RegioJet následuje ČD, nakoupí vlaky za 15 miliard

06. května, 12:35 - čtk
06. května, 12:35

Soukromý železniční dopravce RegioJet vypsal obdobně jako České dráhy před třemi týdny tři obří soutěže na nákup nových vlaků v celkové ceně minimálně 15 miliard korun. S vybranými dodavateli chce uzavřít rámcové smlouvy na čtyři roky, během nichž může odebrat potřebný počet vlaků v případě, že uspěje v tendru na zajištění železniční dopravy objednávané státem, vyplývá z informací ve Věstníku veřejných zakázek.

Není však zdaleka jisté, zda a kdy stát, případně kraje, soutěže vypíšou, a pokud ano, v jaké formě. Ministerstvo dopravy i některé kraje totiž stále zvažují variantu, že vlaky nakoupí samy a budou je dopravcům pouze pronajímat.

RegioJet Radima Jančury poptává stejné množství vagónů a motorových jednotek jako České dráhy, tedy 50 a 30 kusů. Na rozdíl od státního dopravce poptává o 40 elektrických jednotek více, tedy 60. Od všech výrobců požaduje i kompletní servis.

Zadání je prakticky shodné, s jakým vyrukovaly České dráhy. Jančura chce vagóny pro rychlost 200 kilometrů za hodinu s velkoprostorovým uspořádáním první a druhé třídy, zároveň chce vagóny pro matky s dětmi, vozíčkáře a pro přepravu kol. Cena za 50 vozů se má pohybovat mezi 1,6 a 2,5 miliardami korun, termín dodání je do jednoho roku.

Přečtěte si, jaké soutěže vypsal státní dopravce:

České dráhy nakoupí vlaky za deset miliard. Už vypsaly výběrová řízení

Elektrické jednotky mají být použitelné na obou napájecích systémech, které se v Česku používají. Část jich má být pro 200 a část pro 300 lidí. Jejich cena je mezi 10,8 a 11,8 miliardami korun a termín dodání je do dvou let.

Motorové jednotky mají mít kapacitu 120 a 180 cestujících, jejich cena má být 2,7 až 3,5 miliardy a termín dodání se má pohybovat mezi 15 až 17 měsíci.

Kraje mají s Českými drahami dlouhodobé smlouvy do roku 2019, některé už avizovaly, že je prodlouží do roku 2024. Zatím sice není jisté, jak budou soutěže vypadat a kdo bude nové vlaky vlastnit, jisté však je, že bude možné čerpat na nákup nových vlaků v nejbližších letech dotace okolo 20 miliard korun.


Čtěte dále:

České dráhy spadly do více než miliardové ztráty

Leo Express snížil ztrátu o polovinu. Daří se mu na východním Slovensku

Mohlo by vás zajímat

rejdařův sen. Takto by měl podle plánů Ředitelství vodních cest vypadat úsek Labe pod Děčínem, který je poslední neregulovanou částí řeky od soutoku s Vltavou.

Nekonečný příběh děčínského jezu. Připomínky má Brusel

 Dálnice v ČR - ilustrační foto

Dálniční síť se napřesrok rozroste o 15,6 kilometru

ilustrační foto

Průzkum: Lokální producenti a pěstitelé jsou stále více „in“

Ilustrační foto

Soumrak obnovitelných zdrojů? ERÚ s jejich podporou nepočítá

Praha  Vizualizace okolí Negrelliho viaduktu

Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu

Komerční sdělení
 Omega Pharma logo

PharmDr. Michal Krejsta, MBA: Omega Pharma – alfou je pro nás etické a silné partnerství!

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče