Menu Zavřít

Alibaba se zaměřuje na zábavní průmysl. Investuje do něj 36 miliard

1. 11. 2016
Autor: ČTK/AP

Největší čínský internetový prodejce Alibaba pokračuje v investicích do zábavního průmyslu. Má v plánu zřídit novou skupinu zaměřující se na digitální média a zábavu, do nových projektů pak chce přes fond nalít 10 miliard jenů (36 miliard korun).

Uvedené změny provede Alibaba v rámci velké reorganizace své mediální složky. Nově vzniklá skupina Alibaba Digital Media & Entertainment Group pod sebe sloučí mediální aktivity Yoku Tudou, UCWeb a Alibaba Pictures, stejně jako firemní divize zaměřující se na sporty, počítačové hry, literaturu, hudbu a digitální média.

Skupinu bude mít na starosti bývalý šéf UCWeb Yu Yongfu, který se bude zodpovídat přímo výkonnému řediteli Alibaby Danielu Zhangovi. V rámci nového subjektu vznikne i výbor, jehož úkolem bude dohlížet na investiční fond, který má pro nové projekty zajistit 10 miliard jenů. Konkrétní detaily však společnost zatím neposkytla.

Přečtěte si více o spojení Alibaba - Spielberg:

Spielberg a šéf Alibaby budou společně dělat filmy

 Filmový režisér a producent Steven Spielberg

Alibaba tak pokračuje ve své expanzi na poli zábavního průmyslu. Přes svou filmovou odnož do svého portfolia nedávno získala poskytovatele internetového ticketingu Tao Piao Piao. Na spolupráci se navíc dohodla s ikonickým režisérem Stevenem Spielbergem, když majetkově vstoupila do jeho filmové společnosti Amblin Partners.

Za internetovým prodejcem Alibaba stojí podnikatel Jack Ma, druhý nejbohatší Číňan, jehož majetek se podle žebříčku výzkumné společnosti Hurun vyšplhal už nad 30 miliard dolarů a podle současného tempa by se už brzy měl dostat na první místo před Wanga Ťien-lin, majitele Wanda Group.

Dále čtěte:

BRAND24

Průvodce těžkým terénem. Alibaba otevře západním firmám dveře do Číny

Čína v počtu miliardářů zvýšila náskok na USA


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).