Elektrický Golf je v Německu levnější než benzínový, zákazníci ho stejně ignorují - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Elektrický Golf je v Německu levnější než benzínový, zákazníci ho stejně ignorují

,
Elektrický Golf je v Německu levnější než benzínový, zákazníci ho stejně ignorují
Zdroj: Volkswagen AG

Ze studie automobilového institutu univerzity Essen-Duisburg vyplývá, že v některých případech může být cena nového vozu e-Golf nižší než náklady na pořízení stejného modelu s benzínovým motorem. I přes vládní podporu a další slevy se ale elektrické golfy v Německu příliš neprodávají. Jejich podíl na všech prodaných variantách automobilů Golf za prvních osm měsíců roku činí jen 3,6 procenta.

Ani s pomocí slev a akčních nabídek se německým prodejcům nedaří nastartovat prodej elektrického automobilu e-Golf, který se dá pořídit už za 20 tisíc eur (516 tisíc korun). Nejlevnější Golf s benzínovým motorem pak stojí od 21 685 eur (559 tisíc korun). Na tento paradox upozornil CAR-Institut univerzity Duisburg-Essen.

Kromě ekologického vládního bonusu ve výši 4000 eur přidávají někteří prodejci i další slevy na pořízení tohoto plně elektrického vozu. Chtějí tak tyto vozy prodat dříve, než se začne od poloviny příštího roku prodávat nový typ elektromobilu ID.3.

I přes výhodnou cenu se elektrických golfů prodalo v období leden až srpen jen 3,6 procenta ze všech typů VW Golf. Hybridní Golf GTE se na prodejích podílel jen 0,1 procenta.

E-Golf se prodává od roku 2014. Při uvedení na trh stál 35 900 eur (926 tisíc korun), později se cena snížila na 31 900 (823 tisíc korun). Nejlevnější verze měla dojezd 190 kilometrů. V roce 2017 VW představil nový typ s dojezdem 300 kilometrů za stejnou cenu.


Nebezpečné pro chodce i klima. V Německu sílí volání po zákazu SUV ve městech

Zákaz SUV, ilustrační foto


„Ceny elektromobilů se snižují i v souvislosti s tím, že v roce 2021 začnou platit přísnější požadavky Evropské komise na emise oxidu uhličitého,“ vysvětlil odborník na automobilový trh Ferdinand Dudenhöffer.

Od roku 2021 totiž musí automobilky dosáhnout toho, aby jejich flotily splňovaly limit v průměru 95 gramů CO2 na ujetý kilometr jednoho vozu. Automobilky se v loňském roce pohybovaly na úrovni 118 gramů. Proto začínají nabízet více plně elektrických modelů. Dudenhöffer tak očekávává v následujících měsících další snižování cen elektromobilů na trhu.

Koupili byste si elektromobil, pokud bude levnější než stejný model se spalovacím motorem?

Nový elektromobil ID.3, jenž je od počátku vyvíjen jako auto na elektrický pohon, má být k mání od poloviny roku 2020, předpokládaný dojezd na jedno nabití se bude pohybovat mezi 330 a 550 kilometry. Auto by mělo stát méně než 30 tisíc eur (774 tisíc korun).

Kolísající cena starších modelů elektromobilů je podle německých expertů také jedním z negativ, proč se jim většina zákazníků vyhýbá. Prodejci aut by se podle Dudenhöffera měli zaměřit na výhodnější nabídky operativního leasingu i pro elektromobily, aby je lidé ve větší míře začali používat.

Dále čtěte:

Srovnání spotřeby SUV elektromobilů: Audi e-tron má větší dojezd než Jaguar i-Pace

Třicítkou ke snížení emisí? Nesmysl, vzkazuje ministerstvo německým městům

Barcelona vyhání auta. Na ulicích si hrají děti

Barcelona bez aut, ilustrační foto

Ohodnoťte tento článek
Diskuze