Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak se stát profesionálním rozhodcem či mediátorem

Studium manažerských programů MBA a LL.M. zaměřených na oblasti financí, řízení podniku…

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

Vývoj automobilu, ilustrační foto
Vývoj automobilu, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

31. května 2018, 00:12  -  frn
Vývoj automobilu, ilustrační foto
Vývoj automobilu, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
31. května 2018, 00:12

Veteráni německého autoprůmyslu vymýšlejí v Los Angeles nový koncept elektromobilu. Projekt Evelozcity Startup, který od investorů získal už miliardu dolarů, představuje revoluci v přístupu k výrobě. Zaměří se jen na vývoj podvozku s bateriemi a na elektromotory, zbytek si nechá vyrobit.

Nový projekt Evelozcity budí zájem hlavně tím, že za ním stojí „těžké manažerské váhy“ zavedených německých automobilek. Kromě bývalého finančního šéfa BMW Stefana Krauseho se projektu účastní také bývalý generální ředitel automobilky Opel Karl-Thomas Neumann a Ulrich Kranz, který je duchovním otcem elektromobilu BMW i3 i supersportu i8.

Zkušení manažeři, kterým je mezi 55 a 60 lety, zaujali rovněž tím, že dokázali pro projekt nadchnout investory. Mají přislíbenu už miliardu dolarů na rozvoj svého konceptu, kterým chtějí změnit dosavadní pořádky mezi výrobci elektromobilů. „Tři automobiloví veteráni chtějí znovu vynalézt elektrický automobil,“ napsal německý deník Handelsblatt.

K vývoji elektromobilů přistupují svébytně. Nechtějí se dostat do produkčních nástrah průkopníka v tomto oboru, automobilky Tesla. Ta se neúspěšně snaží zvýšit výrobu svých automobilů týdně na více než několik tisíc.


Kdo může za špinavý diesel dodávek Vito?

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech


Podle Krauseho Tesla dělá chybu v tom, že se snaží ve výrobě automobilů porazit tradiční hráče. „Autoprůmysl nepotřebuje nově definovat výrobní proces. Za posledních sto let se vyvinul do perfektní podoby,“ tvrdí exmanažer mnichovské automobilky.

Startup chce vyvíjet pouze podvozek s bateriemi a elektromotory, takzvaný „skateboard“. Tento koncept představila americká automobilka General Motors už v roce 2002. Většinu výroby elektromobilů hodlá Evelozcity přenechat smluvním partnerům ve Spojených státech a v Číně. Připomíná to přístup firmy Apple při výrobě chytrých telefonů, napsal časopis Forbes.

Evelozcity plánuje své vozy, jež mají být na trhu od roku 2021, prodávat za cenu nižší než 50 tisíc dolarů (méně než 1,1 milionu korun). Nejprve by to mělo být na americkém a čínském trhu. Prvním modelem má být futuristicky laděný minibus pro cestující ve městech. Firma také plánuje vyvíjet vozy pro sdílení aut a autonomní elektrotaxíky.

Krause odhadl, že oddělení výroby podvozku a karoserie umožní snížit dobu výroby automobilu o třicet procent. Firma zatím zaměstnává 100 inženýrů a vývojářů, do konce roku by to mělo být 300 lidí.

Jak vypadá konkurence Tesly. Vůz ES8 nebo FF91:

Neumann tvrdí, že vývoj nového elektromobilu nemá být vyřizováním účtů s bývalými zaměstnavateli a sporem o to, zda má v automobilové branži budoucnost spalovací motor. Chtějí pouze dokázat okolí, že jejich přístup bude fungovat.

Neumann vedl Opel v letech 2013 až 2017. Kranz se rozloučil s BMW na konci roku 2016. Podle něj mnichovská automobilka zvolnila ve vývoji nových elektrických aut, a proto vyměnil bavorskou metropoli za Los Angeles.

Krause dal tým dohromady na konci loňského roku, odešel z pozice finančního šéfa firmy Faraday Future, dalšího startupu, který vyvíjí vlastní elektromobil. Jeho odchod bude mít ještě soudní dohru, firma se soudí o náhradu vzniklou porušením obchodního tajemství.


Další zajímavosti ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


Analytik Michael Ramsey z firmy Gartner tvrdí, že Evelozcity má šanci na trhu prorazit díky novému přístupu i podrobné znalosti automobilového prostředí. Podle německých manažerů v mnoha tradičních automobilkách panuje u řady vývojářů zklamání z posledního vývoje v autoprůmyslu, který se stále spoléhá na spalovací motory.

„Když jsem byl šéfem Opelu, nemohl jsem říci, že spalovací motor nemá budoucnost. Nyní už to říci mohou,“ je přesvědčen Neumann o správnosti sázky na elektromotor.

Související články:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob



Čtěte také

 CTRL-labs

Facebook koupil firmu CTRL-labs, která vyvíjí ovládání přístrojů pomocí myšlenek

Americká internetová společnost Facebook koupila firmu CTRL-labs, která se zabývá vývojem…

před 2 hodinami

 Honda, ilustrační foto

Honda skončí s diesely. V Evropě je přestane prodávat v roce 2021

Japonská automobilka Honda Motor oznámila, že do roku 2021 ukončí prodej naftových vozů v…

před 2 hodinami

Boeing 737 Max 8 aerolinek Flydubai

Boeing vyplatí odškodné rodinám obětí dvou nehod stroje 737 MAX

Americký Boeing odškodní rodiny 346 lidí, kteří zahynuli při haváriích dvou letadel typu …

před 2 hodinami

Prodej sendvičů v Londýně, ilustrační foto

Pobrexitový sendvič: výrobci hledají nový recept britského „národního“ pokrmu

Producenti populárních sendvičů na britských ostrovech upravují receptury pro jejich…

před 5 hodinami

Události Dům budoucnosti DFAB

Ve Švýcarsku postavili dům roboti. Ušetřili 60 procent cementu

Stavebnictví patří mezi obory, které nejvíce poškozují životní prostředí. Spotřebovává…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Které zboží a služby příští rok zlevní díky nižší DPH?
4 finanční tipy pro samoživitelky
Jak pojistit věci na studentských kolejích?
V sobotu je sv. Václava! Obchody zůstanou zavřené
Jak založit PayPal, jak přes něj platit a jak poslat peníze někomu jinému?
Auta
I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence…
Tip na zhodnocení úspor: Na prodej je LaFerrari s 5453 najetými kilometry
Lexus představil svůj nejdražší model. Má motory od Volva
Dva důvody k oslavě
Dálniční známky 2020: Vše, co potřebujete vědět
Hry pro příležitostné hráče