Menu Zavřít

Česká pošta zdražuje. Známka na dopis bude od února stát 19 korun

2. 1. 2018
Autor: Profimedia.cz

Česká pošta od února zvýší cenu známky na obyčejný dopis do 50 gramů o tři koruny na 19 korun. Cena doporučeného psaní vzroste o šest korun na 44 korun. Balíky o hmotnosti do dvou kilogramů nezdraží. , zvýší se ale ceny u výrazně těžších zásilek. Pošta zdražení odůvodňuje snahou o zajištění kvality a dostupnosti poštovních služeb.

Množství posílaných dopisů v posledních letech klesá, přesto v celkovém objemu stále dominují. Ročně jich lidé pošlou stovky milionů. Jen v roce 2016 se ale snížil počet doručených obyčejných psaní o 11 procent.

„Zasílání klasických listovních zásilek, pohlednic a dopisů, každý rok klesá v průměru o osm až deset procent. Je to způsobeno alternativními elektronickými možnostmi komunikace, jako jsou SMS, MMS, e-maily, datové schránky atd.,“ uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

O tři koruny podraží i obyčejné zásilky s vyšší hmotností. Například poslání dopisu do 100 g vyjde na 23 korun a půlkilová zásilka na 27 korun. Podobně například doporučené psaní o hmotnosti jeden kilogram bude stát 60 korun.

U balíků Do ruky a Na poštu zůstanou stejné ceny v nejnižší kategorii do dvou kg, pro těžší zásilky se sníží počet hmotnostních kategorií. Zatímco do zhruba deseti kg po tomto kroku zásilky mírně zlevní, balíky o vyšší hmotnosti podraží. Například poslání desetikilového balíku Do ruky vyjde od února na 163 korun, což je o sedm korun méně než nyní, balík o hmotnosti 20 kg naopak podraží o 39 Kč na 247 korun.

Pošta naposled zvyšovala cenu známky pro vnitrostátní doručování v roce 2016, kdy její cena stoupla o tři koruny na 16 korun. Ve stejném roce se zvyšovala i cena doporučeného dopisu. Loni pošta zdražila posílání doporučených a cenných balíků po České republice i do zahraničí.


Vedlejší projekt České pošty s podivně nízkými cenami:

Pošta chce konkurovat bezpečnostním agenturám

 Česká pošta - ilustrační foto


„Cílem České pošty je nabídnout občanům České republiky takové portfolio poštovních i nepoštovních služeb, aby byly uspokojeny všechny jejich potřeby a požadavky jak z hlediska kvality, tak i dostupnosti. Výhodnější ceny ve srovnání se základním ceníkem získají držitelé Zákaznické karty České pošty, kterou si mohou zdarma pořídit na pobočkách České pošty nebo prostřednictvím internetu na www.zakaznicka-karta.cz,“ řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík. Nové poštovní podmínky se všemi změnami budou k dispozici na všech poštách a na webu České pošty.

BRAND24

Česká pošta spravuje 3200 poboček, což představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě. Podnik zaměstnává více než 31 tisíc zaměstnanců a v roce 2016 vykázal zisk 193 milionů korun při výnosech 19,4 miliardy korun.

Přečtěte si také:

Podplácelo se na poště? Obžalobě čelí dva lidé a firma

Česká pošta dostane od státu 800 milionů, půjdou i na platy

Stát dá 800 milionů České poště, smaže její ztráty z minulých let


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).