Nepřehlédněte

 Restaurace Promenáda Karlovy Vary

Flambované Vary aneb Stroj času

 Bukolická idylka. Československo chránilo své zemědělce vysokými cly uvalenými na dovoz obilí, masa, mouky a živého dobytka.

Válka o bagouny aneb Cla za velké hospodářské krize

Ilustrace k eseji Našim lidem dovoleno vše

Esej: Našim lidem dovoleno vše. Dvojnásobná vražda vytrhává Slovensko z cynismu

Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice

05. března, 15:39 - čtk
05. března, 15:39

Pražský magistrát a dopravní podnik (DPP) zatím nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na podobu stanic metra D. Město a podnik se na tom nedohodly s projektantskou firmou Metroprojekt. Řekli to náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice) a pražský zastupitel a starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trojkoalice). Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) řekla, že se zapojí do jednání s firmou. Metro D má v první fázi vést z Pankráce do Písnice a odlehčit trase C.

„Jsme ve fázi, kdy víme, že ji nebudeme moci vyhlásit. V pátek k tomu bylo jednání, kde se nepovedlo najít řešení. Myslím si, že je to ostuda tohoto města,“ řekla Kolínská. Důvodem je chybějící svolení od firmy Metroprojekt, aby se vzdala autorských práv a umožnila vybrat novou výtvarnou podobu stanic.

„Staré stanice pražského metra jsou ukázkou špičkové architektury. Namísto toho, aby se současná Praha pokusila navázat na stejné úrovni, bude opakovat chyby nevkusných a nepraktických stanic prodloužení metra A,“ uvedl Čižinský.

Pražští radní z pozice valné hromady podniku pověřili jednáním s Metroprojektem dopravní podnik zhruba před dvěma roky. Podnik měl domluvit změnu smluv tak, aby šlo soutěže na výtvarnou podobu uspořádat. Ta se měla týkat stanic mezi Pankrácí a Písnicí. Na v budoucnu plánované stanice Náměstí bratří Synků a Náměstí Míru může vypsat klasickou architektonickou soutěž.

Primátorka Krnáčová uvedla, že se do jednání osobně vloží. „Já se pokusím s Metroprojektem vyjednat dohodu,“ řekla. Nevěděla prý, že se měsíce jednalo bez úspěchu.

Vypsání architektonických soutěží žádaly v petici tisíce lidí. Město poté přislíbilo alespoň výtvarnou soutěž, která by nezasahovala do již schváleného projektu, ale spíš jen do jeho vzhledu, například použitých povrchů nebo osvětlení.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Zatím se nepodařilo vykoupit všechny pozemky nutné pro stavbu za odhadovaných 51,4 miliardy korun.

O trase D čtěte také:

Pozemky pro stavbu metra D město vykoupí za 15 milionů

Praha koupí v Písnici pozemek pro výstavbu trasy metra D. Zaplatí pět milionů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Je na uložení peněz lepší spořicí účet nebo termínovaný vklad?
Třetina Čechů chce změnit banku, ale odhodlají se jen 2 % z nich
Vše, co potřebujete vědět o GDPR
Lidé mají 4 roky na výměnu kotle. Stát rozdává dotace i bezúročné půjčky
Na podání přehledů zbývá 14 dní
Auta
Retro: Automobilku Wartburg dělilo od lepšího osudu pár…
Škoda Kamiq se ukazuje na dalších fotkách těsně před čínskou premiérou
Robotické vysavače Electrolux a Samsung: úklid přes smartphone (vyzkoušeno)
Jaguary XE a XF dostaly novou výbavu 300 Sport a filtr pevných částic pro benzinové motory
Výkon vs. počet válců: Kdo nabízí v jednotlivých kategoriích nejvyšší maximum?
Technologie
ASRock X299 Extreme4: skvělý poměr cena/výkon (uživatelská recenze)
Intel Core i7-7800X: nejlevnější šestijádrový Skylake-X (uživatelská recenze)
10nm čipy Intelu vyjdou v počítačích NUC, s grafikou Radeon. Má proces stále problémy?
Březnové vydání Windows 10 bylo zkompilováno v dubnu [Insider Preview build 17134]
Strašák jménem GPDR. Vše, co o něm potřebujete vědět
Hry pro příležitostné hráče