Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak připravit dům k prodeji

Prodáváte dům a stěhujete se do nového nebo si plánujete pořídit byt? Víte, co všechno…

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Chcete získat a udržet zákazníky a platit jen za změřený výkon? Vyzkoušejte Rondo.cz

Kamenné prodejny i eshopy dlouhodobě bojují s tím jak získat a udržet zákazníky. Přitom…

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

31. května, 00:12  -  frn
31. května, 00:12

Veteráni německého autoprůmyslu vymýšlejí v Los Angeles nový koncept elektromobilu. Projekt Evelozcity Startup, který od investorů získal už miliardu dolarů, představuje revoluci v přístupu k výrobě. Zaměří se jen na vývoj podvozku s bateriemi a na elektromotory, zbytek si nechá vyrobit.

Nový projekt Evelozcity budí zájem hlavně tím, že za ním stojí „těžké manažerské váhy“ zavedených německých automobilek. Kromě bývalého finančního šéfa BMW Stefana Krauseho se projektu účastní také bývalý generální ředitel automobilky Opel Karl-Thomas Neumann a Ulrich Kranz, který je duchovním otcem elektromobilu BMW i3 i supersportu i8.

Zkušení manažeři, kterým je mezi 55 a 60 lety, zaujali rovněž tím, že dokázali pro projekt nadchnout investory. Mají přislíbenu už miliardu dolarů na rozvoj svého konceptu, kterým chtějí změnit dosavadní pořádky mezi výrobci elektromobilů. „Tři automobiloví veteráni chtějí znovu vynalézt elektrický automobil,“ napsal německý deník Handelsblatt.

K vývoji elektromobilů přistupují svébytně. Nechtějí se dostat do produkčních nástrah průkopníka v tomto oboru, automobilky Tesla. Ta se neúspěšně snaží zvýšit výrobu svých automobilů týdně na více než několik tisíc.


Kdo může za špinavý diesel dodávek Vito?

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech


Podle Krauseho Tesla dělá chybu v tom, že se snaží ve výrobě automobilů porazit tradiční hráče. „Autoprůmysl nepotřebuje nově definovat výrobní proces. Za posledních sto let se vyvinul do perfektní podoby,“ tvrdí exmanažer mnichovské automobilky.

Startup chce vyvíjet pouze podvozek s bateriemi a elektromotory, takzvaný „skateboard“. Tento koncept představila americká automobilka General Motors už v roce 2002. Většinu výroby elektromobilů hodlá Evelozcity přenechat smluvním partnerům ve Spojených státech a v Číně. Připomíná to přístup firmy Apple při výrobě chytrých telefonů, napsal časopis Forbes.

Evelozcity plánuje své vozy, jež mají být na trhu od roku 2021, prodávat za cenu nižší než 50 tisíc dolarů (méně než 1,1 milionu korun). Nejprve by to mělo být na americkém a čínském trhu. Prvním modelem má být futuristicky laděný minibus pro cestující ve městech. Firma také plánuje vyvíjet vozy pro sdílení aut a autonomní elektrotaxíky.

Krause odhadl, že oddělení výroby podvozku a karoserie umožní snížit dobu výroby automobilu o třicet procent. Firma zatím zaměstnává 100 inženýrů a vývojářů, do konce roku by to mělo být 300 lidí.

Jak vypadá konkurence Tesly. Vůz ES8 nebo FF91:

Neumann tvrdí, že vývoj nového elektromobilu nemá být vyřizováním účtů s bývalými zaměstnavateli a sporem o to, zda má v automobilové branži budoucnost spalovací motor. Chtějí pouze dokázat okolí, že jejich přístup bude fungovat.

Neumann vedl Opel v letech 2013 až 2017. Kranz se rozloučil s BMW na konci roku 2016. Podle něj mnichovská automobilka zvolnila ve vývoji nových elektrických aut, a proto vyměnil bavorskou metropoli za Los Angeles.

Krause dal tým dohromady na konci loňského roku, odešel z pozice finančního šéfa firmy Faraday Future, dalšího startupu, který vyvíjí vlastní elektromobil. Jeho odchod bude mít ještě soudní dohru, firma se soudí o náhradu vzniklou porušením obchodního tajemství.


Další zajímavosti ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


Analytik Michael Ramsey z firmy Gartner tvrdí, že Evelozcity má šanci na trhu prorazit díky novému přístupu i podrobné znalosti automobilového prostředí. Podle německých manažerů v mnoha tradičních automobilkách panuje u řady vývojářů zklamání z posledního vývoje v autoprůmyslu, který se stále spoléhá na spalovací motory.

„Když jsem byl šéfem Opelu, nemohl jsem říci, že spalovací motor nemá budoucnost. Nyní už to říci mohou,“ je přesvědčen Neumann o správnosti sázky na elektromotor.

Související články:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jezdíte na vánoční trhy do zahraničí bezpečně?
Jak si spočítat daně u spolupracující manželky
Už se těšíte na Vánoce?
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Akcie Apple a Alphabet vymazaly letošní zisky
Auta
Škoda Kodiaq RS nenabízí sportovní emoce, ale především…
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Alfa Guilia QV, Jaguar i-Pace, Ateca Cupra
Blockchain technologie píše novou kapitolu v automobilovém průmyslu
DB Schenker přináší revoluci v doručování
Retro: Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (1991)
Technologie
Intel odhalil big.LITTLE procesor s pěti jádry: 3D vrstvený čip s technologií Foveros
MediaTek vzdal high-end. Helio P90 ale zvyšuje výkon ve střední třídě
Nvidia opět zlevňuje a aktualizuje magickou krabičku Shield TV
Čtvrtina domácností již přijímá DVB-T2, 4 % Čechů se obejde bez TV
Cnews FM: Produkty od Googlu mizí, herní obchody přibývají [podcast]
Hry pro příležitostné hráče