Rencar podal žalobu na dopravní podnik, zajímá ho platnost smlouvy

24. října 2016, 12:50 - čtk
24. října 2016, 12:50

Reklamní společnost Rencar podala určovací žalobu na pražský dopravní podnik (DPP). Firma chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami platná, či nikoliv. Uvedl to generální ředitel Rencar Pavel Slabý. DPP považuje smlouvu za neplatnou, Rencar s tím nesouhlasí. Smlouva na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Vedení podniku i primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ji označili za nevýhodnou pro DPP.

„Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům s cílem poškození naší společnosti. Tlaky z různých stran v posledních týdnech sílí, čelíme diskreditační lživé mediální kampani. Bohužel veškerá korektní jednání a vstřícné nabídky, které jsme učinili, se ze strany DPP zcela míjela účinkem. Nezbylo nám už nic jiného, než naše práva bránit právní cestou,“ uvedl Slabý.

Žalobu podala společnost k soudu pro Prahu 9. Smlouva s DPP je podle Rencar platná a jednostranně nevypověditelná. Podle Slabého firma podmínky smlouvy plnila a důvod k výpovědi smlouvy nikdy nenastal. Za mediálními útoky prý stojí konkurence.

Podnik podle mluvčího Jiřího Štábla dosud neobdržel text žaloby. „Zatím nám nepřišla žaloba od soudu. Podrobněji se vyjádříme, až budeme znát text žaloby,“ uvedl mluvčí DPP Štábl. Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní - podle posudku DPP to znamená její neplatnost. Rencar ale označil podání DPP k ÚOHS za účelové. „ÚHOS ve svém rozhodování vycházel z neucelených informací a záměrně neúplných informací. Společnost Rencar nebyla účastníkem řízení, nemohla se vyjádřit a poskytnout komplexní informace,“ uvedl Slabý.


Více o kauze:

Boj Dopravního podniku a firmy Rencar o reklamu v metru vrcholí


DPP před časem uvedl, že připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s firmou Rencar nedomluví. „Vzhledem k průběhu dosavadních jednání DPP neočekává, že tak firma dobrovolně učiní, vydalo představenstvo DPP pokyn k podání žaloby na vyklizení,“ uvedl Štábl. DPP rovněž chystá soutěž na pronájem reklamních ploch.

Dopravní podnik ročně vydělává na základě smlouvy s Rencar více než 50 milionů korun. Podle informací Rencard například tržby firmy za rok 2015 byly 115 milionů korun, DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy ve výši sedm milionů.

Firma Rencar vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech České republiky.


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít