Noční amnestie. Kreativní krok proti černým pasažérům

 Miroslav Tryner 29. dubna 2016, 11:13  -  Miroslav Tryner
29. dubna 2016, 11:13

Celkem 62 černých pasažérů odhalili 27. dubna v noci revizoři Dopravního podniku města Brna (DPMB). Hříšníci se pokuty ale kupodivu bát nemuseli. Pokud si do pěti pracovních dnů koupí čtvrtletní nebo roční předplatní jízdní kupón, bude jim z velké části odpuštěna. Na tento večer se totiž vztahovala podmíněná noční amnestie.

„Jedná se o specifickou akci našeho podniku. Každoročně vyhlašujeme čtyři podmíněné amnestie: dvě noční a dvě denní. Poprvé jsme k této akci přistoupili na konci roku 2012,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Při poslední noční amnestii, která se konala na podzim loňského roku, si podle jeho slov víc než 45 procent černých pasažérů následně přišlo předplatní kupón zakoupit.

Ve vozech brněnské MHD samozřejmě pravidelně probíhají i kontroly bez amnestie. Vždy za asistence Městské policie a Policie České republiky.

Abychom podpořili trend platby pokut na místě, bude vybavena část revizorů mobilními bankovními terminály

Díky nočním a denním kontrolám tak za první čtvrtletí roku 2016 odhalili 19 386 cestujících bez jízdního dokladu. To je sice meziročně o osm procent méně, na pokutách se ale vybralo stejně. Tedy téměř 7,5 milionu korun. Stoupá totiž počet cestujících, kteří jsou ochotni zaplatit pokutu přímo ve voze. Udělá to každý čtvrtý hříšník.

„Abychom podpořili trend platby pokut na místě, bude v následujících dnech vybavena část revizorů mobilními bankovními terminály. Cestující bez jízdenky bude moct uhradit pokutu bankovní kartou. Kartou je již možné platit i při následné platbě v doplatkové pokladně, “ prozradil vedoucí tarifního odboru DPMB Vít Prýgl.

Další novinkou, jsou změny v nasazování revizorů na kontrolní a preventivní akce, a to především v pozdějších odpoledních a večerních hodinách, tedy v časech od 16 až 24 hodin.

Snahou DPMB je, aby cestující potkávali revizory v kterémkoliv čase a v kterémkoliv místě. Těmito kroky chce dopravní podnik minimalizovat počet černých pasažérů ve vozech MHD.


Čtěte také:

Jak jsem byl diskriminován v MHD


Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče