Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Metrostav postaví na Slovensku přivaděč. Cena přesáhne 360 milionů

20. září 2017, 17:37 - čtk
20. září 2017, 17:37

Stavební společnost Metrostav uspěla na Slovensku ve veřejné soutěži na výstavbu přivaděče k budovanému úseku dálnice u Žiliny na severu země. Informoval o tom dnes správce slovenských dálnic, společnost NDS, který podpis smlouvy s Metrostavem očekává v říjnu. Vzhledem k tomu, že smlouva ještě nebyla podepsána, Metrostav se k tendru podle svého mluvčího Vojtěcha Kostihy nemůže vyjádřit.

Metrostav předložil v tendru nabídku s cenou 13,9 milionu eur (362 milionů korun). Oproti státem předpokládané hodnotě zakázky ve výši 22,5 milionu eur to představuje úsporu 38 procent. Nabídku v tendru předložilo osm společností. Projekt bude NDS financovat i z evropských fondů.

Výstavba přivaděče Lietavská Lúčka-Žilina je potřebná pro napojení stávající silniční sítě na budovanou dálnici jižně od Žiliny, na jejíž realizaci se rovněž podílí Metrostav. Tento 11,3 kilometru dlouhý úsek dálnice D1 Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka měl být podle posledních předpokladů hotov na podzim příštího roku. Mluvčí NDS Michaela Michalová ovšem řekla, že termín dokončení stavby byl odložen na první čtvrtletí roku 2019. Nejde přitom o první odklad.


Čeští tuneláři míří na Slovensko. Přečtěte si více


„Naším cílem je odevzdat motoristům dálniční úsek Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka a přivaděč v jednom termínu,“ uvedla Michalová.

Dodržení zmiňovaného časového plánu bude patrně záviset na rychlosti výstavby přivaděče, který se Metrostav zavázal postavit během půldruhého roku, tedy do jara roku 2019. Nevládní slovenský institut INEKO již loni upozornil na riziko, že část dálnice u Žiliny skončí v poli, protože NDS včas nevypsala tendr na stavbu přivaděče. NDS kvůli časové tísni loni oznámila zadání výstavby přivaděče bez veřejné soutěže, což by ale znamenalo, že by na projekt nemohla použít peníze z unijních fondů. Letos na jaře se NDS nakonec rozhodla pro vypsání tendru, přičemž smlouvu s jeho vítězem původně plánovala uzavřít v srpnu.

Přečtěte si také:

Svéráz finského metra. Metrostav se podílí na rozšíření podzemky v Helsinkách

Čeští stavebníci pod lupou. Rakousku vadí daňové finty firem ze sousedních zemí

Stavby za miliardy.Hodnota veřejných stavebních zakázek vzrostla o polovinu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Daně 2019: kdy podat a kdy zaplatit?
Jaké přílohy je třeba dodat k daňovému přiznání k dani z nemovitosti?
Zvýšení stravného a cestovních náhrad za pohonné hmoty v roce 2019
Kdo vlastní naše mobilní operátory?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Google bude čelit další pokutě. Evropská komise vynese verdikt nad reklamním monopolem
Definitivní konec. Letos zemřou poslední dvě podporované řady Windows 10 Mobile
Sapphire vyrábí Radeony RX 570 se 16GB pamětí GDDR5. Kvůli těžbě kryptoměn
Čeští operátoři: Kdo je vlastní, kolik mají klientů a jak vydělávají?
Microsoft pozastavuje testování raných verzí aplikací [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče