Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Elektromobily se prodraží. Mají až o polovinu vyšší spotřebu, než deklarují výrobci

David Tramba 23. října 2018, 06:00  -  David Tramba
23. října 2018, 06:00

Oficiálně udávaná nízká spotřeba se netýká jen aut s pohonem na benzin či naftu. Test německého autoklubu ADAC odhalil, že nesedí ani spotřeba udávaná výrobci elektromobilů. Většina testovaných vozů má v reálném provozu o 28 až 52 procent vyšší spotřebu, než výrobci uvádějí.

Extrémním případem je Renault Zoe Intens, který má na papíře spotřebu 13,3 kilowatthodiny elektrické energie na sto ujetých kilometrů. Jenže ADAC při běžném provozu naměřil spotřebu přes 20 kilowatthodin. S vyšší spotřebou logicky souvisí nižší počet ujetých kilometrů na jedno dobití, který se u menších elektromobilů pohybuje jen někde okolo 200 kilometrů.

Lépe v hodnocení dopadly dva modely americké Tesly a Nissanu Evalia, u kterých čísla aspoň přibližně sedí.


Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění


Vítězem srovnávacího testu sdružení ADAC se stal vůz Hyundai Kona Elektro, který nabízí nejvýhodnější poměr ceny (39 tisíc eur) k počtu 379 ujetých kilometrů na jedno dobití. Nejvyšší naměřený dojezd má Tesla Model X, jenže pořizovací cena je v jejím případě trojnásobná.

Není to poprvé, co se ADAC pustil do kritiky elektromobility. Letos v březnu například spočítal, že při využití běžného mixu elektřiny z německé zásuvky a započítání energeticky náročné výroby baterií způsobí provoz elektromobilu emise okolo 150 gramů oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr. Úspora oproti spalování nafty či benzinu je tedy minimální.

Dále čtěte:

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Vyplatí se ojetý elektromobil, nebo hybrid? Záleží, jaké máte priority


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 3.80

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Děti a daně 2019: kdo má nárok na daňové zvýhodnění a kdo dostane daňový bonus
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Auta
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Jeep Wrangler, Alfa…
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Technologie
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Ostrava v roce 2020 zruší papírové jízdenky. Nahradí je karty a mobily
Samsung Galaxy A9: čtyřočko s velkou výdrží (vyzkoušeno)
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Hry pro příležitostné hráče