Menu Zavřít

Jak zlepšit prostředí pro podnikání

Autor: Euro.cz

hlasyčtenářů(příspěvky ze čtenářské diskuze na www.profit.cz) Navrhuji jednoznačně zjednodušení a zprůhlednění daňových zákonů! čtenářka Martina Pokud se má odvádět povinná daň podle průměrného platu, měl by stát zajistit možnost jeho dosažení. Mám dvě děti na vysoké škole a k průměrnému platu daleko.

hlasyčtenářů

(příspěvky ze čtenářské diskuze na www.profit.cz) Navrhuji jednoznačně zjednodušení a zprůhlednění daňových zákonů!

čtenářka Martina Pokud se má odvádět povinná daň podle průměrného platu, měl by stát zajistit možnost jeho dosažení. Mám dvě děti na vysoké škole a k průměrnému platu daleko. Když při své práci vidím „sociály“, kteří raději berou podpory, připadám si jako pitomec.

čtenářka Růženka Nabídky odborných seminářů a školení již přes deset let obsahují v naprosté většině přednášky různých teoretiků. Mnozí z nich nikdy neřídili ani trafiku, ale radí a radí a radí… Je již nejvyšší čas dát slovo lidem z praxe, zejména v marketingu a v zahraničním obchodě. Dejme prostor teritoriálním manažerům a úspěšným podnikatelům-exportérům, kteří něco pozitivního dokázali v dnešní době a nikoli před třiceti lety. Ve workshopech by měli zasednout u kulatého stolu praktici, ne jen teoretici. Musíme si umět předávat praktické zkušenosti a vzájemně si poradit. Protože nové trhy = nový odbyt = více práce doma = nižší nezaměstnanost.

MarcelWinter majitel marketingové firmy

Spor dopravců směřuje k soudu

(reakce na článek v Profitu č. 7/2005, jehož pokračování přinášíme na straně 35) Myslím, že celý problém je v tom, že Liberecký kraj neprávem zahrnul do dopravní obslužnosti i linku z Liberce do Prahy. Přitom do dopravní obslužnosti, resp. do nároku na dotaci, by měly patřit jen neziskové regionální linky, jezdící na kratších trasách, nebo do odlehlejších (neobydlených) oblastí, linky s nízkým počtem přepravovaných osob apod. Ale proč dávat dotaci na linku z krajského města do Prahy? Vždyť takové spoje (ať už z Brna, Plzně nebo Karlových Varů) patří vždy mezi ziskové, o tom ostatně svědčí i zájem, jaký o jejich provozování mají konkurenční dopravci. Naopak třeba na trase mezi Libercem a Novým Městem pod Smrkem žádná konkurence nevznikne - to patří do dopravní obslužnosti a do nároku na dotaci. Ale ne ziskové linky.

Martin Víšek Ale nejde spíše o to, že dopravní obslužnost (menších obcí) musí být hrazena právě s pomocí výdělečných linek? Tedy aby kraj neutrácel z peněz daňových poplatníků za dotace, tak umožní firmě ČSAD Liberec vydělat si na ziskové lince do Prahy.

MM26_AI

čtenář Michal Ekonomičtější jsou rozhodně dotace, stanovené na základě přísných hledisek. Nelze to kompenzovat ze zisku dálkové linky, protože takové řešení by bylo v rozporu se zájmy cestujících -linka bez konkurence by byla předražená a „uživatelsky nepříjemná“. Stačí porovnat „kvalitu“ většiny ČSAD provozů v republice právě třeba se snahou Student Agency o pohodlí cestujících (počínaje už třeba možností rezervovat si jízdenky přes internet apod.). Jinými slovy: na dálkové spoje pustit konkurenci, místní neziskové spoje dotovat do míry prokazatelné ztráty.

Martin Víšek Firma Hotliner nedokáže setrvat na svých názorech ani několik týdnů. Mění své zásady a představy o volném trhu podle toho, jak jí to právě vyhovuje. Pamatuji si, jak před pár týdny (a psal o tom i Profit) zahajoval Hotliner linku mezi Libercem a Prahou. Měl úplně stejné problémy jako má teď Student Agency. Tedy spory s prakticky monopolním ČSAD Liberec. Zatímco teď už táhne s ČSAD Liberec za jeden provaz proti dalšímu konkurentovi - Student Agency. Vzpomeňme si na to zase příště, až si Hotliner bude stěžovat na nedostatečnou konkurenci na trhu, praktiky monopolních dopravců apod.!

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek