zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - SNADNÁ ZRANITELNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Vybíráte vysokozdvižné vozíky? Prověřte si, jak je to s jejich servisem

Dobré zařízení nestačí. U manipulační techniky to platí rovněž. Důležitý je i kompletní…

Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Autor: čtk

Transgas stojící, spící

 Boříková 08. října 2017, 06:18  -  boř
Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Autor: čtk
08. října 2017, 06:18

O osudu budovy Transgasu do voleb jasno nebude, její majitel sbírá patrony na arbitráž. Kauza budovy na začátku Vinohradské třídy začíná prorůstat do politiky a ze sporu o to, co stojí za to chránit pro budoucí generace a co už ne, se stává job pro právníky. A čím dál víc přitahuje novináře, přes které si začínají oba klíčoví aktéři sporu, vlastník budovy (společnost HB Reavis slovenského miliardáře Ivana Chrenka) a stát (ministerstvo kultury), posílat vzkazy.

Je celkem pochopitelné, že cokoliv se má v centru města zbourat, vyvolá zájem a diskusi odborníků a veřejnosti. Vášně, které budí Transgas, ovšem předčí všechny kontroverze podobných příběhů typu hotelu Praha, domu na Václavském náměstí či budovy na Žižkovském nádraží. Nedá se přitom říci, že by Transgas svou výjimečností nějak výrazně překonával minulost.

Majitel objektu na lukrativním místě si předminulý týden postěžoval novinářům, že na verdikt, zda bude z Transgasu nakonec kulturní památka, čeká několik měsíců. Developer se přitom už v březnu chystal na demolici, jelikož ministerstvo kultury nejprve rozhodlo, že se objekt chránit nebude. Následně dal ještě budově šanci ministr kultury Daniel Herman, když nařídil rozklad tohoto rozhodnutí.

Firmě HB Reavis patrně začala docházet trpělivost. Předminulý týden nastínila, jak bude postupovat v případě, že výkvět brutalistické architektury nebude moci zbourat. „Obrátíme se na arbitrážní soud ve Stockholmu a budeme po státu požadovat miliardu za zmařenou investici,“ řekl Petr Herman, ředitel HB Reavis pro Českou republiku.

Když byl s tímto vyjádřením konfrontován novináři ministr kultury Daniel Herman, v deníku Dnes prohlásil, že ministerstvo se nedá ovlivnit. To je správně. Jenže ministr dodal, že by se měl Transgas památkově ochránit. Učinil tak ovšem v době, kdy celé řízení o rozkladu ještě nebylo ukončené.


Bude další Transgas? Úředníci rozhodnou, zda padnou i další pražské domy


Reakce investora, který se z médií dozvěděl, jak by to asi celé mělo dopadnout, na sebe nedala dlouho čekat. V otevřeném dopise ministrovi, který rozeslal médiím, vyzval Hermana k vysvětlení výroku s dovětkem, ve kterém ho taktně upozornil, že to s arbitráží myslí vážně. „Pevně věříme, že se jedná o mediálně chybnou interpretaci. V opačném případě by fakt, že již v tuto chvíli veřejně předjímáte závěr celého řízení, aniž by pro vydání rozhodnutí byly splněny zákonné náležitosti a shromážděny vyžadované podklady, vzbuzuje vážné pochybnosti o nestrannosti Vašeho rozhodování. Takový postup zcela odporuje principům právního státu a nutí nás bránit se u arbitrážní komory ve Stockholmu,“ stojí v dopise. A další vlna zájmu médií byla na světě.

Ministerstvo kultury už zareagovalo pouze tím, že o Transgasu do voleb definitivně rozhodnuto nebude, jakkoliv by asi rozhodnutí rozkladové komise ministerstva s volbami nemělo mít nic společného. Zatím tedy developer založil do spisu, že vyjádření ministra považuje za zpochybnění jeho nestrannosti a má závažné pochyby o dodržování základních principu právního státu ve správním řízení. To se nám ta debata o architektonických hodnotách solitéru u magistrály nějak zvrhla…

Čtěte dále:

Brutální solitér u magistrály. Transgas ještě svou bitvu nedobojoval

Proti demolici. Odborníci i autor chtějí chránit budovu Transgas

Brutalismus na Vinohradské může padnout. Dům nepatří mezi památky



Čtěte také

Události  V Česku se začaly testovat dálnice, které mluví s auty

Chytré dálnice jsou nebezpečné, zjistili Britové. Zemřelo na nich 38 lidí

Zhruba před pěti lety spustili ve Velké Británii pilotní projekt chytrých dálnic. Úkol…

před 1 hodinou

Události  Koronavirem bylo nakaženo už přes 4000 lidí

Koronavirus zabil v Číně už 106 lidí, dostal se i do Německa

Na nový koronavirus v Číně zemřelo už 106 lidí a na 4500 osob je jím v této zemi nakaženo…

před 2 hodinami

Kryptoměny  Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau

Guvernér francouzské centrální banky: Kryptoměny ano, ale jen v rukou státu

Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau uznal užitečnost digitálních…

před 2 hodinami

Ilustrační foto

Drážní bianco. Manažeři Českých drah otálejí s podpisem prázdných směnek

Několik českých bank se podle zdrojů týdeníku Euro už dlouhé měsíce marně pokouší dohnat…

před 2 hodinami

Generální ředitel ČEZ Daniel Beneš

Tržby ČEZ v energetických službách loni stouply o třetinu na 22 miliard korun

Tržby energetické společnosti ČEZ v komplexních energetických službách (ESCO) loni…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Kdy si budete muset v roce 2020 doplatit zdravotní pojištění z vlastní kapsy?
Kalendář státních svátků 2020, kdy budou mít obchody zavřeno?
Sleva na manželku (manžela) 5x jinak
Termín pro odevzdání daňového přiznání: v roce 2020?
Lze požadovat odškodné při havárii vozidel MHD?
Auta
Mercedes pokořil výškový rekord. Jeho Unimog se dostal do 6…
BMW M340d xDrive se vyzradilo předčasným únikem. A to hned v obou karosářských provedeních
Koronavirus zasahuje i automobilky. Stahují zaměstnance z Číny
Nové Caddy a Caddy Cargo se představí už v únoru
Chytré dálnice jsou nebezpečné, zjistili Britové. Zahynulo na nich už 38 lidí
Hry pro příležitostné hráče