GLOSYO zpožďování vlaků Českých drah se mluví často. Naše železnice má ale ještě jeden časový dluh: léta plánovanou, ale odsouvanou revitalizaci velkých nádraží. Ty jsou dnes často místem nepříliš vábným, plným podivných existencí a podezřelých zákoutí. Západ Evropy je v tomto ohledu dále.
GLOSY
O zpožďování vlaků Českých drah se mluví často. Naše železnice má ale ještě jeden časový dluh: léta plánovanou, ale odsouvanou revitalizaci velkých nádraží. Ty jsou dnes často místem nepříliš vábným, plným podivných existencí a podezřelých zákoutí. Západ Evropy je v tomto ohledu dále. Nádraží se tam už léta mění v atraktivní obchodní a společenská centra, kde se „také“ nastupuje a vystupuje z vlaků. I dráhy jdou tímto směrem. Ale právě v Praze, která je vstupní branou do Česka, se toho na nádražích zatím moc nezměnilo. Je na místě konstatovat, že revitalizace nádražních budov není nijak snadnou záležitostí. Pravidelná zpoždění takových projektů -u Hlavního nádraží Praha jde o zhruba dva roky - ovšem vyvolávají dojem, že pod taktovkou drah se staví stejně pomalu jako jezdí.