zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Vybíráte vysokozdvižné vozíky? Prověřte si, jak je to s jejich servisem

Dobré zařízení nestačí. U manipulační techniky to platí rovněž. Důležitý je i kompletní…

Demolice chladící věže jaderné elektrárny Mülheim-Kärlich v Porýní-Falci. Stroj bourá stěnu věže vždy o tři metry.
Demolice chladící věže jaderné elektrárny Mülheim-Kärlich v Porýní-Falci. Stroj bourá stěnu věže vždy o tři metry.
Autor: Profimedia.cz

Jak se bourá jaderná elektrárna: Němci likvidují zdroj, který sloužil jen 13 měsíců

04. dubna 2019, 13:03  -  František Novák
Demolice chladící věže jaderné elektrárny Mülheim-Kärlich v Porýní-Falci. Stroj bourá stěnu věže vždy o tři metry.
Demolice chladící věže jaderné elektrárny Mülheim-Kärlich v Porýní-Falci. Stroj bourá stěnu věže vždy o tři metry.
Autor: Profimedia.cz
04. dubna 2019, 13:03

Reaktor Mülheim-Kärlich v Porýní-Falci byl v provozu pouze 13 měsíců mezi lety 1987 a 1988. Od té doby je mimo provoz. Loni začala demolice 162 metrů vysoké chladicí věže. Postupně ji ukusuje speciální stroj, který už spořádal 50 výškových metrů.

Ještě dalších deset let potrvá demolice jaderného reaktoru Mülheim-Kärlich v Porýní-Falci. Tlakovodní reaktor o instalovaném výkonu 1,3 GW byl v provozu pouze 13 měsíců před více než 30 lety.

Kvůli chybám ve stavebním povolení byl na základě rozhodnutí správního soudu reaktor odstaven v září 1988. Důvodem bylo, že ve stavební dokumentaci nebylo dostatečně zohledněno nebezpečí zemětřesení.

Elektrárna na břehu Rýna, deset kilometrů od města Koblenz, vyvolává dlouhá léta v Německu kontroverze. Postupná demolice elektrárny probíhá už od roku 2004. Důvodem pomalé demolice je ohled na ochranu okolního životního prostředí a přísná bezpečnostní opatření.

Jak probíhá demolice. Reportáž televize SWR

„Zkušenosti z demolice využijeme v elektrárně Biblis,“ vysvětlila mluvčí energetické firmy RWE Dagmar Butzová. Elektrárna Biblis leží v Hesensku, kdy započne demolice čtyř chladicích věží, stále není jasné.

Náklady na výstavbu elektrárny Mülheim-Kärlich dosáhly 7 miliard marek, to odpovídá částce 3,6 miliardy eur (93 miliard korun). Náklady na demolici RWE odhaduje na miliardu eur (25,7 miliardy korun).

Speciální demoliční stroj krouží po obvodu věže a odlamuje při tom zhruba tři výškové metry betonu. Ostatní práce na demolici elektrárny nejsou zvenku viditelné.

V minulosti padaly návrhy, aby byla věž revitalizována a využita například jako lezecká stěna, garáž nebo restaurace. Provozovatel elektrárny návrhy odmítl s tím, že věž nemá dostatečnou nosnost na takové využití a musí být stržena.

Dále čtěte:

Jak to vidí Gates: malé reaktory, hamburgery bez masa, toalety bez vody

Absurdistán Německo: dvě plynové elektrárny uzavřít, jednu postavit

Německá síť nestíhá odebírat proud. Majitelům větrných elektráren za to platí miliardy

Energetika budoucnosti: města pojedou na jaderné baterie

Východ EU dál věří jádru. Estonci a Rumuni chtějí stavět malé reaktory


Čtěte také

Události  V Česku se začaly testovat dálnice, které mluví s auty

Chytré dálnice jsou nebezpečné, zjistili Britové. Zemřelo na nich 38 lidí

Zhruba před pěti lety spustili ve Velké Británii pilotní projekt chytrých dálnic. Úkol…

před 1 hodinou

Události  Koronavirem bylo nakaženo už přes 4000 lidí

Koronavirus zabil v Číně už 106 lidí, dostal se i do Německa

Na nový koronavirus v Číně zemřelo už 106 lidí a na 4500 osob je jím v této zemi nakaženo…

před 2 hodinami

Kryptoměny  Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau

Guvernér francouzské centrální banky: Kryptoměny ano, ale jen v rukou státu

Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau uznal užitečnost digitálních…

před 2 hodinami

Ilustrační foto

Drážní bianco. Manažeři Českých drah otálejí s podpisem prázdných směnek

Několik českých bank se podle zdrojů týdeníku Euro už dlouhé měsíce marně pokouší dohnat…

před 2 hodinami

Generální ředitel ČEZ Daniel Beneš

Tržby ČEZ v energetických službách loni stouply o třetinu na 22 miliard korun

Tržby energetické společnosti ČEZ v komplexních energetických službách (ESCO) loni…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 15 | Průměrné hodnocení: 4.40

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Kdy si budete muset v roce 2020 doplatit zdravotní pojištění z vlastní kapsy?
Kalendář státních svátků 2020, kdy budou mít obchody zavřeno?
Sleva na manželku (manžela) 5x jinak
Termín pro odevzdání daňového přiznání: v roce 2020?
Lze požadovat odškodné při havárii vozidel MHD?
Auta
Mercedes pokořil výškový rekord. Jeho Unimog se dostal do 6…
BMW M340d xDrive se vyzradilo předčasným únikem. A to hned v obou karosářských provedeních
Koronavirus zasahuje i automobilky. Stahují zaměstnance z Číny
Nové Caddy a Caddy Cargo se představí už v únoru
Chytré dálnice jsou nebezpečné, zjistili Britové. Zahynulo na nich už 38 lidí
Hry pro příležitostné hráče