Uber Eats slaví úspěch v Japonsku. Jídlo roznášejí důchodci - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Uber Eats slaví úspěch v Japonsku. Jídlo roznášejí důchodci

, adk,
Uber Eats slaví úspěch v Japonsku. Jídlo roznášejí důchodci
Zdroj: Ramiro Agustin Vargas Tabares/Profimedia.cz

Alternativnímu přepravci Uber se nedaří proniknout na velmi uzavřený japonský trh. Se službou donášky jídla, Uber Eats, ale slaví v zemi vycházejícího slunce úspěch. Kurýry rekrutuje ze sílící demografické skupiny seniorů.

V Japonsku platí zákaz sdílených jízd, Uber se proto snaží na tamní trh proniknout jinými způsoby. Nabízí dispečerské služby lokálním taxislužbám a zejména službu pro doručování jídla. „V Japonsku jsme velmi úspěšní s Eats,“ řekl agentuře Bloomberg šéf Uberu Dara Khosrowshahi. „Je to velmi účinný způsob představení značky Uber,“ dodal.

Japonská ekonomika se potýká s nedostatkem pracovních sil. Nezaměstnanost dosahuje jen 2,4 procenta. Zároveň se země potýká se stárnutím populace. Pro zaměstnavatele je tak obtížné najít pracovníky v produktivním věku.

Koupili byste si akcie Uberu?

Japonští senioři si ale oblíbili službu Eats a to nejen jako zákazníci, ale i jako rozvozci. „Senioři se nám hlásí jako kurýři,“ potvrdil Khosrowshahi. Uber jídlo běžně rozváží na kolech nebo skútrech. Japonští důchodci ho ovšem roznášejí pěšky, vnímají to jako formu cvičení. „Jde o jednu z oblastí, které jsou specifické pro Japonsko. Nyní prověřujeme, zda se dá použít celosvětově,“ doplnil CEO Uberu.


Japonské inovace: stárnoucí společnosti mají pomoci splachovací pleny pro dospělé

Pleny pro dospělé, ilustrační foto


Jídlo pro Uber doručuje v Japonsku 15 tisíc kurýrů z více než deseti tisíc restaurací v desítce měst. Služba je dostupná 15 procentům populace. Firma ale cítí potenciál pro růst. Během příštího roku posílí svou pobočku na ostrovech o 30 procent.

Uber zároveň věří, že se mu v Japonsku podaří prosadit i v oblasti dopravy. Na místním trhu uzavřel partnerství s řadou taxislužeb a startupů. V Tokiu navíc provozuje taxislužbu Uber Black, která cílí na movitější klientelu. „Bude to trvat dlouho, potenciál trhu je velký,“ komentoval situaci Khosrowshahi. „Inovace v taxislužbě, které vyvíjíme zde, rozšíříme do celého světa,“ uzavřel optimisticky.

Přečtěte si esej: Vylidněná, ne přelidněná planeta

Čtěte také:

Země demografického soumraku. Japonsko se vyrovnává se stárnutím populace

Místo sladu řasy a ústřice: Japonsko po 110 letech mění definici piva

Český export do Japonska by mohl díky nové dohodě vzrůst, tvrdí svazy

Japonsko se otevírá migraci. Stárnoucí ekonomiku mají zachránit statisíce cizinců

Ohodnoťte tento článek
Diskuze