Kia předstihla v žebříčku kvality Porsche; nejhorší jsou Smart, Fiat – a Volvo

27. června 2016, 06:30  -  Jiří Červenka
27. června 2016, 06:30

Aktuální studie americké společnosti J.D. Power tvrdí, že kvalita vozů prodávaných ve Spojených státech doznala největšího zlepšení za posledních sedm let. Kde ale existují vítězové, musí být i poražení.

Společnost J.D. Power provádí dotazníková šetření kvality, spolehlivosti a spokojenosti zákazníků s automobily i dalším spotřebním zbožím. Tento týden zveřejnila analýzu 2016 U.S. Initial Quality Study, která zkoumá počet problémů, s nimiž se zákazníci setkali za prvních 90 dnů vlastnictví nového vozu. Jedná se o data z amerického trhu, ale v době globalizované nabídky mnoha značek prozradí výsledky leccos zajímavého i nám.

Kvalita je v žebříčku vyjádřena jako počet problémů na 100 aut, nižší číslo tedy znamená lepší výsledek. 21 z 33 značek zahrnutých v průzkumu se podle J.D. Power meziročně zlepšilo. Teprve podruhé v historii se stalo, že američtí výrobci jako celek měli menší počet problémů než zahraniční značky. A poprvé od roku 2006 byly „neprémiové“ značky v průměru spolehlivější než ty prémiové (104 vs. 108 problémů na 100 aut).

Přehled podle značek najdete níže v grafu od J.D. Power. Umístění Fiatu a Smartu nepřekvapí, je konzistentní s podobnými statistikami z jiných zemí. Výsledek si však patrně nedá za rámeček Volvo a také pozice značky Mazda příliš neodpovídá její dobré pověsti, pokud jde o spolehlivost a kvalitu.

Z jednotlivých tříd stojí z evropského pohledu za zmínku Audi TT, které mezi „kompaktními prémiovými vozy“ předstihlo Porsche Boxster a Cayman; BMW X5, jež v kategorii „středních prémiových SUV“ překonalo sesterské X6 i Lexus RX; nebo Kia Sportage, která dosáhla lepšího výsledku než Hyundai Tucson a Buick Encore, což je zámořský příbuzný Opelu Mokka.

Porsche, tradiční premiant tohoto i podobných žebříčků, se může utěšovat aspoň tím, že model 911 vyšel nejlépe v hodnocení „středních prémiových sportovních vozů“ a Macan porazil dvě další „kompaktní prémiová SUV“, Lincoln MKC a BMW X3.

J.D. Power uvádí, že počet problémů za prvních 90 dnů je „vynikajícím prediktorem“ dlouhodobé spolehlivosti. Studie zkoumá četnost výskytu 233 různých možných problémů, rozdělených do osmi kategorií: exteriér; sedadla; jízda; hnací ústrojí; výbava; funkce a ovládání; interiér; topení, ventilace a klimatizace; a konečně audio, komunikace, zábava a navigace.


Čtěte dále:

Pět nejlepších SUV do levého pruhu německé dálnice

Mazda MX-5 je ikona i bestseller. Vznikl jich už milion

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít