Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

25. dubna 2016, 10:00  -  Jiří Červenka
25. dubna 2016, 10:00

Běžné verze Audi TT jsou spíš stylová kupé než opravdové sporťáky. Model TT RS, který teď Audi představuje na autosalonu v Pekingu, ale přidává k metrosexuální image také koňskou dávku testosteronu.

Třebaže automobilový trh v Asii se v posledních letech výrazně globalizuje, sportovním vozům tam pšenka stále příliš nekvete. Přesto si Audi vybralo právě probíhající autosalon v Pekingu jako místo světové premiéry nového Audi TT RS – dosud nejrychlejší, nejvýkonnější a nejhrozivější verze oblíbeného malého kupé. Vzniklo tak pozoruhodné auto, které se vymyká běžnému zařazení. Technický základ má i toto TT společný s masově vyráběnými modely koncernu Volkswagen, jako je Golf nebo Octavia. Jízdní výkony ale patří zcela do kategorie „dospělých“ sportovních vozů.

Model TT RS existoval už v předchozí generaci TT, dnes je ale ještě rychlejší

Stejně jako u předchozí generace TT RS je pod kapotou napěchovaný pětiválcový motor 2.5 TFSI, který se pyšní šesti tituly „Motor roku“. Po nejnovější sérii vylepšení je ale ještě potentnější než dřív. Audi slibuje 294 kW (rovných 400 koní) a točivý moment 480 Nm, navíc dostupný v širokém rozsahu 1750-5850 ot./min. Co to znamená? Že tenhle motor potáhne jako lokomotiva v každých otáčkách… Hnací sílu přenáší na všechna kola dvouspojková 7stupňová převodovka S tronic a pohon všech kol. Ten sice nese stejné obchodní označení quattro jako ve větších modelech Audi, ale namísto mezinápravového diferenciálu zde spočívá v jednodušší spojce Haldex.

Úctyhodným parametrům motoru odpovídají rovněž jízdní výkony. Nejvyšší rychlost je sice elektronicky omezena na 250 km/h (za příplatek na 280), ale TT RS kupé zvládne akceleraci 0-100 km/h za 3,7 sekundy! Abychom tento údaj zasadili do kontextu: i slovutné Porsche 911 v silnějším provedení Carrera S s příplatkovou dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono potřebuje na stejnou disciplínu o dvě desetiny delší čas.

Hlavní novinkou v kabině je umístění startovacího tlačítka a přepínače jízdních režimů přímo na volant

Podvozek i brzdy samozřejmě prošly patřičnými úpravami, ale připlatit si můžete za přední kotouče z keramického kompozitu, magnetoreologické tlumiče pérování nebo kovaná 20palcová kola.

Na pohled odlišíte TT RS od pomalejších verzí podle stříbrného orámování přední masky s nápisem quattro vpředu a výrazného spoileru v kombinaci s velkými oválnými koncovkami výfuku vzadu. Uvnitř najdete sériově montovaný digitální přístrojový štít (v terminologii Audi „virtuální kokpit“) a také nový sportovní volant, na kterém se nachází startovací tlačítko a přepínač jízdních režimů. Klapku ve sportovním výfuku můžete ovládat i nezávisle na aktivním režimu díky tlačítku na středovém panelu.

Vedle kupé bude v nabídce rovněž Roadster se stahovací střechou

Nové Audi TT RS se oficiálně začne prodávat na podzim. Zákazníci v Německu zaplatí 66 400 eur (v přepočtu přibližně 1,79 milionu Kč) za Coupé a 69 200 eur (1,87 mil. Kč) za o něco těžší a pomalejší Roadster se stahovací střechou. Ceny pro český trh budou stanoveny později.

První Audi TT přišlo na trh v roce 1997. Pod ikonickým designem bylo podepsáno hned několik návrhářů, kteří se později stali hvězdami automobilového designu u jiných značek: J Mays, Martin Smith (Ford) nebo Peter Schreyer (Hyundai-Kia).


Čtěte dále:

Tesla Model S přijíždí s novou tváří, kratším nabíjením a lepším vzduchem v kabině

Fenoménu SUV neuniklo ani Maserati, na český trh přichází Levante

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se…
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Toyota oslavila 20. výročí hybridů. Vůbec poprvé zavítala do ČR také vodíková Mirai
Technologie
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolar§
Nadupaný Asus ZenFone AR byl stvořen pro virtuální realitu a nacpané peněženky
Retro ThinkPad je hotová věc a budete jej milovat, vzkazuje Lenovo
„Počítači, chci rohlík, šunku a mléko.“ Obchod Kolonial.cz testuje hlasové nákupy
Mozilla přinesla svůj bezpečný prohlížeč i na Android. Stáhněte si Firefox Focus
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít