Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Škoda Auto chce snížovat emise. Do Číny bude přepravovat díly vlakem

22. listopadu 2017, 15:15 - čtk
22. listopadu 2017, 15:15

Škoda Auto spouští pilotní projekt železniční přepravy sériových dílů do Číny, sníží tím množství vypuštěných emisí oxidu uhličitého. Dosud automobilka v tomto případě využívala námořní dopravu.

První kontejner s díly byl naložen v úterý v Mladé Boleslavi do kamionu, který jej odvezl do vlakového terminálu v Praze-Uhříněvsi. „Dnes byl tento kontejner přeložen na nákladní vlak, který se vydá na cestu dlouhou téměř 11 tisíc kilometrů do čínského města Yiwu,“ uvedla mluvčí automobilky Kamila Biddle.

Poslední úsek trasy do továrny společnosti SAIC-Volkswagen v čínské Šanghaji pak obstará kamion. Cesta zásilky potrvá 23 dní. Z výrobních závodů v Číně do Česka Škoda Auto přepravuje například automobilové komponenty.

Automobilka za ekologický přístup k logistice nedávno získala ocenění v prvním ročníku celorepublikové soutěže EcoLOGI. Škoda Auto využívá několik inovativních řešení šetrných k životnímu prostředí. Například v rámci závodu i pro dopravu od dodavatelů jsou využívány kamiony s pohonem na stlačený zemní plyn, což snižuje emise i přepravní náklady.


Česko hraje v ochraně klimatu třetí ligu. Zaostává za Indií i Čínou


Kromě toho automobilka na vybraných trasách využívá takzvané gigalinery, nákladní soupravy o délce až 25 metrů, které pojmou a převezou 150 kubických metrů nákladu, o 50 procent více než běžný kamion. To ročně ušetří až 200 tun oxidu uhličitého.

Pro výrobní logistiku v hlavním závodě v Mladé Boleslavi jsou využívány lokálně bezemisní dopravní prostředky na bateriový pohon. Jedna souprava elektrického tahače se dvěma přívěsy byla v rámci pilotního projektu dodatečně vybavena solárními panely, využití solární energie by mělo snížit roční spotřebu energie zhruba o deset procent. Pokud se zkušební provoz osvědčí, vybaví Škoda Auto fotovoltaikou více těchto vozidel. V závodech také kromě toho jezdí dalších 18 logistických tahačů poháněných elektřinou.

Dále čtěte:

Noční můra automobilek: solární město na Floridě nechce ani auta. Ostatní se mají přidat

Zpackaná revoluce? Němci platí za elektřinu rekordní sumy

Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 4.75

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Jak a kde sehnat výpis z obchodního rejstříku snadno a rychle
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Auta
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž …
Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.0 Turbo vs Peugeot 308 1.2 PureTech
BMW představuje prototyp nového boxeru s oldschoolovým designem
V Německu na zemní plyn bez mýta
Sedm ojetých aut, která se vám rozbijí už cestou z bazaru
Technologie
Kdyby byly reklamy na chytré hodinky upřímné (video s CZ titulky)
LG má 17″ notebook s rozměry 15″ a hmotností 13″
Na Facebooku se letos nejvíce řešila témata spojená s Mezinárodním dnem žen
Ledecká, hokej a Freddie Mercury… Co dalšího Češi letos nejvíce googlili?
OnePlus 6T přichází v edici McLaren. Má více paměti, rychlejší nabíjení a vyšší cenu
Hry pro příležitostné hráče