Menu Zavřít

Kongresové centrum Praha vydělalo méně o desítky milionů. Může za to rekonstrukce i catering

13. 7. 2017
Autor: KCP

Hospodaření Kongresového centra Praha (KCP) skončilo za loňský rok ziskem ve výši 35,8 milionu korun, oproti rekordnímu roku 2015 jde o pokles o 49,1 milionu korun. Nejvýznamněji podle obchodní a marketingové ředitelky Lenky Žlebkové ovlivnily výsledek náklady na rekonstrukci hlavní kongresové budovy a renovace interiéru pokojů v hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre.

Meziroční srovnání tržeb je podle Žlebkové ovlivněno také změnou způsobu fakturace cateringových služeb, která způsobila pokles výnosů a zároveň i nákladů na nakupované služby.

V segmentu krátkodobých pronájmů se podle KCP v roce 2016 podařilo udržet tržby na úrovni roku 2015. Největšími akcemi byly Evropský Habitat se čtyřmi tisícovkami delegátů a 23rd Congress of International Society for Photogrammetry and Remote Sensing ISPR 2016 s počtem 2 468 delegátů nebo Living Planet Symposium 2016, který hostil dva tisíce delegátů.


Přečtěte si rozhovor s generálním ředitelem KCP:

Roman Ray Straub: Přichází období, které je na kongresy chudší

Podle generálního ředitele KCP Romana Ray Strauba má centrum potenciál


Až 84 procent výnosů přinesl segment velkých akcí s obratem nad jeden milion korun. „Tyto akce jsou pro KCP stěžejní a na jejich získávání jsou také především zaměřeny marketingové aktivity a podpora prodeje,“ uvedla Žlebková. Podíl malých akcí s obratem do 200 tisíc korun činil zhruba šest procent.

Oproti předešlým rokům se také v KCP výrazně změnila struktura tržeb podle typu klienta. Zvýšil se podíl akcí pořádaných veřejným sektorem (22 procent), a naopak klesl počet asociačních akcí (47 procent). K tomu přispěly například i veletrh vzdělávání Schola Pragensis pořádaný pražským magistrátem nebo Mezinárodní konference Interpol ministerstva vnitra.

Segment korporátní klientely a kulturních akcí přinesl do rozpočtu 14 procent tržeb. Poměr zahraničních a tuzemských klientů zůstává dlouhodobě stejný, 65 procent ku 35 procentům.

BRAND24

Dlouhodobé pronájmy se oproti loňskému roku snížily o 2,6 procenta na 152,5 milionů korun. „Ale přestože z Business Centre Vyšehrad, které je součástí KCP, odešel významný nájemce firma T-Mobile, obsazenost prostor byla 91 procent,“ uvedla Žlebková.

Nejúspěšněji si z hlediska meziročního vývoje tržeb vedl hotel Holiday Inn Prague Congress Centre. Jeho tržby vzrostly oproti roku 2015 o 2,6 procenta a dosáhly úrovně 129,7 milionu korun při průměrné obsazenosti 64,8 procenta.

Dále čtěte:

Kongresové centrum Praha chce být smart. Mění technologie i interiér

Magistrát chce vyplatit stát z Kongresového centra, nevylučuje vstup investora


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).