zavřít

Ty to zvládneš.cz - NEPOZORNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Automobil Touareg koncernu VW, ilustrační foto
Automobil Touareg koncernu VW, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Diesel přežil svou smrt. Německé automobilky hlásí růst prodeje naftových aut

18. července 2018, 10:30  -  frn
Automobil Touareg koncernu VW, ilustrační foto
Automobil Touareg koncernu VW, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
18. července 2018, 10:30

Překvapivá čísla přicházejí od německých automobilek. Ve druhém kvartále prodaly více aut s naftovými motorizacemi než v prvním. Například koncern Volkswagen měl podíl dieselových osobních aut na celkových prodejích 38 procent. Celkem bylo v Německu v prvním pololetí přihlášeno 32 procent nových osobních vozů s naftovým motorem, do konce roku se čeká navýšení podílu na 35 procent. Změně trendu pomáhají nové modely se vznětovými motory a prodeje SUV.

Poslední tři roky to vypadalo, že dieselové motory u osobních aut nemají v Německu budoucnost. Prodeje automobilů s naftovými motory po vypuknutí aféry automobilky Volkswagen se softwarem manipulujícím měření emisí klesaly, nyní se ale poněkud překvapivě trend otáčí.

Potvrzuje to právě koncern Volkswagen, pod který spadá i mladoboleslavská Škoda Auto. „Vidíme nový trend. Pomáhají nám hlavně nové modely,“ uvedl k obnovení zájmu o nové vznětové motorizace šéf marketingu a prodeje Volkswagenu v Německu Thomas-Werner Zahn. Podíl prodaných aut s dieselovým motorem se značkou VW v druhém čtvrtletí stoupl na 38 procent, zdůraznil ekonomický deník Handelsblatt.

Podíl nově přihlášených vozů na naftu za prvních šest měsíců byl v Německu 32 procent a do konce roku by měl stoupnout na 35 procent. Zatím však odborníci nepředpokládají, že by se dostal přes 50 procent, jako tomu bylo před vypuknutím aféry dieselgate.

I autmobilky BMW a Daimler potvrzují, že zájem je hlavně o nové dieselové motory, které splňují nejnovější emisní normu Euro 6d-temp (platí od září 2018) a nehrozí jim zákaz vjezdu do center německých měst. Přesná čísla výrobci nechtějí před zveřejněním hospodářských výsledků po druhém čtvrtletí zatím uvádět.


Testování nových vozů u VW drhne:

Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště. Uskladní tam auta


Němečtí zákazníci také reagují na sliby automobilek, že v případě potíží s vjezdem do některých německých měst (jako první zavřelo některé ulice pro starší diesely město Hamburk), výrobce auto od zákazníka vykoupí. Například BMW to od března slibuje všem, kteří si koupí nový vůz na leasing. To působí jako pozitivní signál i pro kupující ostatních značek, napsal německý deník.

Daimler se chlubí tím, že 80 procent jeho modelů má certifikaci na Euro 6d-temp, která garantuje spotřebu podle nového standardu WLTP. Majitelé těchto aut mohou mít jistotu, že je zákaz vjezdu do některých městských zón nepotká ani v následujících letech.

Dalším hlediskem je spotřeba aut, jež je v případě naftových motorů nižší o deset až patnáct procent. Platí to zejména pro segment vyšší třídy a vozů SUV. Jejich prodeje za první pololetí v největší ekonomice EU rostly meziročně o 42 procent.

V renesanci dieselu věří i německý svaz autoprůmyslu VDA. Trend mají pomoci otočit také firemní zákazníci, kteří na diesely ve firemních flotilách nezanevřeli právě kvůli nižším emisím CO2.

Dále čtěte:

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech



Čtěte také

Události Ilustrační foto

Dvě stě milionů pro vědu. Manželé Dvořákovi podpoří rekordní částkou mladé vědce

Tuhle vazbu česká chemie potřebovala. Manželé Hana a Dalimil Dvořákovi se rozhodli…

před 2 hodinami

 První poslední Petra Weikerta

Konec Babišovy vesničky

Právě končí jeden kdysi výbušný příběh. Na jeho začátku byly výzva, aby Česko přijalo…

před 3 hodinami

Šunka, ilustrační foto

Sendvič se šunkou ze Šanghaje může zničit globální trh s vepřovým masem

Amerika se obává zavlečení prasečího moru z Číny do Spojených států. V Chicagu museli u…

před 3 hodinami

Nejsilnější vyráběná větrná turbína Haliade X výrobce GE, ilustrační foto

U Británie roste největší větrný park na světě. Celkový výkon přesáhne tři reaktory z Temelína

Začala výstavba největší větrné elektrárny na světě v Severním moři ve vodách Velké…

před 4 hodinami

 Premiér Andrej Babiš

Babiš by sloučil další resorty. Mohli bychom mít až o čtyři ministry méně, tvrdí

Premiér Andrej Babiš by si uměl představit sloučení ministerstev průmyslu a obchodu,…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vydavatelství Mladá fronta uhradilo smyšlenou pohledávku a vyzvalo soud k neprodlenému odmítnutí insolvenčního návrhu
5 případů, kdy musíte odevzdat přehled a nečekáte to
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Daňové povinnosti předčasných důchodců
Kdo bude letos muset zaplatit solidární daň?
Auta
Další test ukázal, že auta na plyn jsou ekologičtější než…
Remote Tacho Download v rámci služby DAF Connect
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2020. Prohlédněte si fotky, které se do něj nevešly
I ty, Subaru? Japonská značka chce po roce 2035 prodávat jen elektroauta
Tesla chystá hatchback, kterým zaútočí na Volkswagen ID.3. Navrhne ho v Číně
Hry pro příležitostné hráče