Menu Zavřít

Nová role legendy: Bryantovy miliony pomohou mladým firmám

22. 8. 2016
Autor: Flickr.com (CC BY 2.0)

Není to ani půl roku, co basketbalista Kobe Bryant ukončil aktivní kariéru a už se pustil do velkého byznysového projektu. Založil fond rizikového kapitálu, který má připraveno 100 milionů dolarů pro technologické a mediální firmy.

Slavný basketbalista vyhrál během dvaceti let v NBA pět mistrovských titulů s Los Angeles Lakers a dvakrát získal i olympijské zlato s americkým výběrem. Vysoko míří i po konci kariéry. S partnerem Jeffem Stibelem zakládá fond rizikového kapitálu, který pomůže především začínajícím technologickým a mediálním společnostem.

I přes vysokou investici Bryant věří, že nejde do velkého rizika. Spolupráci s úspěšným podnikatelem Stibelem už má vyzkoušenou. Od roku 2013, kdy se léčil z dlouhodobého zranění, s ním investoval už do patnácti různých firem. Pomáhali rozjíždět například sportovní portál The Players Tribune, kde jsou autory sami sportovci a za kterým stojí bývalý slavný baseballista Derek Jeter. Kromě toho poskytli kapitál i vývojáři mobilních her Scopely nebo telemarketingové firmě RingDNA.

Ačkoliv se to nabízí, oba byznysmeni odmítají, že by chtěli využít Bryantovy popularity. „Nechceme investovat do firem z toho důvodu, aby Kobe dělal někomu reklamu. To není zajímavé. Naším cílem je opravdová přidaná hodnota,“ tvrdí Stibel, který se dříve jako vědec věnoval výzkumu mozku a následně založil několik technologických společností.

Basketbalisté mají z čeho investovat. Patří totiž k nejlépe placeným sportovcům

Pětici olympioniků „placených zlatem“ vede Durant

 Hvězda americké NBA Kevin Durant, jeho plat atakuje nejvyšší příčky

Během tří let vzájemné spolupráce zjistili oba muži, kteří se dlouho pohybovali v úplně jiných světech, že se svými schopnostmi dobře doplňují. Stibel má zkušenosti se zakládáním a vývojem společností, Bryant zase do partnerství přináší smysl pro detail a až maniakální pracovní morálku, kterou byl známý už jako aktivní sportovec. Svou značku už navíc budoval v rámci společnosti Nike.

Začínající technologické firmy jsou oblíbeným terčem dalších bývalých či aktivních basketbalistů. Nejznámější je příklad čerstvého vítěze olympijských her Carmela Anthonyho, který provozuje vlastní fond Melo7 Tech Partners. Do startupů investovali například i Magic Johnson, Shaquille O’Neal nebo LeBron James.


Dále čtěte:

BRAND24

Povýšení, trojnásobný plat a velká vize. Nike věří Parkerovi

Tabu prolomeno: reklamy míří na dresy NBA. Jak zareagují další americké ligy?


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).