zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Vývoj automobilu, ilustrační foto
Vývoj automobilu, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

31. května 2018, 00:12  -  frn
Vývoj automobilu, ilustrační foto
Vývoj automobilu, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
31. května 2018, 00:12

Veteráni německého autoprůmyslu vymýšlejí v Los Angeles nový koncept elektromobilu. Projekt Evelozcity Startup, který od investorů získal už miliardu dolarů, představuje revoluci v přístupu k výrobě. Zaměří se jen na vývoj podvozku s bateriemi a na elektromotory, zbytek si nechá vyrobit.

Nový projekt Evelozcity budí zájem hlavně tím, že za ním stojí „těžké manažerské váhy“ zavedených německých automobilek. Kromě bývalého finančního šéfa BMW Stefana Krauseho se projektu účastní také bývalý generální ředitel automobilky Opel Karl-Thomas Neumann a Ulrich Kranz, který je duchovním otcem elektromobilu BMW i3 i supersportu i8.

Zkušení manažeři, kterým je mezi 55 a 60 lety, zaujali rovněž tím, že dokázali pro projekt nadchnout investory. Mají přislíbenu už miliardu dolarů na rozvoj svého konceptu, kterým chtějí změnit dosavadní pořádky mezi výrobci elektromobilů. „Tři automobiloví veteráni chtějí znovu vynalézt elektrický automobil,“ napsal německý deník Handelsblatt.

K vývoji elektromobilů přistupují svébytně. Nechtějí se dostat do produkčních nástrah průkopníka v tomto oboru, automobilky Tesla. Ta se neúspěšně snaží zvýšit výrobu svých automobilů týdně na více než několik tisíc.


Kdo může za špinavý diesel dodávek Vito?

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech


Podle Krauseho Tesla dělá chybu v tom, že se snaží ve výrobě automobilů porazit tradiční hráče. „Autoprůmysl nepotřebuje nově definovat výrobní proces. Za posledních sto let se vyvinul do perfektní podoby,“ tvrdí exmanažer mnichovské automobilky.

Startup chce vyvíjet pouze podvozek s bateriemi a elektromotory, takzvaný „skateboard“. Tento koncept představila americká automobilka General Motors už v roce 2002. Většinu výroby elektromobilů hodlá Evelozcity přenechat smluvním partnerům ve Spojených státech a v Číně. Připomíná to přístup firmy Apple při výrobě chytrých telefonů, napsal časopis Forbes.

Evelozcity plánuje své vozy, jež mají být na trhu od roku 2021, prodávat za cenu nižší než 50 tisíc dolarů (méně než 1,1 milionu korun). Nejprve by to mělo být na americkém a čínském trhu. Prvním modelem má být futuristicky laděný minibus pro cestující ve městech. Firma také plánuje vyvíjet vozy pro sdílení aut a autonomní elektrotaxíky.

Krause odhadl, že oddělení výroby podvozku a karoserie umožní snížit dobu výroby automobilu o třicet procent. Firma zatím zaměstnává 100 inženýrů a vývojářů, do konce roku by to mělo být 300 lidí.

Jak vypadá konkurence Tesly. Vůz ES8 nebo FF91:

Neumann tvrdí, že vývoj nového elektromobilu nemá být vyřizováním účtů s bývalými zaměstnavateli a sporem o to, zda má v automobilové branži budoucnost spalovací motor. Chtějí pouze dokázat okolí, že jejich přístup bude fungovat.

Neumann vedl Opel v letech 2013 až 2017. Kranz se rozloučil s BMW na konci roku 2016. Podle něj mnichovská automobilka zvolnila ve vývoji nových elektrických aut, a proto vyměnil bavorskou metropoli za Los Angeles.

Krause dal tým dohromady na konci loňského roku, odešel z pozice finančního šéfa firmy Faraday Future, dalšího startupu, který vyvíjí vlastní elektromobil. Jeho odchod bude mít ještě soudní dohru, firma se soudí o náhradu vzniklou porušením obchodního tajemství.


Další zajímavosti ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


Analytik Michael Ramsey z firmy Gartner tvrdí, že Evelozcity má šanci na trhu prorazit díky novému přístupu i podrobné znalosti automobilového prostředí. Podle německých manažerů v mnoha tradičních automobilkách panuje u řady vývojářů zklamání z posledního vývoje v autoprůmyslu, který se stále spoléhá na spalovací motory.

„Když jsem byl šéfem Opelu, nemohl jsem říci, že spalovací motor nemá budoucnost. Nyní už to říci mohou,“ je přesvědčen Neumann o správnosti sázky na elektromotor.

Související články:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob



Čtěte také

Přehlídka CES

Od cetek po taxikoptéry. Veletrh CES prezentoval od každého něco

Veletrh CES za dobu své existence prošel výraznou změnou. Od výstavy novinek velkých…

před 1 hodinou

 Marian Jurečka

KDU-ČSL povede Jurečka, porazil Bartoška a Horníčka

Opoziční KDU-ČSL povede poslanec a bývalý ministr zemědělství Marian Jurečka. Delegáti…

před 6 hodinami

Emisní povolenky, ilustrační foto

Výnosné povolenky. Obrat obchodů loni stoupl na rekord

Obrat obchodů s emisními povolenkami v loňském roce celosvětově vzrostl o 34 procent na…

před 7 hodinami

 Europoslanec Tomáš Zdechovský

Lidovci volí předsedu. Zdechovský z boje odstoupil

Europoslanec Tomáš Zdechovský se dnes na pražském volebním sjezdu KDU-ČSL vzdal nominace…

před 7 hodinami

 Kandidát na prezidenta USA Michael Bloomberg

Frontální útok: americkým prezidentem chce být několik současných a bývalých starostů

Poslední starosta opustil oválnou pracovnu před 90 lety. Souboj o prezidentskou nominaci…

před 7 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Auta
Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji…
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí na podzim spolu s faceliftem
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Hry pro příležitostné hráče