zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Boeing, ilustrační foto
Boeing, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Evropští piloti odmítají návrat poruchového boeingu

27. května 2019, 15:36  -  František Novák
Boeing, ilustrační foto
Boeing, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
27. května 2019, 15:36

Evropské sdružení pilotů je ostře proti tomu, aby americký Federální úřad pro letectví (FAA) v dohledné době povolil uvést do provozu poruchový Boeing 737 MAX. Americká firma tvrdí, že úprava softwaru dopravního letadla odstraní závady, evropští piloti ale chtějí důkladnou analýzu toho, proč došlo k dvěma tragickým nehodám v Indonésii a Etiopii.

Šéf amerického výrobce letadel Boeing Dennis Muilenburg tvrdí, že model dopravního letadla 737 MAX je po aktualizaci softwaru opět bezpečným letadlem.

S tím ovšem nesouhlasí sdružení evropských pilotů, jež jich zastupuje 40 tisíc. Piloti se obávají, že Boeing má vliv na americký Federální úřad pro letectví (FAA), který rozhoduje o tom, kdy bude modernizovaný dvoumotorový letoun opět uveden do provozu.

Po tragických nehodách tohoto letounu v říjnu 2018 a březnu 2019 byly ostatní stroje tohoto typu uzemněny.

Muilenburg spoléhal při obnovení důvěry v tento model letounu právě na piloty. Ti měli vysvětlit cestujícím, že se už nemusí obávat letů s tímto letadlem. Evropské sdružení pilotů ECA ale důrazně odmítlo, aby byl v dohledné době tento typ stroje uveden do provozu. Sdružení je velmi znepokojeno tím, že FAA vůbec uvažuje o povolení s tímto letadlem opět létat, i když stále není uspokojivě vyřešeno, proč došlo k nehodám těchto letounů.

Obáváte se létat kvůli nehodám letadel Boeing?

„Jsme to my, piloti, kteří potřebují vědět, zda můžeme s tímto letounem bezpečně létat. Náš seznam nezodpovězených otázek se stále prodlužuje. Je na zástupcích Boeingu a FAA, aby konečně převzali odpovědnost a byli dostatečně transparentní,“ zdůraznil prezident ECA Jon Horne.

Podle evropských pilotů zůstává stále nevyřešenou otázkou, zda pouhá aktualizace softwaru může zajistit bezpečný provoz těchto letadel. Podle nich je třeba důkladné a dlouhodobé analýzy a také reformy výcviku pilotů pro tento typ Boeingu. Sdružení pilotů zpochybňuje nezávislost FAA. Podle nich byl model certifikován s ohledem na efektivitu nákladů a zanedbalo se dostatečné proškolení pilotů na tento typ stroje.


Boeing věděl o softwarovém problému letounů 737 MAX skoro rok, aerolinky ale neinformoval


Před důvěrou v létaní obecně varoval i hlavní konkurent amerického koncernu, firma Airbus. Šéf prodeje Christian Scherer se obává, že by mohly být stanoveny různé standardy bezpečnosti pro létání. Evropský regulátor EASA hraje totiž klíčovou roli v tom, zda bude následovat rozhodnutí americké FAA.

„EASA má poněkud jiný mandát než FAA. Je to agentura zaměřená pouze na bezpečnost (leteckého provozu),“ zdůraznil Scherer. EASA podle něj nezastupuje zájmy jedné vlády, ale celé Evropské unie.

Šéf FAA Daniel Etwell nicméně nestanovil harmonogram pro to, kdy by měla agentura povolit opět tomuto stoji létat. Může to trvat několik měsíců, možná i rok. Čím déle budou tato letadla uzemněna, tím větší ztráty budou mít letecké společnosti, které stroje provozují. Už nyní požadují aerolinie z celého světa po Boeingu vysoká odškodnění. Dosud bylo modelů Boeing 737 MAX dodáno 370 kusů.

Dále čtěte:

Smartwings v létě omezí lety, na vině je odstávka boeingů

Fronta na nebi: evropské letectví má za sebou rok výrazných zpoždění

Praha jako součást USA. Letiště se zajímá o americkou imigrační kontrolu

Na kterém letišti se nejlépe najíte? Za nejvyšší kvalitou musíte do Asie

10 nejnebezpečnějších aerolinek světa. Těmhle se raději vyhněte

10 nejhorších letišť na světě. Podívejte se, odkud pravděpodobně neodletíte včas


Čtěte také

 Slevy, ilustrační foto

Obchod jako škola podvodu. Nekalé praktiky českých prodejců se ale chýlí ke konci

Obchod je školou podvodu, napsal v osvíceném 18. století francouzský spisovatel a…

před 7 hodinami

 Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Vladimír Kremlík

Babiš navrhl odvolání Kremlíka. Ministerstvo dopravy má trvale řídit vicepremiér Havlíček

Premiér Andrej Babiš dnes navrhl prezidentu Miloši Zemanovi odvolání ministra dopravy…

20. ledna 2020

Ondřej Stratilík

Spojenecká základna v Ostravě? Svěží nápad i skvělé PR gesto

Přestože je zatím vize europoslance a místopředsedy občanských demokratů Alexandra Vondry…

20. ledna 2020

 Huawei, ilustrační foto

Huawei, nebo zpoždění o dekádu. Německo potřebuje Číňany pro stavbu 5G sítě

Německý ministr vnitra Horst Seehofer se postavil proti možnému vyloučení čínské firmy…

20. ledna 2020

 Google, ilustrační foto

USA hrozí Česku odvetou za zavedení digitální daně. Je to diskriminace, tvrdí Washington

Spojené státy varují, že kvůli takzvané digitální dani zavedou vůči Česku odvetná…

20. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 3.75

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
5 případů, kdy musíte odevzdat přehled a nečekáte to
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Daňové povinnosti předčasných důchodců
Kdo bude letos muset zaplatit solidární daň?
Dodavatel elektřiny a plynu pro rok 2020. Jak vybrat nejlepší společnost?
Auta
Honda přivezla do Česka Civic po faceliftu. A hned nasadila…
Kvíz: Poznáte auto z těchto detailů?
MPV ještě neumírají. Ford Galaxy a S-Max vsadí na hybridní pohon
Víceúčelový autobus Scania pro rakouské hasiče
Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let
Hry pro příležitostné hráče