zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - SNADNÁ ZRANITELNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Místo útoku na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem, ilustrační foto
Místo útoku na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem, ilustrační foto
Autor: Frank Rumpenhorst/dpa/ Profimedia

Náklady nehrají roli: Němci řeší, jak zabezpečit 5700 nádraží a stanic

06. srpna 2019, 16:09  -  František Novák
Místo útoku na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem, ilustrační foto
Místo útoku na nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem, ilustrační foto
Autor: Frank Rumpenhorst/dpa/ Profimedia
06. srpna 2019, 16:09

Případy smrtelných útoků na nevinné oběti, které útočníci strčili z nástupiště pod projíždějící vlak, vyprovokovaly německého ministra vnitra Horsta Seehofera k zavedení opatření, jež zvýší bezpečnost cestujících na německých nádražích. Náklady v tomto případě nehrají roli, řekl ministr. Podle expertů jsou ale technická opatření v současné železniční infrastruktuře prakticky neproveditelná.

Zástupci vlády, německých drah a bezpečnostních orgánů mají rychle přijmout kroky, jež povedou ke zvýšení bezpečnosti na německých nádražích. Účastníci zatím nechtějí prozradit podrobnosti, drážní experti uvádějí, že řešení není mnoho.

V zásadě se jedná o čtyři opatření, která může Německo přijmout, aby lépe ochránilo své občany. Nicméně to nebude jednoduché ani rychlé. Jde o přístupové turnikety na nástupiště, dělící stěny mezi vlaky a perónem, více bezpečnostních pracovníků a instalace bezpečnostních kamer. To jsou přístupy, které se již nyní ve světě uplatňují.

Měla by ČR zavést přísnější bezpečnostní opatření na vlakových nádržích?

Většina opatření ale není proveditelná kvůli struktuře německé železnice, zní podle deníku Die Welt od expertů na bezpečnost. „Systém nemůže být o moc bezpečnější. Nemůžete poslat policisty všude, nemůžete všude dát mříže,“ neskrývá skepsi Karl-Peter Naumann ze železničního sdružení Pro Bahn. Stejně tak nelze chránit obyvatele před všemi projíždějícími autobusy nebo nákladními auty.

Ministr vnitra Horst Seehofer nicméně zdůrazňuje, že je třeba posílit bezpečnost na německé železnici bez ohledu na náklady. Nabízí se řešení například ze Španělska nebo Francie pro vysokorychlostní vlaky. Na nástupiště se nedostane nikdo bez platného lístku, musí projít bezpečnostními turnikety. Podobně jako je tomu u vstupů do metra na mnoha místech světa.


Vlaky místo letadel. Němečtí Zelení prosazují zrušení vnitrostátních letů


Na vlakových nádražích v Japonsku zase používají na nástupištích bezpečnostní bariéry, které jsou uzavřeny do té doby, než vlak ve stanici zastaví. Podobný systém funguje i v Číně. V Německu je zaveden na některých letištích, kde vlaky přepravují cestující mezi terminály. Na železnici to ale není možné, protože vlaky nejsou řízeny digitálním systémem, aby vždy zastavily na stejném místě na nástupišti. Navíc by se musel unifikovat vozový park.

V Německu bývají nádraží, podobně jako v Česku, velmi otevřená. Na nástupiště se dá dostat snadno. Zástupci německých drah na této flexibilitě dosud trvali.

Přísnější režim, který funguje na letištích, prosazoval bývalý šéf Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn, jenž drahám šéfoval v letech 1999 až 2009. Narazil ale na odpor veřejnosti i politiků. Všechny dosavadní pokusy omezit volný přístup na nástupiště narazily. Provozovatel berlínského metra rovněž v minulosti odmítl zavádění turniketů při vstupech jako příliš nákladné řešení.


Tunel za půl bilionu: Itálie zastavila práce na nejdražším železničním projektu v Evropě


Státní společnost Deutsche Bahn vlastní a provozuje 5700 nádraží a stanic, takže jakákoliv systémová změna přístupu na nádraží nebo nástupiště by byla velmi časově i finančně nákladná. Celá infrastruktura by se musela přestavět. I kdyby se k tomu německá vláda odhodlala, stejně by případnému útočníkovi stačila platná jízdenka, aby se na nástupiště dostal. Naumann varuje před tím, že taková opatření by odradila mnoho lidí od cestování vlakem.

Zbývá nasadit vyšší počet policistů a železničního personálu nebo inteligentní kamerové systémy. To je asi nejrychlejší řešení, které může vláda nařídit. Kamerové systémy by mohly spustit poplach v případě, že se cestující na nástupišti začnou chovat nestandardně a agresivně. Bohužel ale nemohou zabránit útokům, k jakým došlo ve Frankfurtu nad Mohanem a městě Voerde.

Související články:

Vlaky pro Berlín. Plzeňská Škoda bojuje s čínským gigantem o miliardovou zakázku

Podepsáno: začínají první práce na vysokorychlostní dráze


Čtěte také

Premiér Andrej Babiš

Zakázka k dálničním známkám: Babiš chystá žalobu, Asseco je ochotné smlouvu zrušit

Premiér Andrej Babiš podá trestní oznámení kvůli zakázce na elektronické dálniční známky.…

22. ledna 2020

Ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová

Odkládaný informační systém MPSV se spustí příští rok. Bude o miliardu dražší

Nový jednotný informační systém resortu práce a sociálních věcí, který se má spustit…

22. ledna 2020

 Strojírenství - ilustrační foto

Utahování šroubů. Strojírenský průmysl čeká po letech růstu pokles o dvě procenta

Vývoj posledních měsíců, kdy se objem nasmlouvaných zakázek ve strojírenském průmyslu…

22. ledna 2020

 Zakladatel Amazonu jeff Bezos

Američané věří víc Amazonu než policii a vládě. Nejhůře dopadl Hollywood

Američané věří více velkým technologickým firmám, než státním institucím a médiím.…

22. ledna 2020

Rozpoznávání obličeje, ilustrační foto

Brusel zvažuje dočasný zákaz technologií rozpoznávání obličeje. Google souhlasí, Microsoft je proti

Nové vedení Evropské unie bude jednat o dočasném zákazu použití technologií rozpoznávání…

22. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Jak se daní příjmy z kapitálového majetku
Školkovné – sleva na dani až 13 350 Kč
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Auta
Nové pneumatiky Conti CoachRegio pro meziměstské autobusy
Snadnější odtah vraků z ulic? Na většinu z nich je zákon pořád krátký
„Daň z SUV“ dopadá i na levná auta. Majitelé fiatů a dacií zaplatí desítky tisíc navíc
Mercedes chystá facelift třídy E. Bude hybridní a chytrá
Laffite G-Tec X-Road je terénní supersport s pohonem zadních kol. Může mít přes 700 koní
Hry pro příležitostné hráče