Kofola rozšiřuje portfolio, kupuje distributora kávy a čajů Espresso - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Kofola rozšiřuje portfolio, kupuje distributora kávy a čajů Espresso

, čtk,
Kofola rozšiřuje portfolio, kupuje distributora kávy a čajů Espresso
Zdroj: Profimedia.cz

Nápojářská skupina Kofola kupuje distributora kávy značky Café Reserva a čajů značky Dilmah, pražskou firmu Espresso. Cenu firmy nezveřejnily. Espresso má roční obrat 93 milionů korun a 32 zaměstnanců. Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

Kofola ČeskoSlovensko a.s. a manželé Moravcovi, zakladatelé společnosti Espresso s.r.o., včera (v úterý) podepsali smlouvu o koupi stoprocentního podílu jejich firmy,“ oznámila skupina Kofola. Smluvní strany se podle skupiny dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Společnost Espresso byla založena v roce 2002. V současnosti distribuuje kromě zmíněných značek kávy a čaje třeba horkou čokoládu, doplňky pro kavárny nebo kávovary.

„Vnímáme velké synergie s naším dosavadním gastro portfoliem a významné rozšíření stávající nabídky nealkoholických nápojů a bylinkových čajů. Naším neskromným cílem je rozvíjet kávovou kulturu a poskytovat skvělý servis našim zákazníkům,“ uvedl generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras.

Skupina Kofola sídlící v Ostravě má osm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku. Kofola má více než 1800 zaměstnanců, z toho asi 700 v Česku. Skupina vyrábí kromě nápoje Kofola i nápoje a sirupy Jupí a Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Loni měla skupina tržby 7,12 miliardy a provozní zisk 443,7 milionu.Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Čtěte také:

KMV a PepsiCo kupují lídra na srbském trhu s nápoji. Obchod má být dokončen ve třetím čtvrtletí

Nový trend v českém maloobchodu: dost bylo obalů

10 nejhodnotnějších světových značek

Skotská whisky v ohrožení: palírnám chybí voda

Ohodnoťte tento článek
Diskuze