Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Podzimní novinky na silnici od 1.10.2018

Přichází podzim a měli bychom připravit naše vozidlo na studenější období. Kromě změny…

Podnikání s s.r.o. s sebou přináší mnohé výhody

Jestliže už nějaký ten pátek podnikáte jako osoba samostatně výdělečná činná, možná je…

Elektromobily se prodraží. Mají až o polovinu vyšší spotřebu, než deklarují výrobci

David Tramba 23. října, 06:00  -  David Tramba
23. října, 06:00

Oficiálně udávaná nízká spotřeba se netýká jen aut s pohonem na benzin či naftu. Test německého autoklubu ADAC odhalil, že nesedí ani spotřeba udávaná výrobci elektromobilů. Většina testovaných vozů má v reálném provozu o 28 až 52 procent vyšší spotřebu, než výrobci uvádějí.

Extrémním případem je Renault Zoe Intens, který má na papíře spotřebu 13,3 kilowatthodiny elektrické energie na sto ujetých kilometrů. Jenže ADAC při běžném provozu naměřil spotřebu přes 20 kilowatthodin. S vyšší spotřebou logicky souvisí nižší počet ujetých kilometrů na jedno dobití, který se u menších elektromobilů pohybuje jen někde okolo 200 kilometrů.

Lépe v hodnocení dopadly dva modely americké Tesly a Nissanu Evalia, u kterých čísla aspoň přibližně sedí.


Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění


Vítězem srovnávacího testu sdružení ADAC se stal vůz Hyundai Kona Elektro, který nabízí nejvýhodnější poměr ceny (39 tisíc eur) k počtu 379 ujetých kilometrů na jedno dobití. Nejvyšší naměřený dojezd má Tesla Model X, jenže pořizovací cena je v jejím případě trojnásobná.

Není to poprvé, co se ADAC pustil do kritiky elektromobility. Letos v březnu například spočítal, že při využití běžného mixu elektřiny z německé zásuvky a započítání energeticky náročné výroby baterií způsobí provoz elektromobilu emise okolo 150 gramů oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr. Úspora oproti spalování nafty či benzinu je tedy minimální.

Dále čtěte:

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Vyplatí se ojetý elektromobil, nebo hybrid? Záleží, jaké máte priority


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 3.80

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Bolavá záda: třicítka je přelom
Jak a kde si zřídit transparentní účet
Chci podnikat. Živnost, nebo s. r. o. ?
Otestujte se: Co všechno víte o měnovém kurzu?
Kdy bude daň z nemovitých věcí v roce 2019 platit nájemce?
Auta
Test DAF CF 450: Premiant své třídy
Videodojmy: Kia Ceed SW 1.0 T-GDI
Nový Range Rover Evoque prozrazen na prvních fotkách. Oficiálně se představí večer
Test Harley-Davidson FLFB Fat Boy: Terminátor II
Nový elektrobus Škoda 29BB
Technologie
T-Mobile: „Uživatelé na mobilu prodatují 1,2 GB za měsíc“
Velký přehled slev na Černý pátek 2018 (průběžně aktualizováno)
iPhone 8 na cenovém minimu, v akci jej můžete mít za 15 000 Kč [Black Friday]
PanzerGlass vyrábí ochranná skla pro mobily, která vás ochrání před šmíráky
Black Friday nabízí zajímavé příležitosti nejen k výhodným nákupům elektroniky
Hry pro příležitostné hráče