Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště. Uskladní tam auta - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště. Uskladní tam auta

,
Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště. Uskladní tam auta
Zdroj: Cuneyt Karadag / Anadolu Agency/ Profimedia

Koncern VW má problémy s homologací svých vozů kvůli zavádění nového systému měření spotřeby paliva. Modely automobilů, které nemají potřebné dokumenty, putují také na nové berlínské letiště, které stále není v provozu. Automobilka jej využije jako záložní parkoviště.

Německému koncernu Volkswagen, pod jehož křídla patří i Škoda Auto chybí homologace pro prodej nových aut splňujících parametry nového cyklu měření spotřeby a s tím souvisejících emisí (WLTP), jež vstupuje v platnost od 1. září. Automobilka zároveň nemá dostatek parkovacích a odstavných ploch pro vyrobené vozy, proto musí využít i nové berlínské letiště, které stále není v provozu.

Na jeho území si koncern pronajal plochy, které může využívat jako mezisklad pro svou produkci, potvrdil mluvčí firmy VW pro deník Handelsblatt. Škoda Auto si ze stejného důvodu od poloviny srpna pronajala letiště v Milovicích.

Nový koncept měření emisí a spotřeby vyžaduje více času a týká se všech modelových řad. Šéf VW Herbert Diess hovoří o více než dvou stovkách modelových řad. Stačí, že automobily se stejným motorem mají jiný rozměr pneumatik nebo odlišnou klimatizaci a musí být otestovány zvlášť. Chybí ale dostatečné kapacity, aby automobily prošly včas testy.


Spotřeba je často výrazně vyšší, než jakou uvádějí výrobci:

Spirála lží: emise i spotřeba jsou skoro o polovinu vyšší, než tvrdí výrobci

 Tankování - ilustrační foto


Celkově se jedná o 200 až 250 tisíc vozů, které budou dodány později, uvedli zástupci VW. Část z těchto aut musí být zatím někde zaparkována. Kromě letiště v Berlíně automobilka zvažuje pronájem dalších ploch.

Od prvního září musí nově prodávané vozy v EU vyhovovat měřícímu cyklu WLTP, který více odpovídá hodnotám dosahovaným během reálného provozu, než je tomu u dosavadního standardu NEDC, jenž platí od 70. let minulého století. Nový cyklus je také reakcí na aféru dieselgate, kdy v září 2015 americké úřady odhalily podvody při měření emisí dieselových vozů VW.

Nedostatečné kapacity pro testování automobilů v Německu jsou spojeny také s problémy automobilky Daimler s naftovými motory, které musí projít úpravou softwaru, upozornil časopis Wirtschaftswoche.

Konkurence je napřed

Deník Handelsblatt ale uvádí, že Volkswagen je v testování modelových řad pozadu oproti konkurentům Daimler a BMW, kteří už mají otestováno podle nového standardu více vozů.

Německý autoklub ADAC zveřejnil seznam aut, jež splňují nejnovější emisní normu Euro 6d-TEMP a jsou v prodeji. Celkem této normě odpovídá přes 600 druhů vozů, koncern VW má na seznamu jen 9 zástupců (VW 3 a Audi 6). BMW 134 typů vozů, Daimler 123.

Volkswagen je tak ve skluzu oproti konkurenci zejména proto, že pracovníci firemního oddělení pro vývoj musí řešit problémy s naftovými motory a jsou neustále přetíženi při práci na novém softwaru, napsal německý ekonomický deník s odkazem na informace koncernu VW.

Co je WLTP?
Nový způsob měření spotřeby paliva se více blíží podmínkám reálného provozu a nahrazuje dříve používaný standard NEDC. WLTP je akronymem pro Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. Představuje celosvětově odsouhlasený testovací standard měření pro lehká užitková vozidla a popisuje nová pravidla určování hodnot spotřeby paliva automobilů. Procedura vychází ze skutečných jízdních dat, která byla získána z celého světa. Tento postup v budoucnosti pomůže simulovat v laboratorních podmínkách situace reálného provozu. WLTP tak bere v úvahu nejenom různé situace v silničním provozu a rychlost, ale také různé varianty výbavy a hmotnostní třídy automobilů.

Dále čtěte:

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech

Dělníci v německé továrně firmy Daimler, ilustrační foto


Ohodnoťte tento článek
Diskuze