Společnost Enehano, kterou vlastní Jiří Mach a Michal Peška, patří v Česku mezi přední hráče v oblasti digitální transformace a automatizace přes Salesforce. V rámci expanze letos oba podnikatelé založili nový holding Synequs, jehož součástí se kromě Enehana stal i startup Rossie.AI, který se zabývá dodávkou NLP (Natural Language Processing) řešení.
Tím však plány obou pánů rozhodně neskončily, a tak v rámci zmíněného holdingu vznikla další společnost, od které si hodně slibují, a sice BeHive Data. Hlavním cílem nově zformované entity není nic jiného než poskytnout zákazníkům komplexní přístup k jejich datům a pomoci jim vytvořit kvalitní datovou strategii.
Důraz na maximální využití dat
Podle Pešky výše zmíněná problematika nabývá na významu ruku v ruce s tím, jak postupně přibývá podniků a organizací, jež řeší a trápí takzvaný datový nepořádek: „Špatná kvalita dat je podle našich šetření jedním ze tří nejčastějších problémů, se kterými se firmy aktuálně potýkají. A vzhledem k tomu, že množství dat exponenciálně roste, zvětšuje se i závažnost nahromaděného nepořádku.“
Současně, dodává Peška, platí, že celé odvětví správy dat zažívá velký rozmach i díky nynějšímu rozvoji umělé inteligence (AI), jejíž potenciál však nepůjde naplno využít, pakliže firmy nebudou mít v prvé řadě k dispozici kvalitní vstupní data. To si každopádně šéfové firem naštěstí, zdá se, uvědomují a začínají tomu věnovat mnohem větší pozornost. „Poptávka za poslední rok a půl tak zesílila, že nás přiměla vytvořit v holdingu novou firmu, která se bude specializovat na datovou přípravu firem pro následnou automatizaci či využití AI nástrojů a aplikací,“ říká byznysmen.
Snahou BeHive Data v tomto ohledu je nabídnout zákazníkům komplexní řešení celé jejich datové problematiky od prvotního nastavení vhodné strategie až po implementaci špičkových technologií pro zajištění maximální efektivity. Výsledkem by přitom mělo být viditelné a měřitelné zlepšení s pozitivním dopadem na byznys dané firmy.
„Nyní klientům pomáháme stavět roadmapy s aktivitami, které skrze data přinášejí reálné úspory nebo novou byznysovou hodnotu. Hodně diskutujeme datovou kvalitu a pomáháme vytvářet datové governance. Nedílnou součástí našeho komplexního přístupu je ale i správně nastavený a realizovaný change management. Přínos a maximální využití dat se totiž musí podporovat na všech úrovních organizací,“ popisuje Milan Bodlák, CEO a spoluzakladatel BeHive Data.
Synequs plánuje další rozvoj
Mach a Peška věří, že o služby jejich nové firmy bude mezi zákazníky zájem mimo jiné proto, že „úklidu“ dat se v poslední době věnuje mnoho organizací napříč celým byznysovým spektrem – bankami a pojišťovnami počínaje, technologickými a energetickými firmami konče. Při oslovování potenciálních zákazníků však budou pochopitelně sázet i na vlastní bohaté zkušenosti.
„Stejně jako sesterské Enehano nás odlišuje od konkurence to, že kombinujeme hluboké technické know-how s byznysovým vhledem. Nasloucháme potřebám našich zákazníků a vytváříme pro ně řešení, která mají skutečný dopad,“ konstatuje Bodlák, jenž dříve působil ve společnostech NN či Vodafone a poté osm let v Enehanu, z toho poslední čtyři roky jako CTO.