Manažer v šoku: k hybridnímu BMW za 1,8 milionu si musel dokoupit kabel. Stejně jezdí na benzín - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Manažer v šoku: k hybridnímu BMW za 1,8 milionu si musel dokoupit kabel. Stejně jezdí na benzín

,
Manažer v šoku: k hybridnímu BMW za 1,8 milionu si musel dokoupit kabel. Stejně jezdí na benzín
Zdroj: Chatchai Somwat/Alamy Live News/ Profimedia

Německý manažer Achim Hannott si koupil novou generaci plug-in hybridu BMW 330e. Na nákup vozu dostal i dotaci od německé vlády. Těšil se na ekologičtější provoz automobilu. Realita je však jiná. Kvůli chybějící infrastruktuře pro nabití baterie jezdí vozem prakticky jen s využitím spalovacího motoru.

Dobíjecí hybridní auta jsou jednou z variant, jak automobilky budou u své produkce snižovat objem emisí oxidu uhličitého, aby dostály přísnějším limitům. Německý výrobce BMW přišel s novou generací hybridních aut BMW 330e. Kromě elektromotoru má luxusní vůz, jehož cena začíná na 1,25 milionu korun, také benzínový dvoulitrový motor.

Výrobce dokonce uvádí kombinovanou spotřebu 1,9 litru na sto kilometrů. S plně nabitou baterií může vůz ujet na elektrický pohon 59 kilometrů.

Jedním z čerstvých majitelů tohoto vozu je ředitel německé asociace pro montované domy Achim Hannott. Koupě pro něj ale znamenala spíše zklamání. Stěžuje si, že baterii a elektromotor prakticky nevyužívá. Navíc si po koupi nového automobilu musel ještě dokoupit kabel pro nabíjení.

„Je to stejné, jako když si koupíte tenisky a chybí tkaničky,“ popsal jeho rozčarování německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.


Elektrický Golf je v Německu levnější než benzínový, zákazníci ho stejně ignorují


Navíc pro kabel za 246 eur si musel dojet na jinou pobočku, mnichovský prodejce ji neměl na skladě. „Kupujete si hybridní auto za 70 tisíc eur (1,8 milionu korun) a musíte zaplatit zvlášť dobíjecí kabel, abyste mohli použít dobíjecí stanici,“ postěžoval si.

Manažer, který tráví většinu dne na služebních cestách, dodal, že má obrovský problém baterii v automobilu nabít. První stanice byla plně obsazená, u dalšího drobného provozovatele bylo nutné se zaregistrovat, další stanice vůbec neexistovala, i když ji mapová aplikace nabízela.

Nový „úsporný“ BMW tak využívá jako svůj předchozí Mercedes třídy S s běžným spalovacím motorem. I když mu německý daňový poplatník prostřednictvím vládního bonusu přispěl na koupi v rámci podpory elektromobility. „Těší mě daňové zvýhodnění. Ale dobíjení pro mě znamená velké úsilí navíc,“ vysvětlil.

Související články:

Slovenská Voltia pomáhá s revolucí elektromobility. Dostala zakázku v Paříži

Barcelona vyhání auta. Na ulicích si hrají děti

Nebezpečné pro chodce i klima. V Německu sílí volání po zákazu SUV ve městech

Americké aerolinky se brání: dražší letenky jsou ilegální

Americký sen demokratického senátora: Dotujme elektromobily 462 miliardami dolarů

Americký senátor Charles Schumer, ilustrační foto

Ohodnoťte tento článek
Diskuze