zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studium MBA přináší unikátní znalosti i šanci na vyšší plat

Vzdělání je v dnešní době jedním ze stavebních kamenů úspěšného a plnohodnotného života.…

Pořiďte si levně produkty Apple

Značka Apple je pro výjimečné, iPhony mají styl, iMACy dokonalou grafiku, vše se…

Zákaz SUV, ilustrační foto
Zákaz SUV, ilustrační foto
Autor: Paul Zinken/dpa/ Profimedia

Nebezpečné pro chodce i klima. V Německu sílí volání po zákazu SUV ve městech

10. září 2019, 13:02  -  František Novák
Zákaz SUV, ilustrační foto
Zákaz SUV, ilustrační foto
Autor: Paul Zinken/dpa/ Profimedia
10. září 2019, 13:02

Po nedávné tragédii v centru Berlína, kdy řidič automobilu typu SUV zabil při najetí na chodník čtyři lidi, se v Německu rozhořela debata o zákazu velkých osobních automobilů ve městech.

„Potřebujeme horní hranici pro velké SUV ve vnitřních částech měst,“ reagoval na tragickou událost místopředseda poslaneckého klubu Zelených Oliver Krischer. Nejlepším řešením by bylo přijetí zákona na národní úrovni, který by umožnil radnicím určit limity velikosti vozů pro vjezd do jednotlivých částí měst.

Odborník Zelených na dopravu a životní prostředí Krischer zdůraznil, že tyto vozy se do center měst nehodí, protože zabírají příliš mnoho místa. Nevejdou se do běžných parkovacích míst a představují nebezpečí pro chodce i cyklisty. „Je naléhavě nutné debatovat o tom, jak velká auta mají jezdit v našich městech.“

Popularita sportovně-užitkových vozů (SUV) v Německu stoupá, tento rok podle odhadů autoprůmyslu má prvně v historii přesáhnout hranici jednoho milionu nově přihlášených vozů. Jejich podíl na trhu dosahuje asi jedné třetiny.

Měl by se omezit vjezd velkých SUV do měst?

Starosta městské části Berlin-Mitte, kde k tragédii došlo, Stephan von Dassel ze Zelených prohlásil, že velké SUV, připomínající spíše tank než osobní vůz, je třeba v centru zakázat. Kromě ohrožení pro ostatní účastníky silničního provozu a chodce jsou podle něj také klimatickými zabijáky, protože mají vysokou spotřebu pohonných hmot.

Šéf organizace pro ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch požaduje rychlé řešení například ve formě zavedení vysokého mýtného pro tento typ vozů nebo zákaz jejich parkování v určitých městských zónách.

SUV budí vášně

Odborník z automobilového výzkumného centra CAR univerzity Duisburg-Essen Ferdinand Dudenhöffer uvedl, že žádný jiný automobilový segment nebudí tolik vášní mezi příznivci a odpůrci. Je ale třeba rozlišovat i mezi jednotlivými typy SUV, které se ve velikosti mohou značně lišit.

Expert na automobilové nehody z německé asociace pojišťoven Siegfried Brockmann namítl, že není možné paušálně říci, že SUV jsou zásadně nebezpečnější než například automobily Volkswagen Polo nebo městské vozy Smart. Vždy bude záležet na řidiči a jeho stylu jízdy v městském provozu. Při nehodě je rozhodujícím faktorem rychlost.

Obliba SUV je celosvětovým fenoménem. V Číně tvořily v roce 2018 42 procent prodaných osobních vozů, ve Spojených státech 45 procent, v Rusku 46 procent. Ředitel německého svazu autoprůmyslu Bernhard Mattes prodej SUV hájí s tím, že většina z nich připadá na malé a středně velké vozy.

Dále čtěte:

Srovnání spotřeby SUV elektromobilů: Audi e-tron má větší dojezd než Jaguar i-Pace

Těžké sporťáky Tesla? Hloupé plýtvání energií, tvrdí expert na elektromobily

Více než opice, ale méně než člověk. Tak vnímají řidiči aut cyklisty, zjistili vědci


Čtěte také

Praha  Nemocnice Na Bulovce, ilustrační foto

Praha chce se státem směnit majetek za miliardy. Jde například o budovy nemocnice Na Bulovce

Hlavní město má nemovitosti za několik miliard korun, který by chtělo směnit za pozemky a…

před 5 hodinami

 Peníze, ilustrační foto

Mzdy v Česku: pomaleji, ale ještě porostou

Zvyšování mezd v Česku se jen tak nezastaví, leda by přišla hluboká recese.

před 5 hodinami

 Zásobník plynu MND

Komentář: Šmejdi křičí, chyťte šmejda

Na ten telefonát lze jen těžko zapomenout. Podle hlasu volal mladý muž, místy se zajíkal…

před 5 hodinami

 Vídeňské plány. Letiště ve Vídni patří mezi největší v regionu. Přesto investuje do svého dalšího rozvoje.

Letiště ve středu Evropy investují stovky miliard. Praha chytá konec provazu

Když premiér Andrej Babiš a ministryně financí Alena Schillerová před časem představovali…

před 5 hodinami

 Letiště Karlovy Vary

Přecpaná Ruzyně? Ztrátová regionální letiště cítí jednu z posledních šancí

Těch třiatřicet sytě červených zetorů na promrzlé a opuštěné ploše nejde přehlédnout.…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Zdravotní pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Fintech a proměna bankovního světa
Nemusíte si náhodou tento rok vyměnit řidičák?
Auta
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje…
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU
BMW 320d bude standardně mild-hybrid. Stejný pohon dostanou i modely X3 a X4
Hry pro příležitostné hráče