitelné slabiny
Hry pro příležitostné hráče