zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Češi kvůli manipulacím se spotřebou utratili za benzín o 54 miliard víc, než by měli

30. srpna 2018, 17:37  -  frn
ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
30. srpna 2018, 17:37

Řidiči v Evropě zaplatili v letech 2000 až 2017 za palivo o 150 miliard eur (3,9 bilionu korun) více, než by správně měli podle uváděné spotřeby automobilek. V Česku to bylo 2,1 miliardy eur (54 miliard korun). Vypočítala to organizace Transport&Environment. Vyšší spotřeba má samozřejmě dopad i na to, že se emise CO2 snižují pomaleji, než bylo naplánováno. Od roku 2000 to je pouze 10 procent.

Deklarovaná spotřeba paliva osobních automobilů od výrobců je mnohem nižší, než je skutečná spotřeba v reálném provozu. Na tento problém dlouhodobě upozorňují nezávislé organizace.

Nyní bruselská organizace Transport&Environment (známá také pod názvem Evropská federace pro dopravu a životní prostředí), jež propaguje čistou dopravu v Evropě, spočítala, o kolik řidiči zaplatili mezi lety 2000 až 2017 více peněz za pohonné hmoty kvůli vyšší spotřebě svých aut.

Celkem se jedná o sumu 150 miliard eur (3,9 bilionu korun). Na Česko připadá rozdíl ve výši 2,1 miliardy eur (54 miliard korun). Jen za loňský rok to v Evropě bylo celkem 23,4 miliardy eur, což je více peněz, než například utratí Švédové ročně za jídlo.

Výrobci totiž udávají hodnoty spotřeby, které se dosahují v laboratorních podmínkách. Nůžky mezi udávanou spotřebou výrobci a spotřebou v reálném provozu se přitom stále více rozevírají. V roce 2000 to bylo devět procent, loni už 42 procent.


Britské školy bojují proti automobilům:

Choďte s dětmi pěšky, vzkazují rodičům


I když se Evropská unie snaží testy spotřeby stále více přibližovat reálnému provozu, vyšlo v červenci najevo, že automobilky nové testování WLTP také manipulovaly, aby dosáhly na nižší hodnoty produkce oxidu uhličitého. Nový cyklus musí splňovat od září 2018 všechny nově prodávané vozy.

Greg Archer z Transport&Environment tvrdí, že sliby automobilek týkající se snižování spotřeby paliva a s tím související nižší produkce CO2 jsou iluzorní. „Za posledních pět let nedošlo u automobilů k reálnému snížení produkce CO2 . Od roku 2000 se jedná o reálné snížení o deset procent. To je o hodně méně, než automobilky slibovaly,“ zdůraznil. Na podvádění automobilek podle něj doplácejí řidiči, kteří musí vydat více peněz za pohonné hmoty. Trpí tím také životní prostředí.

Mluvčí asociace evropských výrobců automobilů ACEA nicméně uvedla, že technologická vylepšení nových automobilů vedla v posledních desetiletích k výraznému snížení emisí oxidu uhličitého a také k úsporám pro spotřebitele.

Dále čtěte:

Špinavá auta že zachrání tisíce životů? Trumpova vláda podporuje fosilní paliva

Pokrytectví bohatých států: doma fosilní zdroje nechtějí, v Africe je podporují

Těžař BP: Fosilní paliva čeká zářná budoucnost



Čtěte také

 Ministr průmyslu Karel Havlíček

Havlíček převzal ministerstvo dopravy. Povede dva resorty současně

Vicepremiér a současný ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček se ujal funkce ministra…

před 1 hodinou

 Pavel Koutný z prostějovské oděvní firmy Koutný

Jehly, nitě, miliony. Módní byznys přinesl Prostějovu šedesátimilionovou investici

Oděvní firma Koutný z Prostějova spouští investici ve výši 60 milionů korun. Jde o jeden…

před 3 hodinami

 Nemocnice, ilustrační foto

Nemocnice pod palbou. Kyberútoků na zdravotnická zařízení přibývá

Nemocnice jsou pro hackery lákavým cílem. Už v minulosti si ověřili, že jsou nedostatečně…

před 3 hodinami

 Kandidáti na předsedu KDU-ČSL: europoslanec Tomáš Zdechovský, předseda lidoveckého poslaneckého klubu a místopředseda strany Jan Bartošek a poslanec Marian Jurečka,

Hledá se krizový manažer. Dva veteráni a nováček se utkají o post šéfa lidovců

KDU-ČSL volí nového předsedu. Střetnou se poslanci Marian Jurečka, Jan Bartošek a…

před 9 hodinami

Praha Ilustrační foto

Mariánský sloup se zřejmě vrátí na Staroměstské náměstí, návrh podpořili zastupitelé

Na pražské Staroměstské náměstí se zřejmě vrátí Mariánský sloup v podobě repliky, kterou…

23. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Jak se daní příjmy z kapitálového majetku
Auta
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj…
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Skladem, ale za tři čtvrtě milionu. Suzuki Jimny je nedostatek, z Evropy asi odejde
Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat bude dalších 7 novinek včetně konkurence pro ID.3
Hry pro příležitostné hráče