Národohospodářský bizár - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Národohospodářský bizár

,
Národohospodářský bizár

Studenti Národohospodářské fakulty VŠE sepisují petici proti sérii přednášek, na které mají Babišovi ministři vysvětlit studentům, jaká je hospodářská politika vlády pohledem samotných jejích tvůrců. A dělají chybu, když se zříkají tak mimořádného zážitku. Autor tohoto blogu by si nenechal ujít příležitost sledovat, jak například ministr dopravy Dan Ťok vysvětluje národohospodářskou smysluplnost 75procentní slevy na jízdném v autobusech a vlacích pro studenty a seniory.

Těšil bych se na brilantní zdůvodnění kroku, který povede k vyššímu vytížení kapacit, které jsou dnes vytěžovány téměř stoprocentně, a na tratích, či v dobách, které nejsou až tak nabité, může dopravce prázdná místa hladce „vytěžovat“ tiskem studentských a seniorských jízdenek. Což stát není schopen kontrolovat ani u současných, mnohem skromnějších a lépe administrovaných slev. To vše za pouhých šest miliard, tedy za částku, kterou stát dosud dotuje všechny rychlíky v zemi. Nicméně, když se budou dopravci, zejména ti privátní, hodně snažit, tak to bude i násobně více. No nekup to.

Nejprve by ale pan ministr jistě pohovořil o cíli tohoto národohospodářského opatření a vysvětlil, že to má svůj hluboký smysl v tom, jak to podpoří životní prostředí a lidé přesednou z automobilů do přeplněné veřejné dopravy, protože raději se cestou do práce budou tlačit pěkně tělo na tělo se stařenkami a střečky, co vyrazili za vnoučaty.


Čtěte o štědrém vládním návrhu:

Studenti a senioři ušetří za vlaky a autobusy. Vláda jim přiznala slevu 75 procent

 Senioři a studenti dostanou slevu z jízdného, ilustrační foto


Ani je zcela jistě nenapadne, že by místo toho vyrazili do Prahy autem, i když vědí, že tam nejspíše jen tak nezaparkují a možná ani neprojedou díky moudrému národohospodářskému řízení oprav a rekonstrukcí dopravní infrastruktury v hlavním městě v podání politiků ze stejné partajní maštale.

Mobilita pracovní síly tak bude možná poněkud omezena, ale to vysoce převáží přínosy zvýšení mobility ekonomicky neaktivních osob, i když zatím nevíme, jak úplně přesně to proběhne.

Prostě hospodářská politika Babišovy vlády si sérii přednášek jejích spoluautorů určitě zaslouží. A studenti si zaslouží už na škole zbavit všech iluzí o tom, že někdo z těchto politiků bere hospodářskou politiku vážně.

Přečtěte si další komentáře Pavla Párala:

Rudá vlajka s lebkou

Andrej Budovatel

Ukrást stát jako firmu

Berní oko tě vidí

Práskač v Sofii

Se skandálem

Ejdž ár Andrej

Strach z referenda

Soumrak nad babstapem

Zase ty daně

Tož, vypime si

Ráj velkostatkářů


Ohodnoťte tento článek
Diskuze