Article, show

Kia předstihla v žebříčku kvality Porsche; nejhorší jsou Smart, Fiat – a Volvo

27. června 2016, 06:30  -  Jiří Červenka
27. června 2016, 06:30

Aktuální studie americké společnosti J.D. Power tvrdí, že kvalita vozů prodávaných ve Spojených státech doznala největšího zlepšení za posledních sedm let. Kde ale existují vítězové, musí být i poražení.

Společnost J.D. Power provádí dotazníková šetření kvality, spolehlivosti a spokojenosti zákazníků s automobily i dalším spotřebním zbožím. Tento týden zveřejnila analýzu 2016 U.S. Initial Quality Study, která zkoumá počet problémů, s nimiž se zákazníci setkali za prvních 90 dnů vlastnictví nového vozu. Jedná se o data z amerického trhu, ale v době globalizované nabídky mnoha značek prozradí výsledky leccos zajímavého i nám.

Kvalita je v žebříčku vyjádřena jako počet problémů na 100 aut, nižší číslo tedy znamená lepší výsledek. 21 z 33 značek zahrnutých v průzkumu se podle J.D. Power meziročně zlepšilo. Teprve podruhé v historii se stalo, že američtí výrobci jako celek měli menší počet problémů než zahraniční značky. A poprvé od roku 2006 byly „neprémiové“ značky v průměru spolehlivější než ty prémiové (104 vs. 108 problémů na 100 aut).

Přehled podle značek najdete níže v grafu od J.D. Power. Umístění Fiatu a Smartu nepřekvapí, je konzistentní s podobnými statistikami z jiných zemí. Výsledek si však patrně nedá za rámeček Volvo a také pozice značky Mazda příliš neodpovídá její dobré pověsti, pokud jde o spolehlivost a kvalitu.

Z jednotlivých tříd stojí z evropského pohledu za zmínku Audi TT, které mezi „kompaktními prémiovými vozy“ předstihlo Porsche Boxster a Cayman; BMW X5, jež v kategorii „středních prémiových SUV“ překonalo sesterské X6 i Lexus RX; nebo Kia Sportage, která dosáhla lepšího výsledku než Hyundai Tucson a Buick Encore, což je zámořský příbuzný Opelu Mokka.

Porsche, tradiční premiant tohoto i podobných žebříčků, se může utěšovat aspoň tím, že model 911 vyšel nejlépe v hodnocení „středních prémiových sportovních vozů“ a Macan porazil dvě další „kompaktní prémiová SUV“, Lincoln MKC a BMW X3.

J.D. Power uvádí, že počet problémů za prvních 90 dnů je „vynikajícím prediktorem“ dlouhodobé spolehlivosti. Studie zkoumá četnost výskytu 233 různých možných problémů, rozdělených do osmi kategorií: exteriér; sedadla; jízda; hnací ústrojí; výbava; funkce a ovládání; interiér; topení, ventilace a klimatizace; a konečně audio, komunikace, zábava a navigace.


Čtěte dále:

Pět nejlepších SUV do levého pruhu německé dálnice

Mazda MX-5 je ikona i bestseller. Vznikl jich už milion

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít