Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

Boeing 737 Max, ilustrační foto
Boeing 737 Max, ilustrační foto
Autor: Ondřej Stratilík/Euro

Boeing věděl o softwarovém problému letounů 737 MAX skoro rok, aerolinky ale neinformoval

06. května, 08:20 - čtk
Boeing 737 Max, ilustrační foto
Boeing 737 Max, ilustrační foto
Autor: Ondřej Stratilík/Euro
06. května, 08:20

Americký výrobce letadel Boeing věděl o softwarovém problému letounů 737 Max zhruba rok, neinformoval o tom ale ani letecké společnosti, ani regulační orgány. Částečné a nekonzistentní objasnění situace poskytl až po pádu indonéského stroje tohoto typu. Boeing nicméně trvá na tom, že tato věc nepředstavuje bezpečnostní riziko.

Nedělní prohlášení je od těchto smrtelných nehod první, kdy se Boeing výslovně přiznal k tomu, že při vývoji stroje 737 Max došlo k nedopatření, i když ve věci, která podle něho nemá žádný vliv na bezpečnost.

Jak společnost Boeing uvedla, její inženýři v roce 2017 zjistili, že kvůli chybě softwaru nefunguje výstraha tak, jak bylo plánováno. V té době se podnik spolehl na standardní interní přezkum, který zjistil, že problém „neovlivňuje nepříznivě provoz a bezpečnost letadel“. Vedení společnosti se o záležitosti dozvědělo až po 29. říjnu 2018, kdy se zřítil indonéský stroj aerolinek Lion Air. Informace sdělilo americkému Federálnímu úřadu pro letectví (FAA), který problém analyzoval od listopadu do letošního února, kdy dospěl k závěru, že situace nevyžaduje mimořádnou akci, napsal list The Wall Street Journal (WSJ).

Provoz letadel 737 MAX je nyní po celém světě zastaven kvůli dvěma tragickým nehodám tohoto stroje, v Indonésii a v Etiopii. Zemřelo při nich 338 lidí.

Špinavé nebe: