aktuálně Tropická vedra, která přesahují 30 stupňů Celsia, způsobují na starých silnicích měknutí asfaltu. Na nově stavěných komunikacích ale díky kvalitnějšímu materiálu a technologiím problémy s asfaltem nejsou. „Dříve byly asfalty a dehty odpadními produkty z rafinace ropy a nebylo také tak přesné míchání kameniva s asfaltem.
Tropická vedra, která přesahují 30 stupňů Celsia, způsobují na starých silnicích měknutí asfaltu. Na nově stavěných komunikacích ale díky kvalitnějšímu materiálu a technologiím problémy s asfaltem nejsou. „Dříve byly asfalty a dehty odpadními produkty z rafinace ropy a nebylo také tak přesné míchání kameniva s asfaltem. Dnes už je vyloučené, aby asfalt tekl. Materiály jsou kvalitnější a dodržuje se receptura jejich míchání,“ řekl mluvčí Metrostavu František Polák.
Ve velkých teplotách jsou však silnice na hmotnost a rychlost automobilů citlivější, a mohou proto vznikat koleje. „Na nejzatíženějších silnicích se přechází od klasického asfaltu k betonovým povrchům, které jsou absolutně odolné vůči počasí a mají i lepší vlastnosti pro jízdu automobilů,“ uvedl Ondřej Šuch ze společnosti Skanska CZ.