Menu Zavřít

Přežívající praxe bývalého monopolu

Autor: Euro.cz

Reklamní kampaň Českého Telecomu na rychlejší připojení k internetu prostřednictvím ADSL nelze přehlédnout. Avšak krátce poté, co mi přišel e-mail oznamující bezplatné navýšení dosavadní rychlosti, jsem však s dosud bezproblémovým připojením začal mít velké komplikace.

Připojení k internetu je často přerušováno (zhruba pětkrát za hodinu), o víkendech často není možné připojit se vůbec.

Na webu Telecomu jsem vyplnil formulář hlášení o závadě a odeslal. Přes automatickou odpověď, že brzy se mé záležitosti bude někdo věnovat, jsem dosud (asi 14 dnů) žádnou reakci neobdržel. Když jsem se pak po několik hodin během pracovního dne nemohl vůbec připojit, zkusil jsem bezplatnou poruchovou linku. Tam jsem se nejdříve dozvěděl, že budu muset nejméně pět minut čekat, protože všechny linky jsou momentálně obsazené. Nakonec jsem hlášku typu „nezavěšujte, jste v pořadí“ poslouchal téměř 10 minut. Na konci přišel velký šok: Milý hlas, až dosud mne vyzývající k nepokládání telefonu, mi oznámil, že všechny operátorky jsou momentálně vytížené a ať zavolám později. Načež se hovor automaticky ukončil.

Myslím, že takové chování si může dovolit jen bývalý monopolní operátor, využívající toho, že stále prakticky nemá konkurenci (protože menší operátoři jsou na podmínkách nastavených Telecomem prakticky závislí).

Teď jen doufám, že skutečná dostupnost služby bude zohledněna v měsíčním vyúčtování a že po mně firma nebude chtít paušál, ale jen platbu za dobu, kdy jsem ADSL skutečně mohl normálně využívat.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek