Škoda Auto chce snížovat emise. Do Číny bude přepravovat díly vlakem - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Škoda Auto chce snížovat emise. Do Číny bude přepravovat díly vlakem

, čtk,
Škoda Auto chce snížovat emise. Do Číny bude přepravovat díly vlakem

Škoda Auto spouští pilotní projekt železniční přepravy sériových dílů do Číny, sníží tím množství vypuštěných emisí oxidu uhličitého. Dosud automobilka v tomto případě využívala námořní dopravu.

První kontejner s díly byl naložen v úterý v Mladé Boleslavi do kamionu, který jej odvezl do vlakového terminálu v Praze-Uhříněvsi. „Dnes byl tento kontejner přeložen na nákladní vlak, který se vydá na cestu dlouhou téměř 11 tisíc kilometrů do čínského města Yiwu,“ uvedla mluvčí automobilky Kamila Biddle.

Poslední úsek trasy do továrny společnosti SAIC-Volkswagen v čínské Šanghaji pak obstará kamion. Cesta zásilky potrvá 23 dní. Z výrobních závodů v Číně do Česka Škoda Auto přepravuje například automobilové komponenty.

Automobilka za ekologický přístup k logistice nedávno získala ocenění v prvním ročníku celorepublikové soutěže EcoLOGI. Škoda Auto využívá několik inovativních řešení šetrných k životnímu prostředí. Například v rámci závodu i pro dopravu od dodavatelů jsou využívány kamiony s pohonem na stlačený zemní plyn, což snižuje emise i přepravní náklady.


Česko hraje v ochraně klimatu třetí ligu. Zaostává za Indií i Čínou

Množství CO2 poroste i příští rok


Kromě toho automobilka na vybraných trasách využívá takzvané gigalinery, nákladní soupravy o délce až 25 metrů, které pojmou a převezou 150 kubických metrů nákladu, o 50 procent více než běžný kamion. To ročně ušetří až 200 tun oxidu uhličitého.

Pro výrobní logistiku v hlavním závodě v Mladé Boleslavi jsou využívány lokálně bezemisní dopravní prostředky na bateriový pohon. Jedna souprava elektrického tahače se dvěma přívěsy byla v rámci pilotního projektu dodatečně vybavena solárními panely, využití solární energie by mělo snížit roční spotřebu energie zhruba o deset procent. Pokud se zkušební provoz osvědčí, vybaví Škoda Auto fotovoltaikou více těchto vozidel. V závodech také kromě toho jezdí dalších 18 logistických tahačů poháněných elektřinou.

Dále čtěte:

Noční můra automobilek: solární město na Floridě nechce ani auta. Ostatní se mají přidat

Zpackaná revoluce? Němci platí za elektřinu rekordní sumy

Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory

Ilustrační foto


Ohodnoťte tento článek
Diskuze