Hlasy čtenářů(reakce na článek v Profitu č. 28/2006) V článku o ekoznačkách jsem si přečetl, že ministerstvo životního prostředí připravilo celorepublikový výukový program „Co je doma, to se počítá“, který je zaměřen na žáky středních škol. V duchu jsem chválil zaangažované úřady (především společnost CENIA) za jejich prozíravou činnost.
Hlasy čtenářů (reakce na článek v Profitu č. 28/2006)
V článku o ekoznačkách jsem si přečetl, že ministerstvo životního prostředí připravilo celorepublikový výukový program „Co je doma, to se počítá“, který je zaměřen na žáky středních škol. V duchu jsem chválil zaangažované úřady (především společnost CENIA) za jejich prozíravou činnost. Je ale nutno připomenout, že pilotní projekt propagace zorganizovalo již před časem ekologicko-sociální nezisková organizace Galacie ve spolupráci s Magistrátem města Hradce Králové i ministerstvem životního prostředí. V samotném závěru kampaně se pak zúčastněné strany navzájem pochválily a mohla začít celorepubliková kampaň. Ministerstvo životního prostředí připravilo tým a nezbytné peníze. Přizvalo spoluorganizátory (Galacii a další) a už chyběl jen termín spuštění kampaně (předběžně 2006 - 2008). Celou koncepci ministerstva jsme ale nahlédli jako „fixl“ na dobráka s ekologickým smýšlením, a proto s ní zásadně nemohli souhlasit. Měla mít charakter frontální informační vlny a jakéhosi „útoku“ na spotřebitelské povědomí či podvědomí. S tímto jsme se před třemi lety rozešli s vizí ministerstva o podpoře značky Ekologicky šetrný výrobek. Zásadním důvodem odstoupení Galacie bylo, že se kampaň nesnaží hledat cestu k zákazníkovi, ale chce jej upozornit v kobercovém reklamním náletu. Kampaň by přitom dle mého názoru měla spotřebitele přesvědčit, nikoli „ukamenovat“! Strategie zpracovaná ministerstvem naštěstí nebyla realizována. Trpělivě budeme čekat a věřit, že kromě zmíněných vyšlapaných cest Klasy či Ekokomu by mohl dostat šanci také neziskový sektor.