Dopravní podnik žaluje Rencar. Má v MHD vyklidit reklamní plochy

02. listopadu, 13:07 - čtk
02. listopadu, 13:07

Pražský dopravní podnik (DPP) podal žalobu na společnost Rencar, která provozuje reklamu v MHD. Podle žaloby má firma uvolnit reklamní plochy ve vozech MHD. Uvedl to dnes generální ředitel DPP Martin Gillar. DPP připravuje další žalobu na vyklizení zbylých ploch.

Rencar ve sporu s DPP podal žalobu už dříve a chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami platná. Smlouva na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Rencar podle ředitele Pavla Slabého plochy nevyklidí a počká na rozhodnutí soudu o platnosti smlouvy.

„Žalobu jsme podali 31. října k soudu pro Prahu 8 a týká se dopravních prostředků. V současné době chystáme ještě další žalobu, která se bude týkat vyklizení ploch v našich nemovitostech,“ řekl Gillar. Kdy přesně DPP další žalobu podá, není v tuto chvíli jasné.

Spor mezi DPP a Rencar trvá řadu měsíců. Podle DPP je smlouva mezi oběma stranami neplatná, s tím ale Rencar nesouhlasí. Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost, Rencar ale označil podání DPP k antimonopolnímu úřadu za účelové a nesouhlasí s ním.


Více o kauze:

Boj Dopravního podniku a firmy Rencar o reklamu v metru vrcholí


Rencar plochy v tuto chvíli nevyklidí, naopak chce k soudu podat návrh na přerušení podání DPP do doby, než soud rozhodne o platnosti smlouvy. „Podání žaloby na vyklizení ploch v okamžiku, kdy soud ještě nerozhodl, zda smlouva DPP a Rencar je platná, je jednoznačně protiprávní krok s cílem poškození společnosti Rencar,“ uvedl Slabý. „Rencar opakovaně deklaruje, že smlouva je platná a dokud o platnosti nerozhodne soud, bude pokračovat v plnění svých závazů a povinností plynoucí ze stávající platně uzavřené smlouvy,“ dodal.

Podle informací Rencaru byly loňské tržby firmy zhruba 115 milionů korun. DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun.

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR.


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče