Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Sportovní týmy se otevírají kryptoměnám a blockchainu - ilustrační foto
Sportovní týmy se otevírají kryptoměnám a blockchainu - ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Reklama i nákupy hráčů za bitcoiny: sport se otevírá kryptoměnám

Adam Štěpánek 30. července, 06:17  -  stp
 Sportovní týmy se otevírají kryptoměnám a blockchainu - ilustrační foto
Sportovní týmy se otevírají kryptoměnám a blockchainu - ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
30. července, 06:17

Vzrůstající obliba kryptoměn se čím dál víc dotýká i obchodní strategie velkých sportovních týmů. Technologii blockchain využívají například pro interakci se svými příznivci, dokonce už se začínají realizovat přestupy sportovců za virtuální měny. Trend v tomto směru udávají především fotbalové kluby.

Když v roce 2014 začal americký basketbalový tým Sacramento Kings přijímat platby za vstupenky v bitcoinech, vydávalo se to za spíše kuriozitku a malý PR tah. Dnes už je však zapojení sportovních týmů do trhu s kryptoměnami a do technologie blockchain normou.

Například do platformy Socios, která umožňuje přímou interakci s fanoušky, je zapojeno už několik známých evropských fotbalových klubů – Juventus Turín, Paris Saint-Germain, AS Řím či londýnský West Ham. Socios umožňuje týmům vydávat vlastní digitální tokeny, za jejichž použití mají fanoušci prostřednictvím hlasování možnost ovlivnit dění v klubu. Platforma umožňuje mechanismy závazného i nezávazného hlasování, při nichž mohou fanoušci rozhodnout například o změně dresu. Kromě toho dostanou také přístup k exkluzivnímu zboží.