Reklama i nákupy hráčů za bitcoiny: sport se otevírá kryptoměnám - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Reklama i nákupy hráčů za bitcoiny: sport se otevírá kryptoměnám

,
Reklama i nákupy hráčů za bitcoiny: sport se otevírá kryptoměnám
Zdroj: Profimedia.cz

Vzrůstající obliba kryptoměn se čím dál víc dotýká i obchodní strategie velkých sportovních týmů. Technologii blockchain využívají například pro interakci se svými příznivci, dokonce už se začínají realizovat přestupy sportovců za virtuální měny. Trend v tomto směru udávají především fotbalové kluby.

Když v roce 2014 začal americký basketbalový tým Sacramento Kings přijímat platby za vstupenky v bitcoinech, vydávalo se to za spíše kuriozitku a malý PR tah. Dnes už je však zapojení sportovních týmů do trhu s kryptoměnami a do technologie blockchain normou.

Například do platformy Socios, která umožňuje přímou interakci s fanoušky, je zapojeno už několik známých evropských fotbalových klubů – Juventus Turín, Paris Saint-Germain, AS Řím či londýnský West Ham. Socios umožňuje týmům vydávat vlastní digitální tokeny, za jejichž použití mají fanoušci prostřednictvím hlasování možnost ovlivnit dění v klubu. Platforma umožňuje mechanismy závazného i nezávazného hlasování, při nichž mohou fanoušci rozhodnout například o změně dresu. Kromě toho dostanou také přístup k exkluzivnímu zboží.

Stanou se přestupy mezi fotbalovými kluby zaplacené kryptoměnami normou?

Socios chce v nejbližší době ještě více expandovat. Společnost Chiliz, pod níž platforma spadá, v květnu oznámila uzavření strategického partnerství s velkou krypto burzou Binance. Podle výkonného ředitele Socios Alexe Dreyfuse sport celosvětově sleduje 3,5 miliardy lidí a z hlediska kryptoměn má tak velký – a zatím dostatečně nevyužitý – potenciál.

Stoupající popularita kryptoměn se u sportovních týmů projevuje i v navazování spolupráce na poli reklam. Například londýnský Arsenal loni uzavřel reklamní smlouvu s americkou společností CashBet, která se specializuje na sportovní sázky v kryptoměnách. Jiný anglický ligový klub – Walverhampton Wanderers – zase spolupracuje s burzou CoinDeal, jejíž logo v minulé sezóně nosil na dresu. Investiční síť eToro pak disponuje reklamním prostorem na bannerech kolem hřiště během utkání Newcastlu, Tottenhamu Hotspur či Leicesteru City.

V USA propagují kryptoměny například basketbalový tým Cleveland Cavaliers (smlouva s burzou UnitedCoin) či tým amerického fotbalu Miami Dolphins, kteří používají litecoin jako svou oficiální digitální měnu.


Bitcoin jako sázka (skoro) najisto. Investičně se vyplatil v 98 procentech dní

 Bitcoin


Stále více sportovních týmů – naposledy například Benfica Lisabon – začíná akceptovat platby kryptoměnami, dalším krokem je pak samotné používání virtuálních měn z jejich strany. Předvojem v tomto směru byl obchod z loňského ledna, kdy se dva turecké kluby z nižší ligy dohodly na přestupu Omera Faruka Kiroglua za 0,0524 bitcoinu a 2500 tureckých lir. Podle expertů se blíží doba, kdy se začne takto přestupovat za mnohonásobně vyšší částky i na té nejvyšší úrovni.

Z rubriky Kryptoměny dále čtěte:

Vlastní kryptoměnu budou mít i Amazon a Google, předpovídají bitcoinoví miliardáři Winklevossové

Z každého nákupu investice do bitcoinu. Dvacetiletý milionář rozjíždí platformu pro laiky

Kryptonadšenec McAfee vede kampaň na prezidenta USA z Havany. Doma neplatil daně

Deset let vězení za obchodování s kryptoměnami. Indie zvažuje tvrdé restrikce

Na trh vstupuje generace mileniálů. Co udělají jejich peníze s cenou Bitcoinu?

Ohodnoťte tento článek
Diskuze