Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

31. května 2018, 00:12  -  frn
31. května 2018, 00:12

Veteráni německého autoprůmyslu vymýšlejí v Los Angeles nový koncept elektromobilu. Projekt Evelozcity Startup, který od investorů získal už miliardu dolarů, představuje revoluci v přístupu k výrobě. Zaměří se jen na vývoj podvozku s bateriemi a na elektromotory, zbytek si nechá vyrobit.

Nový projekt Evelozcity budí zájem hlavně tím, že za ním stojí „těžké manažerské váhy“ zavedených německých automobilek. Kromě bývalého finančního šéfa BMW Stefana Krauseho se projektu účastní také bývalý generální ředitel automobilky Opel Karl-Thomas Neumann a Ulrich Kranz, který je duchovním otcem elektromobilu BMW i3 i supersportu i8.

Zkušení manažeři, kterým je mezi 55 a 60 lety, zaujali rovněž tím, že dokázali pro projekt nadchnout investory. Mají přislíbenu už miliardu dolarů na rozvoj svého konceptu, kterým chtějí změnit dosavadní pořádky mezi výrobci elektromobilů. „Tři automobiloví veteráni chtějí znovu vynalézt elektrický automobil,“ napsal německý deník Handelsblatt.

K vývoji elektromobilů přistupují svébytně. Nechtějí se dostat do produkčních nástrah průkopníka v tomto oboru, automobilky Tesla. Ta se neúspěšně snaží zvýšit výrobu svých automobilů týdně na více než několik tisíc.


Kdo může za špinavý diesel dodávek Vito?

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech


Podle Krauseho Tesla dělá chybu v tom, že se snaží ve výrobě automobilů porazit tradiční hráče. „Autoprůmysl nepotřebuje nově definovat výrobní proces. Za posledních sto let se vyvinul do perfektní podoby,“ tvrdí exmanažer mnichovské automobilky.

Startup chce vyvíjet pouze podvozek s bateriemi a elektromotory, takzvaný „skateboard“. Tento koncept představila americká automobilka General Motors už v roce 2002. Většinu výroby elektromobilů hodlá Evelozcity přenechat smluvním partnerům ve Spojených státech a v Číně. Připomíná to přístup firmy Apple při výrobě chytrých telefonů, napsal časopis Forbes.

Evelozcity plánuje své vozy, jež mají být na trhu od roku 2021, prodávat za cenu nižší než 50 tisíc dolarů (méně než 1,1 milionu korun). Nejprve by to mělo být na americkém a čínském trhu. Prvním modelem má být futuristicky laděný minibus pro cestující ve městech. Firma také plánuje vyvíjet vozy pro sdílení aut a autonomní elektrotaxíky.

Krause odhadl, že oddělení výroby podvozku a karoserie umožní snížit dobu výroby automobilu o třicet procent. Firma zatím zaměstnává 100 inženýrů a vývojářů, do konce roku by to mělo být 300 lidí.

Jak vypadá konkurence Tesly. Vůz ES8 nebo FF91:

Neumann tvrdí, že vývoj nového elektromobilu nemá být vyřizováním účtů s bývalými zaměstnavateli a sporem o to, zda má v automobilové branži budoucnost spalovací motor. Chtějí pouze dokázat okolí, že jejich přístup bude fungovat.

Neumann vedl Opel v letech 2013 až 2017. Kranz se rozloučil s BMW na konci roku 2016. Podle něj mnichovská automobilka zvolnila ve vývoji nových elektrických aut, a proto vyměnil bavorskou metropoli za Los Angeles.

Krause dal tým dohromady na konci loňského roku, odešel z pozice finančního šéfa firmy Faraday Future, dalšího startupu, který vyvíjí vlastní elektromobil. Jeho odchod bude mít ještě soudní dohru, firma se soudí o náhradu vzniklou porušením obchodního tajemství.


Další zajímavosti ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


Analytik Michael Ramsey z firmy Gartner tvrdí, že Evelozcity má šanci na trhu prorazit díky novému přístupu i podrobné znalosti automobilového prostředí. Podle německých manažerů v mnoha tradičních automobilkách panuje u řady vývojářů zklamání z posledního vývoje v autoprůmyslu, který se stále spoléhá na spalovací motory.

„Když jsem byl šéfem Opelu, nemohl jsem říci, že spalovací motor nemá budoucnost. Nyní už to říci mohou,“ je přesvědčen Neumann o správnosti sázky na elektromotor.

Související články:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob



Čtěte také

Čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí. Ve sklárně Moser si úzkostlivě hlídají kvalitu

Sklárna Moser: čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí

V Moseru dělají všechno ručně, úzkostlivě hlídají kvalitu a za výtvor si klidně řeknou o…

před 9 hodinami

 Deutsche Bank a Commerzbank

Tragédie Deutsche Bank. Německý gigant čeká boj o přežití

Ještě nedávno nejrespektovanější finanční ústav evropského kontinentu čeká rozhodující…

před 10 hodinami

 Muži s bitcoinem. Ondřej Klofáč (vlevo) a Pavel Pulkráb se postili do zprostředkování obchodu s virtuálními měnami. Zabývají se zhruba dvacítkou z nich s největší kapitalizací.

Po padesátce zrychlit: zkušení byznysmeni vydělávají na kryptoměnách i aplikacích

Tyhle padesátníky ještě nikdo z oběhu nestáhl a chystají se znovu měnit svět.

před 11 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Srovnání pokut v sousedních zemích. Kde řidiči platí nejvíc?
Nvidia vydala GeForce GTX 1660 Ti: Turing s „RTX Off“, ale levnější. Jak dopadl?
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Hry pro příležitostné hráče