zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - SNADNÁ ZRANITELNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Autor: čtk

Transgas stojící, spící

 Boříková 08. října 2017, 06:18  -  boř
Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Komplex budov Transgasu na Vinohradské třídě v Praze (na archivním snímku z 1. dubna 2016) postavený ve stylu brutalismu.
Autor: čtk
08. října 2017, 06:18

O osudu budovy Transgasu do voleb jasno nebude, její majitel sbírá patrony na arbitráž. Kauza budovy na začátku Vinohradské třídy začíná prorůstat do politiky a ze sporu o to, co stojí za to chránit pro budoucí generace a co už ne, se stává job pro právníky. A čím dál víc přitahuje novináře, přes které si začínají oba klíčoví aktéři sporu, vlastník budovy (společnost HB Reavis slovenského miliardáře Ivana Chrenka) a stát (ministerstvo kultury), posílat vzkazy.

Je celkem pochopitelné, že cokoliv se má v centru města zbourat, vyvolá zájem a diskusi odborníků a veřejnosti. Vášně, které budí Transgas, ovšem předčí všechny kontroverze podobných příběhů typu hotelu Praha, domu na Václavském náměstí či budovy na Žižkovském nádraží. Nedá se přitom říci, že by Transgas svou výjimečností nějak výrazně překonával minulost.

Majitel objektu na lukrativním místě si předminulý týden postěžoval novinářům, že na verdikt, zda bude z Transgasu nakonec kulturní památka, čeká několik měsíců. Developer se přitom už v březnu chystal na demolici, jelikož ministerstvo kultury nejprve rozhodlo, že se objekt chránit nebude. Následně dal ještě budově šanci ministr kultury Daniel Herman, když nařídil rozklad tohoto rozhodnutí.

Firmě HB Reavis patrně začala docházet trpělivost. Předminulý týden nastínila, jak bude postupovat v případě, že výkvět brutalistické architektury nebude moci zbourat. „Obrátíme se na arbitrážní soud ve Stockholmu a budeme po státu požadovat miliardu za zmařenou investici,“ řekl Petr Herman, ředitel HB Reavis pro Českou republiku.

Když byl s tímto vyjádřením konfrontován novináři ministr kultury Daniel Herman, v deníku Dnes prohlásil, že ministerstvo se nedá ovlivnit. To je správně. Jenže ministr dodal, že by se měl Transgas památkově ochránit. Učinil tak ovšem v době, kdy celé řízení o rozkladu ještě nebylo ukončené.


Bude další Transgas? Úředníci rozhodnou, zda padnou i další pražské domy


Reakce investora, který se z médií dozvěděl, jak by to asi celé mělo dopadnout, na sebe nedala dlouho čekat. V otevřeném dopise ministrovi, který rozeslal médiím, vyzval Hermana k vysvětlení výroku s dovětkem, ve kterém ho taktně upozornil, že to s arbitráží myslí vážně. „Pevně věříme, že se jedná o mediálně chybnou interpretaci. V opačném případě by fakt, že již v tuto chvíli veřejně předjímáte závěr celého řízení, aniž by pro vydání rozhodnutí byly splněny zákonné náležitosti a shromážděny vyžadované podklady, vzbuzuje vážné pochybnosti o nestrannosti Vašeho rozhodování. Takový postup zcela odporuje principům právního státu a nutí nás bránit se u arbitrážní komory ve Stockholmu,“ stojí v dopise. A další vlna zájmu médií byla na světě.

Ministerstvo kultury už zareagovalo pouze tím, že o Transgasu do voleb definitivně rozhodnuto nebude, jakkoliv by asi rozhodnutí rozkladové komise ministerstva s volbami nemělo mít nic společného. Zatím tedy developer založil do spisu, že vyjádření ministra považuje za zpochybnění jeho nestrannosti a má závažné pochyby o dodržování základních principu právního státu ve správním řízení. To se nám ta debata o architektonických hodnotách solitéru u magistrály nějak zvrhla…

Čtěte dále:

Brutální solitér u magistrály. Transgas ještě svou bitvu nedobojoval

Proti demolici. Odborníci i autor chtějí chránit budovu Transgas

Brutalismus na Vinohradské může padnout. Dům nepatří mezi památky



Čtěte také

Šéf Ryanairu Michael O’Leary

Byrokracie i umělé překážky. Aerolinky se brání placení náhrad za zpožděné spoje

Letecké společnosti se snaží vyhýbat placení náhrad za zpozděné či zrušené lety. Vyřízeni…

před 4 hodinami

Události  Tým Avastu a ČVÚT

Úder odvrácené straně. Češi pomohli hacknout hackery

Česko má šanci stát se lídrem v kybernetické bezpečnosti, připsalo si první velký zářez.…

před 4 hodinami

Události Korona virus v Číně, ilustrační foto

Koronavirus si v Číně vyžádal 41 životů, úřady zpřísnily preventivní opatření

V Číně už na nový koronavirus zemřelo 41 lidí a počet nakažených se přiblížil k 1300.…

25. ledna 2020

Události  Hackathon k dálničním známkám, ilustrační foto

Hackathon k dálničním známkám: práce na systému jdou podle plánu

Práce na novém IT systému k elektronickým dálničním známkám, kterých se v rámci veřejného…

25. ledna 2020

Emisní povolenky, ilustrační foto

Výnosné povolenky. Obrat obchodů loni stoupl na rekord

Obrat obchodů s emisními povolenkami v loňském roce celosvětově vzrostl o 34 procent na…

25. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Auta
Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji…
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí na podzim spolu s faceliftem
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Hry pro příležitostné hráče