zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studium MBA přináší unikátní znalosti i šanci na vyšší plat

Vzdělání je v dnešní době jedním ze stavebních kamenů úspěšného a plnohodnotného života.…

Pořiďte si levně produkty Apple

Značka Apple je pro výjimečné, iPhony mají styl, iMACy dokonalou grafiku, vše se…

 Doprava na Barrandovském mostě
Doprava na Barrandovském mostě
Autor: Michal Protivanský / CNC / Profimedia

Plán na stavbu Radlické radiály získal podporu, změny projektu budou postupné

14. března 2019, 16:23 - čtk
 Doprava na Barrandovském mostě
Doprava na Barrandovském mostě
Autor: Michal Protivanský / CNC / Profimedia
14. března 2019, 16:23

Radnice Prahy 5 chce vyjádřit podporu projektu stavby Radlické radiály, má k tomu připravené usnesení. Podle něj Praha 5 podporuje, aby bylo dokončeno schválení nynější podoby stavby. Připomínky městské části a občanských spolků mají být doplněny až v navazující dokumentaci tak, aby se stavba nezdržela. Projekt radiály propojující vnější a vnitřní okruh na jihozápadě metropole je nyní v územním řízení, které je přerušené, protože se čeká se na vypořádání námitky ministerstvem pro místní rozvoj.

V Praze 5 od listopadu loňského roku vládne koalice Pirátů a nezávislých, ANO a ODS. V otázce projektu Radlické radiály zatím od koalice zaznívala rozporuplná stanoviska - zatímco zbytek koalice se vyjadřoval pro pokračování územního řízení, pirátský starosta Daniel Mazur uvedl, že by nebylo od věci projekt částečně přepracovat. Nyní se koalice domluvila na kompromisu, kdy plánuje podpořit dokončení stávajícího územního řízení, ale zároveň by chtěla prosadit úpravy pomocí navazující dokumentace, která rozpracovává již schválený projekt.

„Prioritou městské části Praha 5 a zájmem jejich občanů je dokončení probíhajícího územního řízení na stavbu,“ píše se v důvodové zprávě návrhu usnesení pro radní. Zároveň se v ní mluví o tom, že by se radnice měla snažit prosadit doplnění stavby po jejím schválení. Konkrétně má jít o propojení Butovického a Jinonického tunelu, zakrytí komunikace v úseku mezi Novými Butovicemi a bytovým projektem Botanica a o doplnění cyklostezek a pěších propojení. Dokument nicméně explicitně říká, že „je nutné postupovat krok za krokem a nezpůsobit další přerušení přípravy,“ a že je žádoucí, aby politická reprezentace Prahy 5 dala jednoznačně najevo podporu projektu, protože magistrát by jinak mohl upřednostnit jiné investice.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a napojovat se na vnitřní okruh v oblasti Barrandovského mostu. Jejím cílem je zejména svést dopravu z menších komunikací v rezidenčních oblastech. Investorem je hlavní město, náklady jsou odhadovány na 14 miliard korun. Projekt počítá s pěti mimoúrovňovými křižovatkami a třemi tunely, polovina trasy má vést pod zemí.


Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy


Proti stavbě se dlouhodobě vyjadřuje část místních obyvatel, podle kterých svůj cíl nesplní a naopak způsobí dopravní komplikace. Částečně za pravdu jim dala studie ČVUT, podle které by za nynější situace nová silnice způsobila další ucpání komunikací kolem Barrandovského mostu. Studie proto navrhla další opatření, například rozšířit napojení radiály na městský okruh z jednoho pruhu na dva, stavebně upravit Barrandovský most či postavit nový most přes řeku. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, které stavbu připravuje, se projekt drží všech limitů pro danou oblast.

Přečtěte si také:

Ťok a zástupci Prahy se shodli na zahájení výkupu pozemků pro dostavbu okruhu

Praha chce vrátit tramvaje na Václavské náměstí, dopravní podnik začne s přípravami

Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Posun trasy Pražského okruhu by zabral dvakrát více půdy


Čtěte také

Události  Atletka Kristiina Mäki

Kristiina Mäki: Hlava dělá sedmdesát procent výkonu sportovce

Jednodušší cesta nebývá tak zajímavá, říká atletka Kristiina Mäki, která nás bude na…

před 1 hodinou

 Dráty vysokého napětí - ilustrační foto

Dráty musejí pod zem. Náklady na nové elektrické sítě jdou do stovek miliard

Evropa včetně Česka plánuje investovat stovky miliard do nových elektrických sítí. Odpor…

před 1 hodinou

Praha  Pohled na centrum San Franciska (Autor: Supercarwaar via Wikimedia Commons; CC-BY-SA-4.0)

Nejdražší nájemné je v San Francisku. Praha stoupá žebříčkem vzhůru

V Praze je bytové nájemné zhruba o tři čtvrtiny nižší než v New Yorku, v Brně je nižší o …

před 2 hodinami

 Carlos Ghosn

Ghosnovi sirotci. Problematický manažer držel druhého největšího výrobce automobilů pohromadě

Jako první padl spalovací motor, po něm Carlos Ghosn. Další na řadě může být aliance…

před 2 hodinami

 Traktor od firmy John Deere

Trh s traktory v Česku ovládají americké firmy. Nejprodávanější je John Deere

Zatímco mezi osobními auty vládne českému trhu domácí Škoda, situace mezi traktory a…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Zdravotní pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Fintech a proměna bankovního světa
Nemusíte si náhodou tento rok vyměnit řidičák?
Auta
Fiat 124 Special T (1974) vs. VAZ 2101 (1975): Bratři z…
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje, jak krizi zmírnit
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU
Hry pro příležitostné hráče