Kia předstihla v žebříčku kvality Porsche; nejhorší jsou Smart, Fiat – a Volvo

27. června 2016, 06:30  -  Jiří Červenka
27. června 2016, 06:30

Aktuální studie americké společnosti J.D. Power tvrdí, že kvalita vozů prodávaných ve Spojených státech doznala největšího zlepšení za posledních sedm let. Kde ale existují vítězové, musí být i poražení.

Společnost J.D. Power provádí dotazníková šetření kvality, spolehlivosti a spokojenosti zákazníků s automobily i dalším spotřebním zbožím. Tento týden zveřejnila analýzu 2016 U.S. Initial Quality Study, která zkoumá počet problémů, s nimiž se zákazníci setkali za prvních 90 dnů vlastnictví nového vozu. Jedná se o data z amerického trhu, ale v době globalizované nabídky mnoha značek prozradí výsledky leccos zajímavého i nám.

Kvalita je v žebříčku vyjádřena jako počet problémů na 100 aut, nižší číslo tedy znamená lepší výsledek. 21 z 33 značek zahrnutých v průzkumu se podle J.D. Power meziročně zlepšilo. Teprve podruhé v historii se stalo, že američtí výrobci jako celek měli menší počet problémů než zahraniční značky. A poprvé od roku 2006 byly „neprémiové“ značky v průměru spolehlivější než ty prémiové (104 vs. 108 problémů na 100 aut).

Přehled podle značek najdete níže v grafu od J.D. Power. Umístění Fiatu a Smartu nepřekvapí, je konzistentní s podobnými statistikami z jiných zemí. Výsledek si však patrně nedá za rámeček Volvo a také pozice značky Mazda příliš neodpovídá její dobré pověsti, pokud jde o spolehlivost a kvalitu.

Z jednotlivých tříd stojí z evropského pohledu za zmínku Audi TT, které mezi „kompaktními prémiovými vozy“ předstihlo Porsche Boxster a Cayman; BMW X5, jež v kategorii „středních prémiových SUV“ překonalo sesterské X6 i Lexus RX; nebo Kia Sportage, která dosáhla lepšího výsledku než Hyundai Tucson a Buick Encore, což je zámořský příbuzný Opelu Mokka.

Porsche, tradiční premiant tohoto i podobných žebříčků, se může utěšovat aspoň tím, že model 911 vyšel nejlépe v hodnocení „středních prémiových sportovních vozů“ a Macan porazil dvě další „kompaktní prémiová SUV“, Lincoln MKC a BMW X3.

J.D. Power uvádí, že počet problémů za prvních 90 dnů je „vynikajícím prediktorem“ dlouhodobé spolehlivosti. Studie zkoumá četnost výskytu 233 různých možných problémů, rozdělených do osmi kategorií: exteriér; sedadla; jízda; hnací ústrojí; výbava; funkce a ovládání; interiér; topení, ventilace a klimatizace; a konečně audio, komunikace, zábava a navigace.


Čtěte dále:

Pět nejlepších SUV do levého pruhu německé dálnice

Mazda MX-5 je ikona i bestseller. Vznikl jich už milion

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla…
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s novým tříválcem
Technologie
Nordic Telecom letos vypne CDMA. Než vybuduje LTE, přesune zákazníky k O2
Malý iPhone SE nebyl nikdy takhle levný. Operátoři šli s cenou výrazně níž než Apple
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Shigeru Kumekawa: nová Bravia A1 je nabitá tou nejlepší technologií, říká prezident Sony Europe (rozhovor)
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít